Läksinpä yrittämään etupään kattamista. Lähinnä materiaalista jota nurkista löytyy, jonkinlaista prototyyppiä jota voi kokeilla ja mallailla muutoa sekä toimivuutta. Tästä se lähtee, tuohon jos teippailis retkipatjaa jalkojen päälle ja sivuille. Nyt vaan kaupasta hakemaan sitä jeesus teippii
P1010992.JPG (71.84 KiB) Katsottu 2158 kertaa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Siihen kannattaa laittaa uretaani mattoo tuohon jalkojen väliin , noita sukukalleuksia suojaan. Kyllä sekylmä putki sen verran hohkaa että nuo miehiset rupee kylmeneen ajon aikana, näillä patkasilla.
Voihan tuon etukatteen myös samalla tehdä samasta aineesta. Jos tarvitsee jäykisteitä on ne helpo tehdä mistä vaan joustavasta aineesta. Hyvä puoli on että jos kaatuu , niin aine antaa periksi ja loukkaantumis riski pienenee.
Siihen kannattaa laittaa uretaani mattoo tuohon jalkojen väliin , noita sukukalleuksia suojaan. Kyllä sekylmä putki sen verran hohkaa että nuo miehiset rupee kylmeneen ajon aikana, näillä patkasilla.
Voihan tuon etukatteen myös samalla tehdä samasta aineesta. Jos tarvitsee jäykisteitä on ne helpo tehdä mistä vaan joustavasta aineesta. Hyvä puoli on että jos kaatuu , niin aine antaa periksi ja loukkaantumis riski pienenee.
Tarkotatko tommosta "retkipatja" tyyppistä ? Ei taida olla uretaania mutt kaks patjaa just kaupasta ostin ja toin pyörän penkin alla kotio. Kolmen väristä ilmastointi teippii kans,josko noilla sais muotoja aikaseks.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tarkoitin sellaista uretaanimattoa , jota jää joka rakennustyömaalle . Ja jätelavat on paloja täynä, sellaisesta niitä tulee välillä kierätettyä. Halpaa kun on ilmasta . Tosin ei aina saatavilla .
Läksinpä yrittämään etupään kattamista. Lähinnä materiaalista jota nurkista löytyy, jonkinlaista prototyyppiä jota voi kokeilla ja mallailla muutoa sekä toimivuutta. Tästä se lähtee, tuohon jos teippailis retkipatjaa jalkojen päälle ja sivuille. Nyt vaan kaupasta hakemaan sitä jeesus teippii :DPetri
Retkipatajat on monikäyttöisiä, tää mun 5.0 kate on kans semmoisesta, pyöreä muotoilu ja muodon pysyminen on varmaan kyllä vaikeampaa. saat aika lämpimän pyörän tuosta jos kattaminen onnistuu. Jos retkipatja mahtuu renkaan ja putken väliin niin sillä saisi kylmänhohteen putkesta pois kun kääräisee kierroksen patjaa putken ympärille.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Ensteks vaikutti helpolta mutt on tuossa miettimistä ja askarteluu ett ton maton saap muotoonsa ja ees jonkun näköseks. Tukiruoto materiaalii pitää varmaan lisätä ainakin näin alkuun, voihan sitä turhia myöhemmin vähentää tai keventää.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei nyt nurkista löydy kanaverkkoo,enkä ihan usko ett se ratkasis ongelmaa. Tuo tukiranka pitäs kuitenkin olla aika tukeva vaikka ite kate ei painakaan juuri mitään. ilmavirta kuitenkin vaikuttaa tuon paikallaan pysyvyyteen ja erilaiset tärinät.
Tarkotus tehdä tuosta keskeltä matalampi ett näen eteeni ja jalkojen kohalle kohoumat jotta mahtuvat polkemaan. Tuon kohouman kannakkeiksi muotoilin jotain lattaa ja vanhoista ketjusuojista leikkelin sopivia kulmallisia kaaria. Muoto hyvä mutt tukevuutta kaipais lisää varsinkin tuo takapää. Jos sen kopan alatuen jatkais penkin alle kiinni, sais tukea lisää mutt saattaa sisään kömpimistä haitata. Täytyy suunnitella.
