Sivu 11/12

Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 27 Syys 2009, 10:55
Kirjoittaja Premnas

Minulla tuskinpa sitten koskaan toteutuu tuo väärällä vaihteella ajaminen, koska joudun aika pieneenkin ylämäkeen laittamaan kaikista pienimmät mahdolliset vaihteet, muuten en jaksa polkea. Ja tykkään muutenkin polkea ylämäkeen mieluummin kovaa kuin hiljaa raskaalla vaihteella. Sillä nopeella polkemisella kun pääsee jotenkin paremmin ylös eivätkä jalat rasitu niin paljoa.


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 08 Loka 2009, 10:02
Kirjoittaja Premnas

Oivoi. Eilen illalla haettiin nojapyörä pois. Voi tätä tuskaa, kun ajelin sitten videovuokraamoon omalla pyörälläni, eikä sinne ole kuin korkeintaan kilometri suuntaansa matkaa. Ensinnäkin, ajoasento tuntui täysin hölmöltä, etukeno ja hytkyin satulassa kun en saanut vauhtia ja vielä hölmömpää kun ei saanut selästä tukea. Haarat oli aivan muussina tuon pienen matkan jälkeen. Kun vertaa esimerkiksi viime perjantaihin, jolloin ajoin Paraisille, eikä mitkään paikat kipeytyneet, edes reisilihakset eivät väsyneet kuin hetkellisesti mäissä.

Nyt on varmaan sellainen juttu että täytyy ruveta tosissaan toimimaan nojapyörän hankinnassa. Olisin kyllä tahtonut koeajaa Loimaalla ne Savenmaan tadpole-pyörät, vaikka itseäni kiinnostaakin enempi että kaikki renkaat samankokoiset. Eihän sitä kokeilematta tiedä. Varmaan täytyy kuitenkin ainakin tämä talvi kitkutella tuolla paskapyörällä.

Muoks. Luin uudelleen tätä ketjua läpi, ja nyt rupesi mietityttämään että olisko siinä Scorpionissa sittenkään järkeä, kun olisi myös tuollainen Trice Q..tän hetkisiä hintoja en oo katsonut, mutta perusscorpion ilman mitään lisävarusteita maksaa 2490 euroa. Jotenkin mieltysin tuohon scorpioniin niin paljon että taipuisin enempi siihen, mutta toisaalta onko järkeä maksaa merkistä? Onko se Trice Q yhtä laadukas kuin Scorpion?


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 12 Loka 2009, 10:29
Kirjoittaja Mustasudenkorento

Olikos oulussa tai täs lähellä jollain trikeä?
kun hieman tekisi mieli koittaa etuohjattua tadpolea jos se vain olisi mahdollista...
ja miksi ei tieten deltaakin...


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 27 Loka 2009, 15:51
Kirjoittaja juessi

Välivainiolla voi käydä testaamassa HP Velotechnikin Scorpion-trikea. Ilmoittele YV:llä, milloin tulisit käymään.


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 01 Marras 2009, 15:33
Kirjoittaja Mustasudenkorento

Scorpion koe ajettu ja ihasteltu.
Todella hieno laite.

Tämä kyllä antaa taas rakentajalle lisää inspiraatiota, sekä antaa paremman käsityksen tehdas nojakeista.
Kiitoksia juessille koeajo mahdollisuuden järjestämisestä.


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 03 Joulu 2009, 16:05
Kirjoittaja Premnas

Nyt on taas yksi onnellinen nojakin omistaja. :D Hommasin HPV Scorpionin, otin siihen Shimanon XT 3x9 -vaihteet ja muutamia muita lisävarusteita kuten lokarit, takatarakka, seisontajarru, lukkopolkimet ja taustapeilin.

