Re: Nazca Paseoon 26" eturengas?
Mä en nyt oo edes oikein ymmärtäny et miks sä haluut vaihtaa sen jousen . Onko nykysessä virityksessä jotain ongelmia vai?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mä en nyt oo edes oikein ymmärtäny et miks sä haluut vaihtaa sen jousen . Onko nykysessä virityksessä jotain ongelmia vai?
Osta halvempi ja säädä loput.
Hirven Noja kirjoitti:Mä en nyt oo edes oikein ymmärtäny et miks sä haluut vaihtaa sen jousen
. Onko nykysessä virityksessä jotain ongelmia vai?
No alkaa se jousi olla vähän vanha ja ehkä väsynyt. Ihan niin ku kuskikin? No, peltilehmiin on taas menollaan se määrä rahaa, että eipä taida tulla ostettavaksi mitään jollei ihan kokonaan heittäydy toimattomaksi.
Perheen kanssa pyöräillessä ollut pidempiä taukoja kuin itsekseen ajellessa tulee pidettyä, ja sielläpä äkkäsin vianpoikasta. Ketju oli syönyt ketjuputkeen reijän, ja sen jälkeen alkanut jyrsiä ohjaustankoa. Isompia kuormia takalootassa, jousikin vähän antanut periksi, ja ylipäätään tainnut ketjulinja olla vähän pielessä. Kyllähän minä ylämäissä vähän olin, että kylläpäs tämä jotenkin jurisee, ja ei onhan noi mäet raskaita polkea.
Eipä tahdo tää pyörän kunnon tarkkailu ja huolto olevan mun juttuja, niin kauan ajetaan kun kulkee, ja sit korjataan. No, nyt tuli laiteltua jopa ennen kuin hajos mitään fataalisti.
Korjasin vian laskemalla ohjaustankoa 12 mm, ja siirtämällä vetopuolen ketjunkin kulkemaan ohjaustangon päältä. Hieman enemmänkin olisi voinut laskea, vaan sitten tuli ohjauksen kanssa ongelmia, ettei enää mahtunut kääntymään oikealle. No, nyt on ketjulinja kunnossa, ja ylämäkeenkin kulkee paremmin. Varsinaiselle vapaamuotoisella nopealle lenkille en ole päässyt, mutta ainakin perheen kanssa pyöräillessä tuntuisi paremmalta.
Rungon pultteja on pariinkin kertaan katoillut. Laitoin nyt pultit kiinni ruuvilukitteella, ettei aina jokaisessa nojapyörätapaamisessa olisi ongelmia. Eihän se mitään että on vähän ruuvit löysällä, mutta kun tippuu kokonaan
tavasti kirjoitti:Rungon pultteja on pariinkin kertaan katoillut. Laitoin nyt pultit kiinni ruuvilukitteella, ettei aina jokaisessa nojapyörätapaamisessa olisi ongelmia. Eihän se mitään että on vähän ruuvit löysällä, mutta kun tippuu kokonaan
Pitäisi varmaan selvittää että onko ne ruuvit löystynyt ja siksi tippuneet vai ovatko katkenneet. Jälkimmäisessä tapauksessa ei lukitteet auta
Jukka
jviirret kirjoitti:Pitäisi varmaan selvittää että onko ne ruuvit löystynyt ja siksi tippuneet vai ovatko katkenneet. Jälkimmäisessä tapauksessa ei lukitteet auta
No eipä sinne uudet pultit menis jos olisivat katkenneet. Kyllä kyse on löystymisestä. On ollut jo alunperin tiedossa, että noissa alkupään paseoissa ei ole noissa ruuvilukitetta, uudemmissa on. Aikaisemmin eivät ole noin nopeasti löystyneet, mutta onkohan kuomitus noussut, vai pyörä ikääntynyt.
Tulkitsinko oikein, että jäykällä keulalla + 26" eturenkaalla tämä olisi n. 5cm pioneeria korkeampi? Joustohaarukalla varustettuna vielä 5-7cm lisää? Paljonko kuskilla on mittaa?
Emäputken kulma alkaa muuttumaan aika paljon jos laitat joustokeulan. Tää muutos tee siitä epävakaamman kovassa nopeudessa joka on hyvä huomioida
Pentti M Reku kirjoitti:Tulkitsinko oikein, että jäykällä keulalla + 26" eturenkaalla tämä olisi n. 5cm pioneeria korkeampi? Joustohaarukalla varustettuna vielä 5-7cm lisää? Paljonko kuskilla on mittaa?
Niin, eiks tää Tavastin pyörä oo alunperin Paseo, johon on vaihdettu isompi etukiekko ja haarukka? Siinä näkyy kuski mittatikkuna. Tavasti voinee ite kommentoida strategiset mittansa mutta saman tandemijoukkueen jäsenenä, arvioisin n. 185cm ja pitkäjalkasempi ku ite oon. Itsellä penkin etureunasta, keskiöön mittaa on n. 70cm ja Tavastille piti venyttää mittaa n.5-7cm (152mm kammet) Auttaako tieto yhtään?