Pitäs olla jonkinlaista tekstiilityö kokemusta ett osais tuon päällisen leikata sopivaan muotoon.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Purin ruon tekeleen pois ja läksin polkeen koululla äänestämäs ja sitt muuta ajoo. Yhteensä tais tulla 16km, välillä lastenlasten luona lämmittelemässä. Pakkasta 25 - 27 astetta, 10km taitaa olla semmonen pätkä ett tuossa varustuksessa pärjää jos joutuu välillä jaloilleen alkaa jalkapohjat heti jäätyy. Siis talvikengät ois kovasana ja mieluummin väljät. Eli mie tartteisin väh 48 tai isommat
Tuon etukatteen tekoon vähän kyllästyin, jos ei ekana päivänä saa ajettavaan kuntoon jää kehittäminen helposti siihen. Tuli myös vähän semmonen olo ett siitä tulee romuista " askartelemalla" helposti liian iso, painava, epäkäytännöllinen, ruma, heikko ym. Voi olla ett aloin myös tehdä liian kattavaa katetta eli vois sivuilta jättää enmpi auki varsinkin jos tarve on kylmää viimaa vastaan rakentaa tuo. Urheilukate ois sitte erikseen.
Jos tuota viel alan tekeen ni pitää panostaa noihin kiinnikkeisiin pyörästä koppaan. Ne pitäs tehdä oikeesti jostain sopivan jäykästä ja kevyestä matskusta kuidut, alumiini tms. Tietyst vois eka version tehä teräsputkestakin ja keventää jos toimii muuten.
Nyt on kuitenkin jonkinlainen näkemys minkä muotonen tuo pitäs olla ja minkälaisilla mitoilla. Pelkästään ilmasta hahmottaminen tahtoo olla miulle vaikeeta, ku saa vähän jotain materiaalia josta vääntää ymmärtää tuon 3ulotteisen muodon paremmin.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tänään tuprutti taas kevyttä lunta, olin teipannut runkoputkeen jalkojen väliin retkipatjaa ja tuntu auttavan tuohon lumen tupruttamiseen. Ei jalkovälistä työntäny lunta enää syliin eikä silmille. Pikkasen hinkkaa reisiin mutt ei häiritsevästi.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ensimmäinen ite sorvattu polyasetaali rissa, ei mikään kaunotar mutt oletan ett toimii. Voishan tuota hioo ja hipistellä mutt ei oo ollu tapana toistaiseks ja saattas pistää liikaa silmään muusta kokonaisuuvesta
Kaverin puusorvilla sorvasin, ei mitään suuria ongelmia. Taltat ei välttämättä parhaita muovin sorvaukseen, välillä meinas haukata. Tarpeeks kapeeta työkalua ei ollu ett ois ketju-uraan saanu harjanteen mutt eiköhän tuo mene noinkin. Laakeripesän porasin oksaporalla, jolla saa pohjaltaan tasasen reiän. Pikkasen liian iso oli tuo oksaporanterä mutt saan laakerin varmaan jollain kiilattua tuohon. Seuraavan kerran pitää tehdä tuo laakeripesän reikä ensin ja sorvata sitten, tulee paremmin keskelle. Nyt ku olin porannu akselireiän ensimmäiseksi ni oksaporan keskittäminen oli vaikeeta.
P1010997.JPG (78.48 KiB) Katsottu 2004 kertaa
Että semmosia opittu tällä kertaa t. Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Viilan kahvapäähän (ruoto) voi hioa terän, jolla saat ne urat sivulevyjä varten, eli sinne uran pohjalle harjanteen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pikkasen vippas takarengas ajossa, irrotin ja huomasin akselin olevan vähän löysällä. Purin ja arvelin samalla laittaa rasvaa laakereihin, toinen pää näytti aika kuivalta. Yleensä oon käyttäny samaa ku kaivurin niveliin, olis varmaan jotain notkeempaa/parempaakin ? Vai onko tuolla taas suurta merkitystä ?
Onks tuon akselin kiristykseen jotain nyrkkisääntöö ? Vaikee arvioida menikö liian kireelle vai jäikö löysälle.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.