Bilteman H-jarrukin saattas muotonsa puoleen mahtuu 60mm renkaan ympärille. Hinnalla ei oo pilattu, liekkö sitten tekovaiheessa
MBB tandem 2WR
Re: MBB tandem 2WR
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
Kannatan tätä valintaa sekä eteen, että taakse. Lisää pitoa saat oikomalla vaijerin ja vaijeriputken mutkat mahdollisimman suoraksi ja vaihtamalla pitävämmät (kalliimmat) jarrupalat.
Tuon ainoa ongelma on jarrutapit, jotka saat helpoiten käyttämällä jarrutapillisen pyörän haarukoiden osia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
Tuommonen cantilever löyty omasta varastosta ja vielä kehyksissä Harukoihin korvakkeet - vaikuttas helpolta ratkasulta. Joo vähän ylimäärästä apinoa mutta annettakoon anteeks tässä kohtaa
Voi olla ett se pitää asentaa alapuolelle, ni vaijeri kulkee sujuvasti rungon alla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Tuommonen cantilever löyty omasta varastosta ja vielä kehyksissä
Harukoihin korvakkeet - vaikuttas helpolta ratkasulta. Joo vähän ylimäärästä apinoa mutta annettakoon anteeks tässä kohtaa
Voi olla ett se pitää asentaa alapuolelle, ni vaijeri kulkee sujuvasti rungon alla.
Onpa tässä kuva, jota en ymmärrä ollenkaan.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Voi olla ett se pitää asentaa alapuolelle, ni vaijeri kulkee sujuvasti rungon alla.
Juu, alapuolelle tietenkin ja varsinainen vaijeri alkamaan vasta rungon mutkan kohdalta edestä, niin tulee liukkaasti ja jämäkästi toimiva jarru.
Et sitten meinannu antaa Annin jarruttaa takana, vaan otat molemmat jarrut etummaisen haltuun. Huono aasinsilta, mutta sitä tässä eräänä iltana mietin, jotta tarvitsisiko tuo takapolkija jonkun tuen, käsinojan tai kaiteen tai istuimeen sivutuet tai jotain, jotta pysyy kyydissä kun ei ole ohjaustankoa, josta rystyset valkoisena pitäisi kiinni. Oikeastaan niin, että takana, kun ei tarvise ohjata, eikä niin paljon edes tarkkailla liikennettä, siellä voisi vaikka tehdä voikkareita matkan varrella, niin ei tarvitsis sitten pysähtyä syömään, vaan pelkästään juomaan.
Sitten kun on juotu riittävästi väsyneempi voi hakeutua takapenkille. Ja kun penkissä on kaiteet, ei haittaa, vaikka pienet nokkikset ottaisi polkemisen lomassa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
irakas kirjoitti:
Onpa tässä kuva, jota en ymmärrä ollenkaan.
Tuo on jarrurakenne niiltä ajoilta, kun pyörissä ei ollut jarrutappeja luonnostaan, kun nuo cantileverjarrut ja v-jarrut olivat vasta tulossa. Tuo on tavallaan erilliseksi komponentiksi tehty cantileverjarru, jossa on jarrutapit ja vaijerikuorenpidike valmiina. Se vain kiinnitetään vaikka klemmareilla haarukan varsiin kiinni ja yläpäästään lokasuojanpidinreikään haarukan yläpäässä. Hölmö rakenne kieltämättä, mutta keino siirtyä sivuvetojarruaikakaudelta cantileverjarruaikakaudelle. 80-luvun lopulta luulisin.
