vph kirjoitti:mitäköhän sillä kaikella säästyneellä hiilidioksidilla voikaan tehdä?
Eiks viherkasvit tarvi hiilidioksidii. Annetaan se niille.
vph kirjoitti:mitäköhän sillä kaikella säästyneellä hiilidioksidilla voikaan tehdä?
Eiks viherkasvit tarvi hiilidioksidii. Annetaan se niille.
Älkäätten ottako ressiä. Ostin muuten tuon Baronin joka ollut myynnissä. Myyjä roudaa sen Tamperelle josta saan hoidettua
Uleåborgiin. Varokaa sukkahousupojat täältä pesee ja linkoaa No vitsi vitsi, ajattelin jotta vois pyöräilytapahtumiin
paremmin osallistua kuin Azubin kamelilla.
vph kirjoitti:Tässä kisaillessa ehtii kyllä miettiä kaikenlaista - sitäkin olen ihmetellyt, että miten se bensaa säästää, kun kilpailijat polkee hulluna pyörällä ihan turhaa lenkuraa?
Mulla liki jokainen poljettu kilometri on pois auton mittarista, mutta en taidakaan suhtautua hommaan riittävällä vakavuudella
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:vph kirjoitti:Tässä kisaillessa ehtii kyllä miettiä kaikenlaista - sitäkin olen ihmetellyt, että miten se bensaa säästää, kun kilpailijat polkee hulluna pyörällä ihan turhaa lenkuraa?
Mulla liki jokainen poljettu kilometri on pois auton mittarista, mutta en taidakaan suhtautua hommaan riittävällä vakavuudella
Jukka
Kyllä tähän pyrimme. Jokaisen laitteen on hintansa tienattava säästyneinä polttoainekuluina on motto.
jviirret kirjoitti:vph kirjoitti:Tässä kisaillessa ehtii kyllä miettiä kaikenlaista - sitäkin olen ihmetellyt, että miten se bensaa säästää, kun kilpailijat polkee hulluna pyörällä ihan turhaa lenkuraa?
Jukka
Niin, monet ajaa autollakin lenkuraa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vaikka itsekin ajan suht paljon työmatkaa pyörällä, niin paljon tulee myös ihan huvi-harraste-kunto-kilometrejä fillarilla, ihan turhaa polkemista, hiilidioksidipäästöt vaan kasvaa siitä. Puhumattakaan siitä millaisen ylimääräisen ympäristökuorman jokapäiväinen lenkkivaatteiden pesu ja jatkuva suihkussa lämpimällä vedellä lotraaminen aiheuttaa!
Itselleni, syntisäkille, isoimmat autoilun kilometrit tulee nimenomaan pyörän roudaamisesta pelipaikoille, leireille, Alpeille, lomille, tapahtumiin. Bensaa palaa siis ihan pyöräilyn vuoksi. Tuntuu tosiaan nuo kilometrikisan bensansäästö- ja CO2-listaukset tekopyhältä hurskastelulta, kun liikaa ja tarkemmin miettii näitä suhteellisuusteorian asioita.
PW kirjoitti:Niin, monet ajaa autollakin lenkuraa.
... säästääköhän nekin sillä tavalla bensaa ja hiilidioksidia?
Pastori kirjoitti:Eiks viherkasvit tarvi hiilidioksidii. Annetaan se niille.
Se tarttis tehdä ensin
vph kirjoitti:Tässä kisaillessa ehtii kyllä miettiä kaikenlaista - sitäkin olen ihmetellyt, että miten se bensaa säästää, kun kilpailijat polkee hulluna pyörällä ihan turhaa lenkuraa? Saati sitten tuo CO-kakkosen säästö... mitäköhän sillä kaikella säästyneellä hiilidioksidilla voikaan tehdä?
Mä ajelin vuoteen 2010 autolla säännöllisesti lenkkiä ja lomamatkaa, nyt pyörällä... ja autolla tunnissa kerkeisi enemmän puolet kisakilsoista on mulla ihan hyötyajoa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Baskeri kirjoitti:Ostin muuten tuon Baronin joka ollut myynnissä. Myyjä roudaa sen Tamperelle josta saan hoidettua
Uleåborgiin. Varokaa sukkahousupojat täältä pesee ja linkoaaNo vitsi vitsi, ajattelin jotta vois pyöräilytapahtumiin
paremmin osallistua kuin Azubin kamelilla.
Asiaa. Mietin itsekin ihan samaa jotta jos ei kellekään kelpaa niin olisin ottanut itselle ja laittanut M5 lowracerin jollekin toiselle nostalgikolle.
Ehtiikö sunnuntain rentoon yhdessäajeluun mukaan ? Tarjollahan on Oulujokiajo 55 km ja Oulu-Ylikiiminkiajo 105 km, tällä kertaa maali on sanginjoentien tempopätkän lähtöpaikalla vissiin...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:Baskeri kirjoitti:Ostin muuten tuon Baronin joka ollut myynnissä. Myyjä roudaa sen Tamperelle josta saan hoidettua
Uleåborgiin. Varokaa sukkahousupojat täältä pesee ja linkoaaNo vitsi vitsi, ajattelin jotta vois pyöräilytapahtumiin
paremmin osallistua kuin Azubin kamelilla.Asiaa. Mietin itsekin ihan samaa jotta jos ei kellekään kelpaa niin olisin ottanut itselle ja laittanut M5 lowracerin jollekin toiselle nostalgikolle.
Ehtiikö sunnuntain rentoon yhdessäajeluun mukaan ? Tarjollahan on Oulujokiajo 55 km ja Oulu-Ylikiiminkiajo 105 km, tällä kertaa maali on sanginjoentien tempopätkän lähtöpaikalla vissiin...
Ei kerkii ja kuskilla vielä tökkii talven kolhut menoa. Katsellaan ensi vuonna.
Eipä ole tullut vastausta Suursarjaan siirtymispyynnölle vielä.
mhelander kirjoitti:Voin valita kaikki relevantit paikkakunnat kunhan tähän tulee niistä lista. Arvailemaan tai etsiskelemään en jaksa alkaa... edellisien tiimien kasauksessa oli jo tarpeeksi haastetta vaikka pieniä joukkueet olikin.
Jokusen paikkakunnan rastin tuonne Oulun seuraksi... pistäkää kommentoiden jos kaipaatte puuttuvaa paikkakuntaanne mukaan.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Porvoon vois lisätä
Tänään n. 15:00-15:30 alkaen Helsinki-Porvoo, Töölönlahdelta Sturenkatu-Hämeentie-Arabia-Viikki-Kontula-Mellunmäki-Itäväylä. Jos joku on liikkeellä noilla suunnilla niin liittykää seuraan
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Jyväskylä myös mukaan tai oikeastaan Vaajakoski!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Ja Kokkola. Kälviää ei enään mistään listasta löydy
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta