Re: MBB, Ei omaan käytöön
Ottakaapas vielä kuva siitä stemmin ja puomin liitoksesta ihan läheltä, jos tuommoista tarvitsee jonkun muunkin tehdä, niin ei tarvitse ihan kokonaan keksiä rakennetta itse.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ottakaapas vielä kuva siitä stemmin ja puomin liitoksesta ihan läheltä, jos tuommoista tarvitsee jonkun muunkin tehdä, niin ei tarvitse ihan kokonaan keksiä rakennetta itse.
jori kirjoitti:Ottakaapas vielä kuva siitä stemmin ja puomin liitoksesta ihan läheltä, jos tuommoista tarvitsee jonkun muunkin tehdä, niin ei tarvitse ihan kokonaan keksiä rakennetta itse.
Joo pitää huomenna valosas ottaa, siun vinkin mukaan tehty
Työnimi tälle vois olla Rämpsälänojakki, viittaa Imatran kaupunginosaa saa käyttää mutt ei oo pakko.
On teillä nimet siellä. Oletko varma, että siinä ei ole ensimmäinen vokaali öö
Olikin tarkoitus kysyy nimee, mut unohin - haltioissani pyöräst ku olin. Rämpsälänojakki on hyvä! Oonhan lähes alunperin Rämpsälästä ja nytkin tosi lähellä.
Jos sais sit hienosti ton Rämpsälän siihen pyörän runkoon maalattua. Onneks nimi antaa väljyyttä hienouteen
Rämpsälällä on joku tylsä virallinen nimi, eikä sitä juuri kukaan tunne kuitenkaan.
Pyörän ajo-ominaisuudet on ilmeisen hyvät, kun kaikki hetikohta polkee
jori kirjoitti:On teillä nimet siellä.
Oletko varma, että siinä ei ole ensimmäinen vokaali öö
Rämpsälä sijaitsee ihan siinä Petsamon vieressä eikös teillä?
Keulan kiinnitys stemmiin, satulankiinnitys klemmarilla - hitsasin lattaraudan kylkeen ja siihen hitsasin tuon entisen satulaputken.
Toimii myös vaihdevaijerin stopparina.
Säädettävyys tuommosesta keulasta puuttuu tai se on hyvin pientä. Tartteis keskiön päähän nivelen.
Pyörän mittoja: Akseliväli 121cm, penkin alin kohta 56cm, keskiön korkeus 71,5cm ja jättö n. 8cm.
Tuohan näyttää hyvältä ja välyksettömältä rakenteelta. Hyvä kun tuli kuva. Tuon vaihdevaijerin kuoren katkaisua jäin miettimään. Mitenkähän talvella, kun avovaijeria pitkin valuu vettä alaputkeen ja jäätyy sinne alimmaiseen mutkaan. Kuvista ei näy, onko vaihdevaijerin putken loppupää ylä, vai alaviistoon, mutta kannattaa huomioida tuo jäätymisvaara jo näin kesän kynnyksellä. Ei se sitten helteillä tule enää mieleen ja syksyllä se sitten jäätyy, jos on jäätyäkseen.
Otapa myös kohtakuvat droppareista ja vaihteesta ja istuimen kiinnityksen alapäästä sivulta ja muistakin paikoista, joihin olet tehnyt konstruktiivisia valintoja ja laita takahaarukan haaruksiin tulppa, jottei mene runko täytee kuraa. Ehkä kannattaa porata myös 3-5 mm myös vesireikä runkoputken alimpaan kohtaan alle.
No, näkyyhän tuo istuimen kiinnitys tuossa kuvassa, mutta tuon koukuksi jätetyn latan merkitys jäi hämäräksi.
Joo, vaihdevaijeri on vanhasta luovuttajasta jossa kuori oli pätkissä, varmaan uus kannattaa laittaa täyspitkään kuoreen.
Penkin etupään kiinnike on kulmaraudasta muotoiltu.
Jarrukahvalle pitäs viritellä parempi paikka, tai löytää semmonen kahva joka mahtuu nousukahvaan.
Takakiinnikkeen koukut sattuivat olemaan siinä ja en niitä vielä pätkiny kun ei tiedä jos niille löytyy joku funktio Hitsiä pitää vielä näyttää noihin kiinnikkeihin että uskallan luovuttaa pyörän.
Ootko varma, että jarrukahva ei sovi nousukahvaan? Miul on aika pien käsi.
Voisin kattoo onko pidempiä nousukahvoja kaupassa.
Voiskohan penkin takapään kiinnityksen koukkuosiota hyödyntä tarakan kiinnitykseen tai muuhun varusteet-kyytiin viritykseen? Vai alkaako vispaamaan, jos tohon kohtaan lastia lataa?
Niihin vois tietysti kiinnittää liekin tai sydänpilven muotoiset tai Rämpsälänojakki tekstin pellistä leikattuna ....
Voin kyl iteki ostaa vaijereita ja kokokuoria sekä sätöstellä ne paikalleen.
aplari kirjoitti:Ootko varma, että jarrukahva ei sovi nousukahvaan? Miul on aika pien käsi.
Voisin kattoo onko pidempiä nousukahvoja kaupassa.Voiskohan penkin takapään kiinnityksen koukkuosiota hyödyntä tarakan kiinnitykseen tai muuhun varusteet-kyytiin viritykseen? Vai alkaako vispaamaan, jos tohon kohtaan lastia lataa?
Niihin vois tietysti kiinnittää liekin tai sydänpilven muotoiset tai Rämpsälänojakki tekstin pellistä leikattuna ....Voin kyl iteki ostaa vaijereita ja kokokuoria sekä sätöstellä ne paikalleen.
Pitää kokeilla se jarru vielä mutt ongelma oli siinä se ett nousukahva on paksumpi ku ohjaustanko.
Johonkin kiinnitys juttuun noita koukkuja säästelin mutt ehkä siihen fiksummatkin vois ajatella ja askarrella kunhan tarpeet ilmenee. Pyörännimikilven kiinnitykseen nuo varmaan on hyvät.
aplari kirjoitti:Ootko varma, että jarrukahva ei sovi nousukahvaan? Miul on aika pien käsi.
Voisin kattoo onko pidempiä nousukahvoja kaupassa.
Jarrukahvat on tehty 22mm putken ympärille. Moni nousukahva on isompi tai soikio/pisaran mallinen.
Teräksisestä on mahdollista vaihtaa putki jarrulle sopivaksi. Alumiiniset on sellaisia kuin kaupasta saa.
Nämä on 22 mm.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000019528/
Helsinki nojakki ja Rämpsälä nojakki rinnan, näkee erot.
Kiinnikkeisiin vähän lisää hitsiä. Odottelee noutajaa.
Hiton nätti pyörä tuli. Ei uskoisi Petrin tekemäksi.
Yhä on epäselvää, miksi istuintuen alapään latoissa on ne koukut -vai onko ne mahanalustavaratelineen kiinnitystä varten. Eteen tarvitaan sellaiset myös, vai onko tarkoitus ripustaa edestä pelkällä hihnalla.