Eka reissu matkahuollosta kotiin meni ihan että öh, miten tää toimii..koko matka meni silleen etten edes huomannut ajavani, ja yhtäkkiä huomasin et olen perillä. Kotona säädin etuvaihtajaa niin että ketju vaihtus pienimmällekin rattaalle vaivatta, ja sitten asensin lukkopoljinkengät ja harjottelin niitten kanssa vähän aikaa (ei ollut aluksi ihan helppoa, mutta yhtäkkiä sitten vaan loksahtivat). Kävin pienellä ajolla ja luoja että oli kivaa! :D En ole taas pitkään aikaan nauttinut näin paljon ajamisesta. Ja uusi scorppari tuntui kyllä mahdottoman paljon paremmalta kuin se kulunut vuokrascorppari. Voi tätä ihanuutta! :D


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 16:33
Kirjoittaja traikisti
Mustasudenkorento kirjoitti:

Olikos oulussa tai täs lähellä jollain trikeä?
kun hieman tekisi mieli koittaa etuohjattua tadpolea jos se vain olisi mahdollista...
ja miksi ei tieten deltaakin...

Pitäisi varmaankin käydä täällä useammin, jottei jää keskusteluista kokonaan sivuun. Meidän triket ovat nyt jo talvisäilössä, mutta palaa keväällä asiaan yv:llä, jos Greenspeedin koeajo kiinnostaa. Kääntösäde on näissä GS:issä etuohjattaviksi tadpoleiksi todella pieni, joten ketteryys on siten myös omaa luokkaansa.

J


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 16:42
Kirjoittaja Pastori
traikisti kirjoitti:

. Kääntösäde on näissä GS:issä etuohjattaviksi tadpoleiksi todella pieni, joten ketteryys on siten myös omaa luokkaansa.

J

Tässä väitetään olevan "amazing turning circle" ja kasaan laitettavaksi trikeksihän tuo on edullinen - valitettavasti Amerikkalainen- joten hinta kipuaa tullissa eurooppaan kuskatessa. Siltikin tutkimisen arvoinen hanke jos tämmöinen kiinnostaa. Mutta jos oliskin agentti siellä ja sopvia kontti lähdössä niin sitten?

http://www.tridenttrikes.com/stowaway.htm

Juttua:

http://www.bentrideronline.com/?p=2954


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 20:15
Kirjoittaja joe67
Pastori kirjoitti:
traikisti kirjoitti:

. Kääntösäde on näissä GS:issä etuohjattaviksi tadpoleiksi todella pieni, joten ketteryys on siten myös omaa luokkaansa.

J

Tässä väitetään olevan "amazing turning circle" ja kasaan laitettavaksi trikeksihän tuo on edullinen - valitettavasti Amerikkalainen- joten hinta kipuaa tullissa eurooppaan kuskatessa. Siltikin tutkimisen arvoinen hanke jos tämmöinen kiinnostaa. Mutta jos oliskin agentti siellä ja sopvia kontti lähdössä niin sitten?

http://www.tridenttrikes.com/stowaway.htm

Juttua:

http://www.bentrideronline.com/?p=2954

Kokeileppa olla yhteydessä firmaan nimeltä falcont.com. Ne tuo jenkeistä kaikenlaista. Pääosin autoja, mut muutakin siinä sivussa. Tuolla hieman sivuavaa keskustelua aiheesta: http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.ph ... 4&start=15


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 21:13
Kirjoittaja traikisti

Nuo ovat tosiaankin ihan mielenkiintoisia trikejä nuo Trident Trikesin tuotteet. Hinnat ovat hyvin kohtuulliset (ilmeisesti verojen ja rahtien jälkeen vielä tänne Suomeenkin tuotuna) ja kääntösäde niiissä on tosiaankin Greenspeedejäkin pienempi. Larry Varney piti tuota kokoontaitettavaa Stowaway II:ta koeajonsa perusteella varsinkin hintaansa nähden hyvänä pyöränä. Ihan harkittava vaihtoehto, jos on trikeä hankkimassa.

J


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 03 Tammi 2010, 09:35
Kirjoittaja psa

Onkos kukaan tilannut Stowaway II ilman kontti yms kikkailuja? Siltääkö Trident Trikes $125 Shipping lähetyskulut kaikkialle vai vain USA sisäiset kulut?

