Re: Laatikkopyörä
Vilijami kirjoitti:Nyt tiedän miksi sarjavalmisteiden laatikot on tehty 9mm vaneria. Kuva kertoo.
Reunarimastahan oli jo puhetta.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Vilijami kirjoitti:Nyt tiedän miksi sarjavalmisteiden laatikot on tehty 9mm vaneria. Kuva kertoo.
Reunarimastahan oli jo puhetta.
Niin oli puhetta, kuvittelin levyn kumminkin olevan suora paksuudesta riippumatta.
Eikä siinä vielä kaikki. Levyn reikä oli tehty väärään kohtaan. No myönsivät virheensä ja tekevät uudet.
Vilijami kirjoitti:Nyt tiedän miksi sarjavalmisteiden laatikot on tehty 9mm vanerista. Kuva kertoo.
Levyt vetelevät aina, jos ne ovat nipussa: ylimmän ja alimman levyn ulkopinta joko kostuu tai kuivuu ilmassa olevan kosteuden takia. Ja huokoisilla materiaaleilla tähän liittyy aina kosteuseläminen, joka käyristää levyjä. Kyllä ne siitä suoristuvat, kunhan pääsevät olemaan ilmavasti niin, että levyn molemmat pinnat ovat vapaasti ilmassa.
Nimim. 30 vuotta levytehtaassa töissä ollut
ajarmala kirjoitti:Kyllä ne siitä suoristuvat, kunhan pääsevät olemaan ilmavasti niin, että levyn molemmat pinnat ovat vapaasti ilmassa.
No toivotaan niin
Laatikon profiilin mallailua. Minkä värinen runko tuohon sopisi? Penkki ja tangon tupet ovat ruskeat. Laatikko keltainen. Runko musta? Keltainen? Mikä muu?
Luonnollisesti musta.
Joo, mattamusta, niin saat hyväänkin työhön sellaista "toheloin äkkiä pimeässä"-meininkiä ja lopputloksen hinnan puoitettua.
Eli suomeksi, mikä tahansa on parempi kuin musta. Valkoinen tai tumman ruskea ois ehkä mun valinta.
Jukka
jviirret kirjoitti:Joo, mattamusta, niin saat hyväänkin työhön sellaista "toheloin äkkiä pimeässä"-meininkiä ja lopputloksen hinnan puoitettua.
Eli suomeksi, mikä tahansa on parempi kuin musta. Valkoinen tai tumman ruskea ois ehkä mun valinta.
Joo, minunkin mielestä ei pikimusta, eikä vitivalkoinen, vaan harmaa. Tummanharmaa tai vaaleanhamaa, tai mitä vain siitä välistä. Ehkä kumminkin enempi jommasta kummasta päästä harmaan sävyjä, ei niinkään aivan keskeltä.
Valmiiks sillä "punaisella pohjavärillä" joka on ruosteen värinen
Kyl tuo keltanen on mahtavin väri . Siihen lisää heijastinnauhaa , vaikka hymiötä . Korostaan pyörän näkyvyyttä .
Pastori kirjoitti:Valmiiks sillä "punaisella pohjavärillä" joka on ruosteen värinen
Ferrexin aktivoitu lyijymönjä
Kirkas iloinen värikokonaisuus lisää näkyvyyttä, siten turvallisuutta, mutta iloiseksi ihmisiä tehden hankkii myös symppispisteitä katsojilta edistäen pyöräilyasiaa. Kysykää hifikauppialta iänikuisesta mustasta. Deppisväri. Ja jo nähtynä tylsää, markettipyörät ovat usein mustia, customien olisi hyvä erottua edukseen.
jori kirjoitti:Joo, minunkin mielestä ei pikimusta, eikä vitivalkoinen, vaan harmaa. Tummanharmaa tai vaaleanhamaa, tai mitä vain siitä välistä. Ehkä kumminkin enempi jommasta kummasta päästä harmaan sävyjä, ei niinkään aivan keskeltä.
Konemies ehdottaa aina koneharmaata... Itse ehdotan tummanvihreää, "British Racing Green", monien veteraanipyörien runkoväri.
Tuollainen laatikkopyörä on aika kummallinen ilmestys. Se kummallisuusefekti kannattaa hyödyntää, vetää samalla ihan kunnolla överiksi. Nyt on muutenkin äänekkäät ajat, joten ehdottomasti joku räikeä neon-väri. Neon-vihreä, neon-oranssi. Ei kannata yrittää sulautua massaan vaatimattomalla värillä, kun laite itsessään ei millään lailla sulaudu yhtään mihinkään. Cool is cool. Make a statement.
Etelän ääni monen kaupallisen laatikkopyörän pliisun värityksen näkemisen jälkeen komppaa VPHn kommenttia. I'm too cool for this street. So is my bike and the color scheme