Ed. Voi ollakin, että tuo on adapteri leveiden jarrutappien haarukkaan. Vanhimmat jarrutapit olivat haarukan haarojen kohdalla 100 mm päässä toisistaan. Nykyisin ne ovat kapeammall kai 80 mm päässä. Tuon saattoi asentaa vanhoihin tappeihin ja laittaa uudenmalliset jarruvivut.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
irakas kirjoitti:PW kirjoitti:Tuommonen cantilever löyty omasta varastosta ja vielä kehyksissä
Harukoihin korvakkeet - vaikuttas helpolta ratkasulta. Joo vähän ylimäärästä apinoa mutta annettakoon anteeks tässä kohtaa
Voi olla ett se pitää asentaa alapuolelle, ni vaijeri kulkee sujuvasti rungon alla.Onpa tässä kuva, jota en ymmärrä ollenkaan.
Mikäs siinä on vaikeeta ymmärtää - sovitin löytämäni jarrusysteemiä - Tandemin haarukkaan. Ei ole vielä kiinni mitenkään.
Tää oli etuhaarukassa jossa iskarit - samanlaisia nähny ennenkin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Kyllähän sinne taakse joku tanko pitää laitta jos ei sitten ihan kyynärsijoja vaihtaja pitää johonkin saada kiinni myös.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Kyllähän sinne taakse joku tanko pitää laitta jos ei sitten ihan kyynärsijoja
vaihtaja pitää johonkin saada kiinni myös.
Kyllähän kyynärtuet hienot olisivat. Ei siellä takana mitään vaihdetta tarvita. Ei siellä poljeta, vaan yritetään esittää polkemista etummaisen hämäämiseksi. Esittämäiseen riittää hyvin yksikin vaihde.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: MBB tandem 2WR
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Voi olla ett se pitää asentaa alapuolelle, ni vaijeri kulkee sujuvasti rungon alla.
Juu, alapuolelle tietenkin ja varsinainen vaijeri alkamaan vasta rungon mutkan kohdalta edestä, niin tulee liukkaasti ja jämäkästi toimiva jarru.
Eikös alapuolella jarruvarret osuisi ketjuun?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
Jarcco kirjoitti:Eikös alapuolella jarruvarret osuisi ketjuun?
Niinpä taitaa osuakin.
Sitten täytyy laittaa piiiiitkä yhdysvaijeri cantivipujen väliin niin, että vaijerin lenkki on vasta rungon mutkassa edessä ja haarat kulkevat runkoputken molemmilla reunoilla vipujen päihin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: MBB tandem 2WR
jori kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Eikös alapuolella jarruvarret osuisi ketjuun?
Niinpä taitaa osuakin.
Sitten täytyy laittaa piiiiitkä yhdysvaijeri cantivipujen väliin niin, että vaijerin lenkki on vasta rungon mutkassa edessä ja haarat kulkevat runkoputken molemmilla reunoilla vipujen päihin.
Tai laittaa ne Bilteman v- jarrut. Samoihin tappeihin ne käy jos tuo hevosenkenkä on vakiomitoilla tehty.
Re: MBB tandem 2WR
jori kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Eikös alapuolella jarruvarret osuisi ketjuun?
Niinpä taitaa osuakin.
Sitten täytyy laittaa piiiiitkä yhdysvaijeri cantivipujen väliin niin, että vaijerin lenkki on vasta rungon mutkassa edessä ja haarat kulkevat runkoputken molemmilla reunoilla vipujen päihin.
Enpäs taas tuota osannu kattoo Jos penkin alle jättää vaijerin mentävän rakosen
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Uudestaan mallailin tuota jarrua, ahdasta on tuonkin kanssa Pitääkö tuon jarrun kehikon olla kiekon säteen suuntaisesti, vai riittääkö ett säätää jarrupalat vanteen suuntaisesti? Jos ymmärrätte mitä tarkoitan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Uudestaan mallailin tuota jarrua, ahdasta on tuonkin kanssa
Pitääkö tuon jarrun kehikon olla kiekon säteen suuntaisesti, vai riittääkö ett säätää jarrupalat vanteen suuntaisesti? Jos ymmärrätte mitä tarkoitan
Ei haittaa, jos on vinossa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma