Pastori kirjoitti:...Eikö näissä nyt ole jos liian monta standardia.
Kyllähän näitä riittää :
Tässä on 10 uran sijaan 12...
Onneksi näitä ihmeellisyyksiä ei tule vastaan kovin usein...
Pastori kirjoitti:...Eikö näissä nyt ole jos liian monta standardia.
Kyllähän näitä riittää :
Tässä on 10 uran sijaan 12...
Onneksi näitä ihmeellisyyksiä ei tule vastaan kovin usein...
Kosahti sitten tuo Pastorin keskiöpuljailun kanssa:
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=4035
Tarvii katsoo askelmerkkejä uudestaan.
Mutta jotain konkreettista sentään sain aikaankin, eli 140-milliset terpalle ja VeloWagonille:
Mulla olisi varmaankin sopivat , pultit puuttuu. Ovat BMX pyörästä , läehetä mulle osoite . Laitan postiin , pääsee Patori huolestaan .
Nojanalle kirjoitti:Mulla olisi varmaankin sopivat , pultit puuttuu. Ovat BMX pyörästä , läehetä mulle osoite . Laitan postiin , pääsee Patori huolestaan .
Laitoin yv:n.
tm kirjoitti:Mutta jotain konkreettista sentään sain aikaankin, eli 140-milliset terpalle ja VeloWagonille:
Hmm, kas vaan, alkavat nämäkin kaksi kinneristiä jo vastata 140-millisten houkutuksiin - no ainakin koemielessä...
Muistan aikoinaan, kun TMS oli täällä Nummelassa koeajossa kovasti vastaan MIlanin 140 millisiä kampia - mielenkiintoista odotella, josko Veikkolassa innostuttaisiin uuteen koeajoon. Toisaalta, viime vuoden Nokian tulosten perusteella siihen ei liene mitään pakottavaa syytä
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
ajarmala kirjoitti:Hmm, kas vaan, alkavat nämäkin kaksi kinneristiä jo vastata 140-millisten houkutuksiin - no ainakin koemielessä...
Ei koemielessä vaan ihan vakaasti harkiten ja tosissaan
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Terpan 2->3 ratasadapterista tuli sitten tällainen:
Aihiona 6 mm:n alumiinilevy. Ei mikään taideteos, mutta piiloonhan tuo Mangon kopan sisuksiin tuleekin .
Jetsulleen! Tepon lyhentämät kammet tuli eilen postista ja nyt vain sitten asennushommiin! Mielenkiinnolla odotan kokemuksia. TMS taitaa vissiin olla ainoa joka on pitänyt lyhyitä kampia huonompana vaihtoehtona? Suurin osa on kehunut.
Voi kun joku kesä pääsisi sinne Nokiallekin. Tyttären musaleiri ja oma osani siinä vastuuvanhempana osuu aina päälle.
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Vähän TMS:n linjoilla täälläkin ollaan.
Catrikessä kammet on mulla mennyt :
165 > 155 > 135 ja takaisin 155 > 165
Jossain vaiheessa mulla oli ongelmia polven kanssa,
joten kammet vaihtoon ja lyhyet kokeiluun tilalle.....
Lopputulos ei ollut toivotunlainen polvien kannalta
ja vauhditkin hiljenivät huomattavasti, johtuu varmaan
polkemistekniikasta, kun enempi olen runttaaja kuin
pyörittäjä....
Viime syksystä olen ajellut edessä 48 ratas ja takana 12-30 pakka
ja hyvin on talvikin niillä mennyt....1x10 tuntuu riittävän mun tarpeisiin.
Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen 165:n.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Pitkillä jaloilla kun polkee niin on pitkät kammet ? Pystypyöräilijänä ( 185 cm) kun ostaa pyörän saa usein L-koon pyörään 175mm kammet ja se on hyvä.
Nojapyöräilystä en tiijä mitään ajanut noin 1km eläissäni, tarviiko minkä pituisia.Oudolta kuulostaa 140mm tai lyhyemmät kammet,tehot häviää ? Hyödyt ?
Seuraavaan velomobiiliin tilasin muotivirtauksen myötä 165 mm kammet (aiemmin 175 mm),mutta lyhyemmäksi ei mene missään nimessä
Yllätystieto tuli Nokialta - Truvativ Howitsereihinkin on nyt lyhennysmahdollisuus. Keskiö löytyi Nallen romulavalta.
Pastori kirjoitti:Yllätystieto tuli Nokialta - Truvativ Howitsereihinkin on nyt lyhennysmahdollisuus. Keskiö löytyi Nallen romulavalta.
Kiitokset Nallelle tästä!
Nyt saatiin Hussefeltit lyhennettyä. Pituudeksi tuli eksoottinen 147 mm, kun pitempi ei mahtunut, ja lyhyemmässä reikä olisi lyhentynyt liiaksi kammen takana olevan kevennysuran takia. Kevennysurat olivat kammissa kovasti erikokoiset. Mutta koska kyseessä oli tuhdit DH-kammet, niin kierteelle jäi nyt riittävästi mittaa kumpaankin.
Kiitos Teppo. Hienolta näyttää.
t "kampi" m
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Joutunen minäkin lyhyempiä kampia kokeilemaan. Kevään ensimmäinen lowracerilla tehty lenkki muistutti heti viime kesän aikana (ensimmäinen lowracer -kauteni) ilmenneestä polvivaivasta vaikka ihan mittarin kanssa pidin kadenssin 90 rpm paikkeilla. Oireilu onneksi hyvin lievää. Viime kesänä polvivaivan aikaansaaminen kesti muutaman kuukauden, mutta nyt pitää olla tarkkana että välttyisi siltä kokonaan. Aluksi oli kyllä polkimet liian kaukanakin, nyt ei enää pitäis olla joten lyhyempiä kampia on kokeiltava.
Taidanpa jopa kampia odotellessa ajaa varmuuden vuoksi vain Scorpionilla, sillä ajaessa kun ei ongelmia 170mm kampien kanssa ole. http://www.recumbents.com/wisil/misc/crank_angle.asp Laskurin mukaan minulle passaisi 140 kammet lowraceriin. Pistinkin heti tm:lle postia.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20