Sivu 11/17

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 11:05
Kirjoittaja eemeli
TJT kirjoitti:

Itselläni tuli tänään ensimmäinen alumiiniosan rikkoutuminen Mangossa. Kesken ajoa, penkin vasen etureuna antoi periksi. Kotona syylliseksi löytyi penkin etureunan kiinnityspalkin murtuma.

Timo

Eikös tuo luulisi menevän vielä takuuseen? Periaatteessa multa löytyy tuollainen ylimääräinen. En sitä raaski antaa, jos vaikka tulee vanha runko laitettua takaisin. Lainata kyllä voin, jos tarvetta on...


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 21:42
Kirjoittaja terppa

Kävin pikaseen tekemässä "pakolliset" hommat, että saa mielenrauhan. Lyhensin dynamoa käyttävää hihnaa ja toisella yrittämällä pituus tuli passeliksi ja näemmä onnistuin sen liittämään kestävästi. Kokeilin yhdellä ledillä, että kulkeeko virta niin kulkihan se. pitäisi vielä jotenkin yrittää mitata paljonko sitä virtaa sieltä tulee ulos mutta navan pyörimisvauhdista voisi päätellä, että se jo riittävästi pyörii.

WP_20150115_009.jpg

Löysin purkillisen melkein kuivunutta vihreää maalia ja sudin sen melkein tönköllä pensselillä pohjaan ja lauloin " Maalari maalaa ja rahaa saa, rahalla ostaa viinaa ja makkaraa". Harakat kaikkosi ja pinnasta tuli "elävä" mika toivonmukaan helpottaa maastoutumista, vielä kun löytäis jonkun purkinpohjan ruskeaa maalia mutta käy se pakkausteippi paremman puutteessa. Ja sinä joka kyselit miten tein pohjatyöt, mars nurkkaan häpeämään :mrgreen:

WP_20150115_011.jpg
TJT kirjoitti:

Mangon etujousituksesta ( ja muusta) on tietoa / linkkejä tässä ketjussa: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =25&t=3752.
PW on kerännyt linkit valmiiksi :o

Naamakirjasivusto: https://www.facebook.com/sinnerbikes

Laitan Pieterille kysymyksiä jousituksesta, ohjaus goemetria 2.0 ja pyrstöstä. Katsotaan mitkä ovat toimitusajat ja hinnat.

Timo

Näihin pitää perehtyä tarkemmin, miten lie mennyt silmien ohi...

jooseha kirjoitti:

Sulla kun on kuituhommat hallussa, niin tee semmoinen ohjuri. Samalla selviää kätevästi onko niillä "turhilla" pulteilla rakenteellinen merkitys :roll:

Mun hommat nyt on sellaista kätöstelyä, että jätän tekemättä varsinkin kun pitäisi tulla jokseenkin mittatarkka, yleensä mun metri on 100,5 cm ja toisella yrittämällä 99,5 cm :D mutta kun mangotehtailija on suunnittelemassa uutta pyörää pitää Pieterin kautta yrittää heittää ideaa josko tuosta kannen saumasta tekisi vaikka sellaisen kuin Nojailijan Coneessa mikä muistuttaa yllätysmunan "yllätyspatruuna" muotoja eli koppa uppoaa kuin ponttiin. En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa. Toisaalta nyt kun tuota on huoltanut jalka-aukosta käsin niin alanvaihto on käynyt mielessä eli josko tässä hakeutuisi gynekologin oppiin :mrgreen: Toisaalta akrobaatin opinnot olisi varmaan lyhyemmät ja Lahdessa on sirkuslinja :D


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 16 Tammi 2015, 03:26
Kirjoittaja jviirret
terppa kirjoitti:

En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa.

Mun mielestä taas tuo on sellainen paikka että vaatii paljon pultteja että kestää. Sukkulan kiertojäykkyyden kannalta kansi on merkittävässä osassa. Hommaa voi demonstroida maitotölkillä. Vääntelee sitä ensin kokonaisena ja vertaa sitten tilanteeseen jossa yksi sivu on leikattu irti. Jos irti leikatun sivun laittaa parilla nitojan niitillä takaisin niin kansi irvistelee tölkkiä väännellessä ja niittien reiät venyvät vääntelyä jatkettaessa. Mitä enemmän niittejä sitä vähemmän yksi rasittuu ja sitä jämäkämpi rakenne.

Jukka


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 16 Tammi 2015, 07:22
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:
terppa kirjoitti:

En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa.

Mun mielestä taas tuo on sellainen paikka että vaatii paljon pultteja että kestää. Sukkulan kiertojäykkyyden kannalta kansi on merkittävässä osassa. Hommaa voi demonstroida maitotölkillä. Vääntelee sitä ensin kokonaisena ja vertaa sitten tilanteeseen jossa yksi sivu on leikattu irti. Jos irti leikatun sivun laittaa parilla nitojan niitillä takaisin niin kansi irvistelee tölkkiä väännellessä ja niittien reiät venyvät vääntelyä jatkettaessa. Mitä enemmän niittejä sitä vähemmän yksi rasittuu ja sitä jämäkämpi rakenne.

Jukka

Koska kommenteissa ei ole tykkää nappia. Niin.

Hyvin kommentoitu.


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 24 Tammi 2015, 17:03
Kirjoittaja terppa

Mango jäi odottamaan aikaa parempaa ja seuraavaa rakentelutuokiota, kansi oli nyt hyvä jättää auki kun jatkohommat on helpompi suorittaa päältä käsin.