Eikös hinta mene näin:
(1,724.00$) / 1,4136(tullin USD valuuttakurssi tammikuu 2010) = 1219,58€ x 1,14 (polkupyörän tulli) x 1.22 (alv) = 1696,19€

Tuleeko jotain muita kuluja päälle? Laskuttaako tulli esimerkiksi rahtia, jos paketti siirtyy Helsingistä Turun tulliin?


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 03 Tammi 2010, 10:00
Kirjoittaja Pastori

Koska olet Loimaalta niin kerrankin voisi kysyä - että oletko harkinnut ettet lähtisi merta edemmäs kalaan, vaan tutkisit tämän kotipaikkakuntasi tarjonnan ensiksi? http://nojakki.fi/index.html


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 03 Tammi 2010, 10:09
Kirjoittaja psa
Pastori kirjoitti:

Koska olet Loimaalta niin kerrankin voisi kysyä - että oletko harkinnut ettet lähtisi merta edemmäs kalaan, vaan tutkisit tämän kotipaikkakuntasi tarjonnan ensiksi? http://nojakki.fi/index.html

Kerrostalossa asumisen ja rajallisten säilytystilojen vuoksi taittorunko olisi tarpeellinen. nojakki.fi tarjonta muutoin on hyvä.


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 08 Helmi 2010, 00:19
Kirjoittaja Rockclock

Ihan vain vinkiksi, että ensimäinen taittuva Loimaa Projektin pyörä on noin kolmen viikon päästä valmis ja pari muutakin tk-hanketta on pitänyt mielen virkeänä ja Pentin pois foorumilta :-)


Re: Nojapyöräkuumetta

Lähetetty: 28 Touko 2010, 10:28
Kirjoittaja Härmäpyörä
jviirret kirjoitti:
musti&siippa kirjoitti:

Todennäköisimmin pyöräilemme etupäässä kesäkeleillä, sekä asvaltilla että sorateilläkin. Tavaraa pitää saada mukaan.
Mikäs tuo HärmäPyörä on ? (Ainakin kallis!) Onko kokemuksia?

Pienet sarjat ja kotimaisuus nostaa hintaa. Mielikuva on että kyseessä olisi "arkipyörä". Eli sopii kaikille muttei ole paras millään osa alueella. Aika vähän tästä taitaa kokemuksia olla?
Soratie käytössä kaksipyörä vs. trike:
-Kun jaloilla ei voi joustaa korostuu pyörän jousituksen merkitys. Kaupallisia kolmipyöriä, jossa olisi kaikki renkaat jousitettuja, taitaa olla aika vähän.
-Kaksipyörällä helpompi valita hyvin rullaava ja tasainen ajoura. Kolmipyörällä aina joku rengas osuu monttuihin tai laahaa irtosoralla.
-Kolmipyörällä ei kaadu(kovin helposti) eikä sitä tarvi alkaa taluttamaan hankalallakaan ajoalustalla. Kaksipyörällä tasapainon pito vaikeaa jos esim. muuta liikennettä väistellessä ajautuu irtosoralle.

Jukka

Muutama kymmenen Härmäpyörää on jo liikenteessä.
http://netti.nic.fi/tapioo/trike.html

Kotimainen työ (hitsaus/maalaus/asennus) ei ole kilpailukykyistä aasialaiseen robottiin verrattuna.

"Eli sopii kaikille muttei ole paras millään osa alueella." on kai aika hyvä ilmaus. Olisiko kaksipyöräiset useammin urheiluvälineitä ja kolmipyöräiset "hyötypyöriä"?

Kaksipyöräisellä on tarkoitus mennä kovaa ja kolmipyöräisellä ajella mukavasti pitkään (tunneissa)?
Kaupungissa on kolmipyörä kiva kun on pysähdyksiä usein ja kun voi ajaa kuinka hitaasti tahansa. Tavaroiden kuljetus on kolmipyörällä turvallista ja helppoa.

Noin kymmenen ihmisen elämänlaatua on Härmäpyörä onnistunut parantamaan, koska heillä oli erilaisia liikuntarajoitteita kuten toispuolinen halvaus, Parkinsonin aiheuttama tasapainohäiriö, selkävamma ja eräs huikeita kilometrejä ajellut CP-vammainen.