Tajunnanvirtaa niile jotka jaksaa lukea 
Kerran olen ollut vetämässä jo ostohousuja jalkaan kun sähköautot oli tarjouksessa ja hankintatuella 16t€ , olisi saanut samalla tekosyyn ostaa museorekisteröity Saab kärrynvedon varjolla
Vaan ei tullut mobilistia eikä sähköautoilijaa.
Hidas pukija niin autoa olisi vuoden saanut odotella ja jos nyt katsoo Sitikan ajotietokonetta niin tämän vuoden kilometrit kahden ajamana on 6400km (joista kolmasosa lapinreissulta.) Jäi sähköseat kauppaan, meidän käyttöön kyllä 260 km kantomatka olisi ihan piisalle ja ego ja kauppakassit mahtuu. Jos matka on yli 100 km (esim. matka Tampereelle) niin kyllä mä kahveella poikkeen, sähköautolla kai sitten paikassa missä saa ladata...
Ei ole nykyisessä c3 diesel picassossakaan mitään järkeä näillä kilometreillä, eikä se ole kaunis, hieno, hyväkuntoinen tai upea ajaa mutta tavarankuljettimena se korvaa pienen pakettiauton ja olen siihen hyvin kiintynyt 
Sitä odotellessa, että "joku" suunnittelee vastaavan pelkästään sähköautoksi, pikkuauton ketteryys ja ison auton tilat, kantomatka 300km, vetokyky 1000kg ja hintaluokka uutena 25t€, voimalinjalle pitkä takuu, voisin ostaa sitten 3v käytettynä.
Jos katsoo Leafin hintakehitystä niin v. 2011 auto maksoi muistaakseni 42t€ ja kantomatka taisi olla luokkaa 170 km, nyt uusi vastaava on tarjouksessa pikkuakulla 27,5t€ ja kantomatka 270km (mikä riittänee suurelle osalle auton käyttäjistä jos asennoituu, että niillä kahdella vuoden pidemmällä reissulla pitää pysähtyä kerran erikseen lataamaan matkalla), ennusteissa hinnat jatkaa laskuaan, en muista vuotta enkä lähdettä mutta niin ne ennustelee, että jossain vaiheessa sähköauton valmistuskulut jää pienemmäksi kuin polttomoottoriauton.
Jos kilometrejä tulee "normit" ja autoa vaihtaa 3v välein niin en ehkä leafia ostaisi mutta jos laskee elinkaarelle kuluja vaikkapa 20v ja 300 tkm ja verrokkiauto kuluttaa 6l/100km x 1,5€l = 9€, sähköautolle laskelmissa olen nähnyt käytettävän 2€/100km niin tuolla erotuksella auton käyttöiällä saadaan summaksi 21000€. jää remonttirahaakin vaikka on kalliimpi hankkia. Jos pitäisi ennustaa maailman tilaa 20 vuoden päähän niin kuvittelisin fossiilisilla ajamisen olevan entistäkin kalliimpaa.
Remontteja ja tekniikan toimivuutta on vähän vaikea ennustaa mutta bensa-auton öljyt, öljyn- ja ilmansuodattimien vaihdot kerran vuodessa ja 2 - 3 nokkahihnanvaihtoa on hintaluokassa leafin akun vaihto, 20v autossa se akku saattaa olla ainoa mistä saa rahaa
eniten ajetuilla tesloilla on kai yli 800tkm ajeltu, yli 600tkm ajettuja olen nähnyt saksalaisilla kauppasivuilla eli voi ne kestääkin, riippuu kai kuinka monta ekonomia on päästetty suunnittelutiimiin
mutta jos voimalinjan takuu on 8 vuotta mikä esim. Seatissa oli niin kai se siinä ajassa selviää jos se on sysipaska 
Pikkuhiljaa markkinoille on vasta tipahtamassa uusia mielenkiintoisia malleja niin ihan tyytyväinen olen jos vasta 5 vuoden päästä tarttee ostaa