Jarcco kirjoitti:sv kirjoitti:Onko tämä polkupyörä 250w sähköavustus ,80sm leveä, mitä sanoo Trafi?
Löytyykö linkkiä valmistajan sivulle? Ei näytä omavalmisteelta...
Laita google: de floow.
Seppo
Jarcco kirjoitti:sv kirjoitti:Onko tämä polkupyörä 250w sähköavustus ,80sm leveä, mitä sanoo Trafi?
Löytyykö linkkiä valmistajan sivulle? Ei näytä omavalmisteelta...
Laita google: de floow.
Seppo
Luulisi että tasapainon pitokin rajoittaa tehon käyttöä? Heittää maksimitehot vasta kun kuski meinaa kaatua ja on jo menettänyt ajoneuvon hallinan
Pika googletuksella löysin Ninebot Minin tekniset tiedot:
http://www.ninebot.com/ninebot/ninebot-mini/canshu.html
Mitenkähän tuo pitää ymmärtää:
Moottorin nimellisteho 2x400W
Maksimi teho 2100W
Kumman mukaan luokitellaan?
Mut en mä oikein ymmärrä näiden laitteiden ideaa Kenen paikat kestää paikoillaan seisomista minuutti kaupalla? Ainakin armeijassa se muodostelmassa seisominen tuntui puuduttavalta. Yks kaveri "haaveili" viime kesänä jostakin tällaisesta. Käskin kokeilla esim. ilta uutisten katsomista samoilla jalan sjoilla seisten. Ei oo sen koommin "haaveillut"
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Mitenkähän tuo pitää ymmärtää:
Moottorin nimellisteho 2x400W
Maksimi teho 2100W
Kumman mukaan luokitellaan?
Mitenkäs nimellisteho määritellään? Jos nimellistehon määrittelyksi riittää mitattu maksimiteho, jota kone kykenee pitämään määräämättömän ajan, on siinä meille porsaanreikä. Eristämällä koneen ulkopinnan, saa sen nimellistehon pienenemään maksimitehon pysyessä samana. Tällä metodilla voisi rakentaa moottorin, jonka nimellisteho on alle 250 W, mutta jolla voisi ajella jyrkän mäen ylös painavalla lastilla vaikkapa 2 kW teholla, kunhan moottori saa tuon jälkeen taas jäähtyä.
jviirret kirjoitti:Mut en mä oikein ymmärrä näiden laitteiden ideaa
Kenen paikat kestää paikoillaan seisomista minuutti kaupalla? Ainakin armeijassa se muodostelmassa seisominen tuntui puuduttavalta. Yks kaveri "haaveili" viime kesänä jostakin tällaisesta. Käskin kokeilla esim. ilta uutisten katsomista samoilla jalan sjoilla seisten. Ei oo sen koommin "haaveillut"
Ymärsinkö oikein, että tuossa kuvan vehkeessä on polkupyörämäinen satula ohjainvarren päässä ja sillä siis voisi istuskella ajaessaan?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Polttomoottoreissa tehoksi laitetaan hetkellinen maksimiteho. Tuntuisi epäreilulta jos sähkömoottoriin ei käytettäisi jo käytössä olevaa tapaa.
jooseha kirjoitti:Polttomoottoreissa tehoksi laitetaan hetkellinen maksimiteho. Tuntuisi epäreilulta jos sähkömoottoriin ei käytettäisi jo käytössä olevaa tapaa.
He, puhut nyt suomalaisen viranomaisen tulkinnasta. Mitä tekemistä sillä on reiluuden kanssa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Ymärsinkö oikein, että tuossa kuvan vehkeessä on polkupyörämäinen satula ohjainvarren päässä ja sillä siis voisi istuskella ajaessaan?
Ei, vaan se on ohjausvarsi jota käännellään pohkeilla tai polvilla:
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Nimellisteho on käytännössä sähkömoottorin kyky johtaa lämpöenergiaa. Se wattilukema moottorin kyljessä tarkoittaa sitä. Sen verran moottori kestää jatkuvaa tehoa tietyissä määritellyissä laboratorio-olosuhteissa ylikuumenematta. Porsaanreikiä on monta, ei ainoastaan yksi. Ensimmäinen niistä on juuri tuo, minkä takia "250W"-moottoreiden teho on suurempi kuin 250W.
250W-moottori kestää jatkuvaa tehoa sen 250W, mutta huipputehoa paljon enemmän. Laki taas koskee jatkuvaa tehoa, ei huipputehoa. Voisi hatarasti verrata siihen että polttomoottorin teho määriteltäisiin sen rajan kautta milloin se keittää tai leikkaa kiinni. Se teholukema sitten stanssattaisiin moottorin kylkeen. Laki siis määrittelee moottorin lämmönkeston, pyrkien näin hillitsemään siitä ulos otettavaa jatkuvaa tehoa. Hetkellinen huipputeho voi olla kolmin, jopa nelinkertainen kuitenkin maksimiin jatkuvan tehon kestoon.
