Sivu 11/12
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 08:04
Kirjoittaja Mahe
Kehäykkösen vartta ei kannata mennä Kivikon-Myllypuron tienoolla tällä hetkellä, varsinkaan kinnerillä. Eritasoliittymätyömaan takia kehän laitaa menevä pyörätie on ohjattu ties mitä kuntopolkuja ja tilapäisiä sepeleitä pitkin. Pari kertaa tänä kesänä olen sieltä seikkaillut, ihan perseestä.
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 09:20
Kirjoittaja Wacky
Mahe kirjoitti:Kehäykkösen vartta ei kannata mennä Kivikon-Myllypuron tienoolla tällä hetkellä, varsinkaan kinnerillä. Eritasoliittymätyömaan takia kehän laitaa menevä pyörätie on ohjattu ties mitä kuntopolkuja ja tilapäisiä sepeleitä pitkin. Pari kertaa tänä kesänä olen sieltä seikkaillut, ihan perseestä.
Kyllä sieltä pääsee ihan hyvin, mutta ei pidä mennä virallista reittiä vaan just kivikon puolta ja välttää koko myllypuron puoli. Ari ei viihdy ajokillaan pahemmin kelveillä enkä sen takia suosittelis kehän pyörätietä hänelle missään tapauksessa.
Täytyy tarkistaa tuota mun suosittelemaa reittiä hieman koska siihen tais tulla aika jyrkkä hiekkamäki pasilassa.
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 09:26
Kirjoittaja PW
Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu
ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa 
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 09:59
Kirjoittaja Hopea
Kesä - mikä ihana syy avata kaikki kadut ja puistot... 
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 10:46
Kirjoittaja Esko M
Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu
ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa 
Pitää paikkansa. Kesä on tullut. Pari viikkoa sen jälkeen, kun edellisen vuoden remontit ja rakennustyömaat oli saatu valmiiksi, alkoivat uudet entistä pahempina. Liikennejärjestelyt vaihtuvat päivittäin, joten lopullista tietoa ei saa kuin vasta paikalle polkiessa. Pitkäaikaisia tieremontteja on kaikilla ilmansuunnilla, ehkä ei kuitenkaan niemen eteläosassa.
Esko
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 11:05
Kirjoittaja Wacky
PW kirjoitti:Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu
ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa 
Pyöräilyreitit ei ole ihan helpoimpia Helsingissä joka paikassa. Muista että täällä asuu 10% koko maan väestöstä ja esim. Arin tapauksessa pitää muistaa millä hän liikkuu. Siinä on maavaraa vain 4 cm joka on todella vähän ja tavallinen matkavauhti on yli 10m/s joka tuo kovia vaatimuksia näkyvyyksille risteyksissä yms.
Yritä autolla ajaa 120 km/h kaupungin keskustassa niin saa kuvan miltä kinnerillä tuntuu ajaa pyöräteillä
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 11:35
Kirjoittaja jooseha
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 13:14
Kirjoittaja PW
Juu, isossa kaupungissa on isot ongelmat ja pienessä ne on harvemmassa.
Kerran muistan ajaneeni itähelsingistä Rikun perässä keskustaan - ei ollu juuri tietoa missä milloinkin oltiin, vaikka autolla kohtuu hyvin Hesassakin löydän
mutt onneks oli sillonkin opas.
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 14:08
Kirjoittaja eemeli
Mä ajattelin polkasta torstaina iltapäivästä pikkuteitä pitkin Hämeenlinnasta Rastilaan ja sunnuntaina sitten takaisin. Matkaa taitaa kertyä reilu satku. Jos hiljainen retkivauhti kiinnostaa ja reitti osuu kohdalle niin matkaseura kelpaa kyllä...
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 26 Kesä 2015, 16:20
Kirjoittaja vaaka
Espoossakin oli Tapiolasta, mikähän kaupunginosa on syönyt XXL, Plantagen ja Bauhausin, välillä koko ajan tietöitä pari viikkoa sitten. Friisinmäestä länteen oleva kaupunginosa. Plääh. Kalasatama Helsingissä vasta onkin luonnonkauneutta täynnä, kun silta päreinä ja ties mitä ja 3 m korkeita maa-ainekasoja on Rolls Roycen tapaan. On kuoppaa ja kasaa ihan tarpeeksi tänä vuonna, joten ulkonäkö kaupungilla ei oikein ole edustavaa monin paikoin. Pasila on enemmänkin rypälepommin kuin pommin jäljiltä.