Jäljellä on ainakin peräjatkeen kuituhommat ja kun tilaus saapuu niin siihen on tarkoitus jotenkin fiksusti ympätä tällainen valo http://www.lightinthebox.com/fi/6-tilas ... 33437.html. Sas nähä toimiiko tuo, veikkaan, että ripustus pitäisi olla korkeammalle, jos näin on niin se sitten pääsee kiinni Pioneeriin.

Kuva

Oy Tepon kampi Ab taikoo 140 milliset kammet joihin tulee (kaupasta ostettu) 39 piikkinen ovaali ratas ja 30 ja 52 piikkiset ympyrän malliset. http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... uct=106778 Rupesin pelaamaan varmanpäälle toimivuuden kanssa ja en reissupeliin kätöstellyt itse, jos noista on vastaavaa hyötyä niin Pioneeriin voisi moiset itsekin värkätä.


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 16 Helmi 2015, 02:03
Kirjoittaja VeloWagon

Nyt sitten avasin itsekin Mangoni kannen. Sitä sun tätä pitäis korjailla/tuunata.
Ainakin takavalot/ledit uusiksi. Ehkä kammet samalla lyhyemmiksi.
Huh! Terppa! Eikö tuon Mangon olisi voinut naamioida jollain kankaallakin tms? En ihan heti lähde maalaamaan omaani tuolla tavalla :shock:


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 18 Helmi 2015, 21:51
Kirjoittaja terppa
VeloWagon kirjoitti:

Huh! Terppa! Eikö tuon Mangon olisi voinut naamioida jollain kankaallakin tms? En ihan heti lähde maalaamaan omaani tuolla tavalla :shock:

Painoa tulee lisää ja aerodynamiikka kärsii kun pinta ei ole tasainen :mrgreen: eihän se sieltä ulospäin näy kuin vasta pyörän laittaa kyljelleen. maastokangas tms. olisi ihan näppärä mutta vie tilaa reissussa mitä sporttimallissa ei kuitenkaan ole liikaa. napadynamo pienen lokosen vielä haukkaa mutta toisaalta etupään taskut tuo sitä lisää.

Kuva

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 09:54
Kirjoittaja jori
terppa kirjoitti:

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.

Laita kypärään, kun se nyt on sallittua, niin leveyttä kaistalla riittää. :mrgreen:


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 10:59
Kirjoittaja PW

Kätevää, oma pyörätie aina mukana 8)


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 00:04
Kirjoittaja terppa
jori kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.

Laita kypärään, kun se nyt on sallittua, niin leveyttä kaistalla riittää. :mrgreen:

Päätä käännellessä vaan saattaisi olla hankala pysyä viivojen välissä :mrgreen: ja saattaisihan se vahingossa toimia laserosoittimena, vai mikä se nyt oli...


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 19:41
Kirjoittaja VeloWagon

Nyt on valot fiksattu, kammet lyhennetty (140mm) ja etujouset vaihdettu elastomeereihin. Etuvalot vedin nyt irti ja suunnittelen sen ilmanottoaukon Terpan tyyliin (tai Harryn). :D
Onko tietoa miten tuon tarranauhan sais pysymään kinnerin seinässä kiinni? Oon yrittänet liimailla eri tarranauhamalleja ja jopa kuumaliimata niitä kiinni mutta aina ne irtoo. Sen sijaan Mangon alkuperäiset tarranauhat pysyy hyvin kiinni, tiedä sitten millä niitä on liimattu.


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 19:43
Kirjoittaja VeloWagon

Niin siis jos saan tuon ilmanottoputken toimimaan voisin peittää myös jalka-aukot lycralla joissa halkio. :D


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 20:02
Kirjoittaja terppa
VeloWagon kirjoitti:

Nyt on valot fiksattu, kammet lyhennetty (140mm) ja etujouset vaihdettu elastomeereihin. Etuvalot vedin nyt irti ja suunnittelen sen ilmanottoaukon Terpan tyyliin (tai Harryn). :D
Onko tietoa miten tuon tarranauhan sais pysymään kinnerin seinässä kiinni? Oon yrittänet liimailla eri tarranauhamalleja ja jopa kuumaliimata niitä kiinni mutta aina ne irtoo. Sen sijaan Mangon alkuperäiset tarranauhat pysyy hyvin kiinni, tiedä sitten millä niitä on liimattu.

Mulla tarranauhat mitkä olen saanut pysymään on tartutettu kiinni pikaliimalla. En muista tarkemmin mitä mutta lockliten liimaa se oli.

Millaiset elastomerit laitoit? Mistä hankit?

Mulla on ensi vkl seuraava tallisessio ja yritän virittää omani taas liikkuvaan kuntoon. Ei siinä paljoa ole mutta vaatii sen ajan...

kuinkahan muuten se hiilikuitulitku + kovete jos sitä sutii ensin tarranauhan paikalle? Tarttee kokeilla.


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 22:16
Kirjoittaja VeloWagon

Harryn elastomeeriohjeet tämän jousenvaihtoohjeen mukana.

https://www.facebook.com/media/set?set= ... 661&type=3


Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 22:50
Kirjoittaja TMS

Minäkin olen hieman tarranauhan kanssa taistellut, bilteman tarranauha ei tahdo pysyä kiinni, mutta 3M tuntuisi pelaavan, kuin myös alkuperäinen tavara jota sain hollannista mukaan pyörää hakiessa. Mutta näidenkin kanssa epäonnistuu jos yrittää kylmässä kiinnittää. Luonnollisesti paikka pitää myös putsata kunnolla ennen liimaamista. Asentaessa voi myös antaa hiukan lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella niin tuntuisi tarttuvan paremmin.