Toinen porsaanreikä on se, että moottoreiden maksimi tehonkesto on testattu ennalta määritellyissä testiolosuhteissa, joissa muistaakseni vakioitu ilman lämpötila oli +30C.
Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi +15C lämpötilassa moottori kestää jatkuvaa tehoa enemmän. Saharassa vähemmän.
Tuon mini-Ninebotin huipputeho on varmaan tuo, vaikka nimellisteho on alle puolet siitä. Se on huipputehoa, jonka moottorit kestävät. Jatkuvana tehona eivät kestäisi.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Ymärsinkö oikein, että tuossa kuvan vehkeessä on polkupyörämäinen satula ohjainvarren päässä ja sillä siis voisi istuskella ajaessaan?
Ei, vaan se on ohjausvarsi jota käännellään pohkeilla tai polvilla:
Jukka
Onko tuo siis MBB?;) ilman polkimia
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti:He, puhut nyt suomalaisen viranomaisen tulkinnasta. Mitä tekemistä sillä on reiluuden kanssa.
Valitettavasti ei mitään Trafihan on neuvostotyylinen laitos. Sille on annettu asetuksissa oikeus antaa määräyksiä, mutta samalla se on valvova viranomainen
Kaukana länsimaisen demokratian mukaisesta vallan kolmijaosta.
jooseha kirjoitti:jori kirjoitti:He, puhut nyt suomalaisen viranomaisen tulkinnasta. Mitä tekemistä sillä on reiluuden kanssa.
Valitettavasti ei mitään
Trafihan on neuvostotyylinen laitos. Sille on annettu asetuksissa oikeus antaa määräyksiä, mutta samalla se on valvova viranomainen
Kaukana länsimaisen demokratian mukaisesta vallan kolmijaosta.
Hyss nyt, ei saa valittaa kun on saanut äänestää
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
En paljon sähköstä ymmärrä, jossain vaiheessa selitettiin ett napamoottorit joita myydään 250w, 500w tai 1000 wattisina ovat samoja moottoreita. Tehtaalla vaan laitetaan tarvittava tehokyltti kylkeen ja sopivalla akkukoolla hoidetaan oikea teho - oonko taas ymmärtäny jotain väärin?
Muistan kuitenkin ett P=U*I. Joskus joutuu miettimään mitä nuo kirjaimet olikaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:En paljon sähköstä ymmärrä, jossain vaiheessa selitettiin ett napamoottorit joita myydään 250w, 500w tai 1000 wattisina ovat samoja moottoreita. Tehtaalla vaan laitetaan tarvittava tehokyltti kylkeen ja sopivalla akkukoolla hoidetaan oikea teho - oonko taas ymmärtäny jotain väärin?
Muistan kuitenkin ett P=U*I. Joskus joutuu miettimään mitä nuo kirjaimet olikaan
On niissä eroa, jo ihan painossa. Mikä vaikuttaa tehonkestoon. 250W suoravetomoottori on harvinaisuus, vaihdemoottorina tavallinen.
1000W suoraveto on painavampi kuin 500W suoraveto. 1500W suoraveto on sitten jo aika hervoton jööti, jne.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
E-Cruiser kirjoitti:PW kirjoitti:En paljon sähköstä ymmärrä, jossain vaiheessa selitettiin ett napamoottorit joita myydään 250w, 500w tai 1000 wattisina ovat samoja moottoreita. Tehtaalla vaan laitetaan tarvittava tehokyltti kylkeen ja sopivalla akkukoolla hoidetaan oikea teho - oonko taas ymmärtäny jotain väärin?
Muistan kuitenkin ett P=U*I. Joskus joutuu miettimään mitä nuo kirjaimet olikaanOn niissä eroa, jo ihan painossa. Mikä vaikuttaa tehonkestoon. 250W suoravetomoottori on harvinaisuus, vaihdemoottorina tavallinen.
1000W suoraveto on painavampi kuin 500W suoraveto. 1500W suoraveto on sitten jo aika hervoton jööti, jne.
Ok!
Jatketaan tyhmiä kysymysiä, onko suoraveto moottori siis semmonen ett vetää suoraan akselista ja vaihteellisessa taas on välitystä välissä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Jatketaan tyhmiä kysymysiä, onko suoraveto moottori siis semmonen ett vetää suoraan akselista ja vaihteellisessa taas on välitystä välissä?
Kyllä. Sitten on vielä keskiömoottori, joka on tavallaan vaihdemoottori jonka alennusvaihteena toimii pyörän voimansiirto.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Pitääkö tuo väite ollenkaan paikkaansa ett akkukoolla vaikutetaan saatavaan tehoon ja nopeuteen? Edes vaihteellisissa moottoreissa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.