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 28 Kesä 2015, 02:24
Kirjoittaja ajarmala
Wacky kirjoitti:Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.
Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 28 Kesä 2015, 08:29
Kirjoittaja Wacky
ajarmala kirjoitti:Wacky kirjoitti:Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.
Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...
Tuo reitti on suunniteltu niin ettei siinä ole paljoa paikkoja joissa voit eksyä.
Tärkeitä paikkoja on siirtyminen radanvarteen mäkkylän aseman kohdilla, jossa aseman kohdilla on valot suojatien kohdalla ajoradalla (ei varsinaisesti mitään tien risteystä) niistä pitää nousta kelville joka hetkeä myöhemmin koukkaa viistoon oikealle radan varteen. Radan seuraaminen siitä eteenpäin on suhteellisen helppoa. Pieni varoitus Pitäjänmäen aseman kohdalla on pari töyssyä joissa pohja nappaa melkovarmasti, mutta muuten reitti pitäis olla aika huoletonta ajoa koska ajoradan kanssa ei ole ristyksiä ja radan puolta ei tarvitse vaihtaa missään kohtaa.
Ilmalan aseman kohdilla, eli juuri ennen Pasilaa kelvi palaa selvästi ajoradan varteen ja sivuaisit liikenneympyrää josta on hyvä siirtyä taas ajoradalle ja ylität ympyrän suoraan radan viertä seuraten edelleen, tänne. Alempaa tietä seuraten päädyt T-risteykseen josta pitää kääntyä oikealle se vie sut radan alia ja valitettavasti lähtee nousemaan takas ylös, eli kannattaa polkea vauhtia kunnolla tässä alituksessa. Seuraavissa risteykseissä onkin jo opasteita Lahden suuntaan jonne aluksi suuntaat eli seuraavasta liikenneympyrästä taas oikealle ja hakamäentielle.
Tästä eteenpäin ajat vaan suoraan joka risteyksestä, se vie Käpylän poikki Viikin josta jatkat edelleen suoraan Herttoniemen suuntaan. Google maps antaa ihan pätevää kuvaa reitistä aina tähän paikkaan asti jossa risteys on korvattu liikenneympyrällä (ratakiskot on positettu kans). Haluat poistua sieltä toisesta liittymästä eli tuo vasemmanpuoleisen haaran suuntaan.
Taas jatkat suoraan n. 1,5 km kunnes tulet valo-ohjattuun risteykseen josta käännyt vasemmalle, opasteissa Itäkeskus.
Saapuessasi Itäkeskukseen tulet liikenneympyrään, jatka suoraan itäkeskuksten toiseen päähän ja Kehä 1 alkuun josta käännyt oikealle Vuosaaren suuntaan
Ajele suoraan kunnes tule Vuosaaren sillan toiseen päähän josta ramppia ylös ja vasemmalle leirintä alueen luo
Tässä vielä reitti jonka voi ladata sähköisenä GPSään
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 28 Kesä 2015, 08:56
Kirjoittaja E-Cruiser
ajarmala kirjoitti:Wacky kirjoitti:Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.
Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...
Jos vielä on epävarmuutta, niin voin joutessani tulla vetämään sinut läpi. Sovitaan vain tapaaminen Lepuskissa.
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 28 Kesä 2015, 17:34
Kirjoittaja jolaes
Hienosti selostettu, Riku! Ei tästä insinööri eksy? Me tullaan Mäntyharjulta pyöränkuljetusautoilla Rastilaan ja vasta sitten kaadutaan pyörille!
Jorma L
Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Lähetetty: 29 Kesä 2015, 19:03
Kirjoittaja vaaka
Ipatiheys kasvaa etelään mennessä, mutta Tikurilan juna-aseman uudessa osassa yläkerrassakin on hyvä nesteytyspiste, jos eksyy. Joten ipoja saa vaikka mistä, kun tietää varasuunnitelmat eksymisten varalle hehe.