Tää rupee nyt menee ihan rengasvalitukseksi koko ketju, mutta puhkeamiset eivät vain ota loppuakseen. Laitoin molempien etukiekkojen sisärenkaisiin Stan's No Flats litkua ja pidin Marathon Plussa päällä. Melkein jo innostuin että nyt rupesi ilmat pysymään sisällä kun ei noin 500 km tullut puhkeamisia. Viime tiistaina töistä kotiin ajaessa vasen eturengas päätti kuitenkin tyhjentyä, rengasta pois ottaessa totesin että Stan oli vaihtanut paikkaa sisärenkaan sisäpuolelta sen ulkopuolelle, ulkorenkaan sisällä oli kupillinen litkua. Noin 5 mm pitkä sepelinjyvä löytyi ulkorenkaasta ja sisärenkaasta selvä reikä, mutta ei kuitenkaan mikää poikkeuksellisen iso. Totesin että jos litku ei tuollaista reikää paikkaa, niin ei se kyllä paikkaa juuri mitään muutakaan reikää. Ei siis toiminut tällä kertaa ja tällä kokemuksella tuskin kokeilen uudestaan muutenkaan. Seuraavaksi sitten laitan ylimääräiset pistosuojanauhat paikalleen, jos ne vaikka toimisi.
Kirjoitetaan vielä sitten tällainen asiaan liittyvä tarinakin opetukseksi muille. Eli siis viimeaikaiset puhkeamiset eivät rajoitu tiistaihin, vaan viime lauantai meni Marathon Plus takaa puhki sepelin takia. Silloin vielä luulin että litku sisärenkaassa voisi toimia, joten totesin että vaihdan Marathon Supremen taakse ja litkutan sisärenkaan. Supreme vain sattui olemaan 50 mm leveä versio, eli leveämpi kuin M+ joka oli viissiin 37mm leveä tai jotain sinne päin. Sisärengas oli kapeammille renkaille tarkoitettu ja siinä luki maksimileveydeksi 40 mm. Ajattelin että kyllähän se nyt sen verran venyy, laitetaan paikalleen vaan. No tänään tuli työkaveri ystävällisesti ruokatauolla sanomaan että sulla on sitten takakumi litassa, kun oli ohi kävellessä huomannut. Sitä sitten rupesin tutkimaan, ja kun sain sisärenkaan esiin niin totesin että se oli ratkennut aivan totaalisesti itsekseen. Ei siis riittänyt venymävara tässä tapauksessa, ehkä niillä sisärenkaiden kokomerkinnöillä on sitten kuitenkin jotain merkitystä.