Onpa sutjakka.
P300 - evoluutioprosessin tilitys
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pastori kirjoitti:Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.
Onkos tässä jalkajarru?
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Vilijami kirjoitti:Pastori kirjoitti:Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.
Onkos tässä jalkajarru?
Normi 9 pakkainen napa sinkuloitu. Osui muuten kerrankin se ketjulinja kohilleen tommoisilla säätöpalikoilla. Ei oo siis jalkajarruu. Takajarrulla nyt ensin liikkeelle. Kunhan puran ton - niin voisi pohtii asennusta kunnon etujarrulle.
Uutta kamaa siis hankittu kympillä (sinkulasetti alesta). Muut kierrätystä. Penkissä nyt neljännet reiät.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
On kivan simppeli.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
PW kirjoitti:On kivan simppeli.
Kuten tekijänsä.
Tai no. Kivasta en tiedä.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.
Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pastori kirjoitti:Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.
Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.
Vai vaihtuiko vaijeri? Ite syyllistäisin ennemmin sitä ja sen mutkia.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Riittävän paskoissa jarrukahvoissa joustaa runko. Kiertyväkettinkisessä mulla on sellaiset. Jo etujarru on puolen metrin voidellulla vaijerilla aivan tehoton
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
jooseha kirjoitti:Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna
Kyllähän se tietysti notkuu. Ei tosin niin paljon kuin Kuudee sport evossa.
Haarukkasilmukka on kyllä tosi tanakka putkihan 30x15. Sitä ei saa juuri olleskaan käsivoimin levitettyä esmes. Keulapuomi on sitten 40 millii. Se notkunee hitusen.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
jori kirjoitti:Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Eikse vähentäis vielä kuormaa jos ketju ei menis noin jyrkässä kulmassa rattaalle.
Jos siis tekis uudet hitusen matalammat dropoutit joihin pahanpäivän varalle tekis vielä vaihtajan korvakkeen. Eiks olis hurja idis. Vois vaikka laittaa vaihteet Tällä olis ajatus nimittäin ajella reissuja myös ja täällä idässä on aika karuja mäkiä - sekä sitten siinä Siurossa myös.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Syväri kirjoitti:Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa
Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Irtotarakalle pitäis tehdä kiinnitys. Tälle kesälle tuli yllättävä retkitarve ja tällä aattelin lähtee.
Tämmöistä kaavailin. Mitäs siitä sanotte.
Irroitettava siksi että, mikäli tällä ajelen Nokialla niin saa senkin painon pois kuleksimasta.