Viikon tauko kaikesta pyöräilystä ja olihan tänään hieno ajella vaikka keli oli harmaja. Lumesta ja jäästä ei juuri haittaa ollut ja sen verran pakkasella ettei loskapaskasta ollut pelkoa.
Kunnossa ei mitään mainittavaa muutosta vaikka vaihteeksi lepoa olikin. Sen verran hangessa tuli suksittua lomalla, että senkin takia "lomaltapaluu loma" oli hyväksi.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Alkuviikolla vähän flunssan tuntua, mutta siltikin järkevää tai ei maanantai - torstai 30,08 - 31.19km/vrk, perjantaina 40,05. Tänään sitten koko päivän lenkki pienempiä metsäteitä ja isompaa asfalttitietä aikaa tänään pyöräilyyn 6tuntia 20minuuttia ja 51 sekuntia, keskinopeus 15,78 ja ensimmäinen vuoden satasen päivä (100,21km)
Paljon en ole päässyt ajelemaan viime päivinä.
Työmatkalla olen siis ollut.
Tänään olisin ehtinyt ajella,
mutta keli oli hyvä lähinnä lumiukkojen tekemiseen.
Välillä lumi tarttui lokareihin ja kumpikaan pyörä ei pyörinyt.
Välillä piti pyörää jopa kantaa ja ajaminen jäi vain 11km.
T:Jere
Vuoden pisin päivä tähän mennessä, 52km ulkoilureittejä ja "aurattuja" kevlejä kaupunkiläskillä. Iltalenkillä onnistuin vetämään kahdesti(!) nurin, toinen kerta omassa pihassa sohjossa.. sen jälkeen totesin että loppumatka työnnetään - enkä varmasti ala toista kertaa oikomaan kääntynyttä tankoa. Jalan ulkosyrjästäkin onnistuin saamaan ensimmäisellä kerralla nahkat rullalle.
Itse vedin yhdet lipat eilisellä reilulla 55km lenkillä. Kaaduin myös sohjon takia kun eturengas petti alta varoittamatta kun lähdin ylittämään suolattua tietä. Itselle eikä pyörälle käynyt ihmeemin
Eka kertaa piti vähentää kilometrejä Kirjasin töissä koko päivän kilometrit, mutta kotia lähtiessä oli taas kumi tyhjä. Nyt sain autokyydin ja huomenna samalla kyydillä uusien kumien kans töihin. Jospa ne ehtis jollakin tauolla vaihtaa...
Älytöntä Mä en saa kaikkiin kulkuneuvoihin(moottorilliset ja moottorittomat) yhteensäkkään kuin puolet tuosta...
No eihän tuo vaadi kun työmatkat, semmoset 75 kilsaa viikossa... siihen jos viittii pari lenkkiä käydä ajamassa ja viikonloppuna semmosen satasen lenkin niin niistä se tulee. Viime talvikisassa sain sentään ajettu yhden 2-satasenkin, nyt jäänee ajamatta. Lähellä oli etten ajanut tammikuun alussa.
Työt vähän häiritsee harrastamista, autoakin on pitänyt korjailla ja vähän tätä maasturia viritellä eteenpäin. Mutta siinä pyörii pyörät vähintään kuutena päivänä viikossa. Ja enemmän mullakin on fillarointikilsoja kuin mitä talouden auton mittariin on tullut, varmaan tuplaten on.
Onhan tuo kivasti. Itte olisin hieman vähemmän jäljessä jos ei olis tullut tuota pakollista 8 päivän taukoa hommaan, mutta nyt on pieni kisan poikanen toisesta sijasta.
Kesällä tulee kilsoja aika paljon kun sain töitä pyörällä liikkuvana pyörämekaanikkona. Toki pyörä sähköistetty eli pitää puolittaa sillä ajetut kilometrit, mutta työmatka pysyy silti samana kuin nyt ja se hoituu omalla pyörällä joten aika kivasti tulee ajettua.
Onhan tuo kivasti. Itte olisin hieman vähemmän jäljessä jos ei olis tullut tuota pakollista 8 päivän taukoa hommaan, mutta nyt on pieni kisan poikanen toisesta sijasta.
Kesällä tulee kilsoja aika paljon kun sain töitä pyörällä liikkuvana pyörämekaanikkona. Toki pyörä sähköistetty eli pitää puolittaa sillä ajetut kilometrit, mutta työmatka pysyy silti samana kuin nyt ja se hoituu omalla pyörällä joten aika kivasti tulee ajettua.
Haa, millainen on tämä työpyörä, jolla kuljettelet työkalut. Tätäkö varten se nelipyöräinen tavaranojakki on niin kiinnostanut.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onhan tuo kivasti. Itte olisin hieman vähemmän jäljessä jos ei olis tullut tuota pakollista 8 päivän taukoa hommaan, mutta nyt on pieni kisan poikanen toisesta sijasta.
Kesällä tulee kilsoja aika paljon kun sain töitä pyörällä liikkuvana pyörämekaanikkona. Toki pyörä sähköistetty eli pitää puolittaa sillä ajetut kilometrit, mutta työmatka pysyy silti samana kuin nyt ja se hoituu omalla pyörällä joten aika kivasti tulee ajettua.
Haa, millainen on tämä työpyörä, jolla kuljettelet työkalut. Tätäkö varten se nelipyöräinen tavaranojakki on niin kiinnostanut.
Juuri tästä syystä kiinnostai rakentaa joku siedettävän mukava ajokki. Ajokkina tulee olemaan Bullitt. Ainakin tuo motivoi tekemään enemmän töitä kuin ajamaan ympäriinsä.
Mikäs taho tälaisen mahdollisuuden tarjosi? Onko tarkotus etsiä asiakkaita ajelemalla ympäriinsä, pystyttää popup-huoltamo jonnekin vai tilausperiaatteella?
Just päivänä muutamana eräässä porukassa pohdiskeltiin että olisko suomalaisen työn hinnoin mahdollista pyörittää liikkuvaa fillarihuoltoa & -varaosaliikettä mies-ja-pakettiauto -periaatteella kannattavasti, silläpä kiinnostaakin (Ei, en ole tulossa apajille
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Mikäs taho tälaisen mahdollisuuden tarjosi? Onko tarkotus etsiä asiakkaita ajelemalla ympäriinsä, pystyttää popup-huoltamo jonnekin vai tilausperiaatteella?
Just päivänä muutamana eräässä porukassa pohdiskeltiin että olisko suomalaisen työn hinnoin mahdollista pyörittää liikkuvaa fillarihuoltoa & -varaosaliikettä mies-ja-pakettiauto -periaatteella kannattavasti, silläpä kiinnostaakin (Ei, en ole tulossa apajille
Alkaa mennä vähän off-topic, mutta menköön. Tuleva työllistäjäni on fillarivelho joka pyöritti ihan onnistuneesti juuri tuolla periaatteella toimintaansa viime kesänä ja tänä kesänä on laajentamassa hommaamalla kaksi tavarapyörää pakettiauton jatkoksi. Tarkoitus on polkasta jonnekin sopivaan paikkaan ja pistää popup-huoltamo pystyyn aina kun tilauttua keikkaa ei ole tarjolla. Hommassa on provisio palkka takuupalkalla joka ei ole häävi joten saa nähdä lyökö laajentaminen toivotusti leiville. Ainakin on mulle vaihtelua ja yhden kesän tuota tekee ihan vaihtelun vuoksi vaikka siitä ei pahemmin palkaa saisikaan.