Ajaleehan tuolla ilman yläkoppaakin, jos tiukkaa tekee...
Mango+ Kinneri
Re: Mango+ velomobiili
Tää olis nyt kasassa. Koeajo vielä suorittamatta. Kuviakin olisi, mutta puhelin ei suostu siirtämään niitä tietokoneelle...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Kesälomalla ja kun sadepäivä niin kävin tätä nyt kasailemassa loppuun. Lisäksi kävin lyhyellä koeajolla. Tais tulla parikymmentäkilsaa ajettua. Kaikki tuntuisi pelaavan. Kuitenkin kaikkea pientä pitäisi vielä tehdä. Pääasia, että pyörä on pitkästä aikaa ajokunnossa. Ei muuta kuin lisää koeajoa niin tietää, että oliko onnistunut projekti.
Tietokone löysi digikameran niin saan laitettua tännekin muutaman kuvan. Huonoja kuvia, mutta koittakaa kestää.
- Liitteet
-
- 1.jpg (57.11 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (47.18 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (34.37 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (72.81 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (38.34 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (62.74 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (59.24 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (54.88 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-
- 1.jpg (39 KiB) Katsottu 4135 kertaa
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Huomasiko ajossa eroa verrattuna alkuperäiseen 20" takapyörään? Entä oliko ajotuntuma jämäkämpi: kiemurteliko kovemmassa vauhdissa eli joustiko takahaarukka sivusuunnassa?
Re: Mango+ velomobiili
Oli aika surkee ilma koeajon aikana... Joten vielä aika vaikea sanoa muuta kuin, että kyllä se jämäkämmältä tuntuu. Jousitusta en kaivannut vaikka pyörätiet täälläkin päin aika surkeessa kunnossa. Täytyis vain nyt keretä ajamaan enemmän niin sitten tietäisi paremmin. Toivottavasti ensi viikolla ehtis pitemmällä lenkille...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Entä kuinka tuo touring/race hoodin uudenlainen "tuulilasi" toimi sateessa? Edestä ilmeisesti auki -> ei huurru. Mutta tuliko vettä sisään?
Re: Mango+ velomobiili
Vanhalla "tuulilasilla" ei pystynyt ajamaan sateella ja kun sitä varten tuo koppa ostettua niin testataan nyt tälläistä versiota. Edestä tosiaan auki. Olisi saanut olla hieman pitempi sillä maha hieman kastuu. Enemmän kyllä mua hartioiden kastuminen potuttaa. Jostain syystä valuttaa veden juuri hartioden päälle. Tuulilasi on kiinni ainoastaan mangneeteilla...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä kinneri pitäisi tehdä puusta. Saisi edes parikertaa saunan lämpimäksi
...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
eemeli kirjoitti:Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä kinneri pitäisi tehdä puusta. Saisi edes parikertaa saunan lämpimäksi
![]()
...
No mikäs nyt?
Re: Mango+ velomobiili
No sitä pientä tusaamista mihin mulla ei riitä hermot. Lähinnä nyt kai noi aurauskulmat pistää hantiin... No taas olis kuitenkin kasassa .
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Tällä nyt tuli ajettua Vaasassa testiajoa vajaa 200km. Ketjuputkien "räpätystä" lukuunottamatta pyörä tuntuis toimivan. Eikä testiajajiltakaan ihan täystyrmäystä tullut. Vai oliko vain sitten vieraskoreutta? No jokatapauksessa pyörä tuntui huomattavasti jämäkämmältä ja vaihteet toimi niinkuin pitääkin. Ainoastaan vetopäällä kun vaihtoi 8->7 niin muutaman kerran tuntui, että meni isommalle. Lienee kai Rohlofin ominaisuus. Jousituksen poisto ei minua häirinnyt. Jousituksen toteutusta pitää kuitenkin vielä miettiä josko kuitenkin.
Tänään poistin loputkin ketjuputket ja laitoin paluuketjunkin kulkemaan ilman ketjuputkea ohjainrullalle. Rullan sijoitin samalle pultille missä vetopuolen rullakin on. Nyt siellä kaksi ohjainrullaa vierekkäin ja vetopuolen ketjulinja on rohloffin ohjeiden mukainen. Täytyy vielä ketjunkiristimellä keksiä jokin paikka jotta takapyörä helpompi irroittaa.
Lyhyen testiajon jaksoin kipeillä jaloilla suorittaa. "Räpätys" loppui ja pyörästä tuli kohtuu hiljainen. Ainoastaan kun kääntyy jyrkästi oikealle niin vanne tai pinnat taitaa raapia takalokasuojaa. Täytyy tuota seurata... Nyt tuntui ekaa kertaa tällä pyörällä, että voimaa siirtyy oikeasti takapyörälle eikä jää matkalle. Posiitiivisen mielin eteenpäin ja lisää kilometrejä alle.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Mango+ velomobiili
Miusta ainakin pyörä on parantunut huomattavasti siitä mitä aikasemmin sillä ajoin, ei vaapu enää. Jousia en miekään kaivannu.
petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Mango+ velomobiili
Ei ollut ainakaan meikäläisen kommentit vieraskoreutta. Mangosi tuntui rullaavan paremmin kuin omani, eikä peräpää vaappunut/"kiemurrellut" isommalla nopeudella voimalla polkiessa. Hyvältä siis vaikutti. Jousituksen puute oli ainoa miinus, tosin isompi takapyörä kompensoi tätäkin.
Tuo 7- ja 8-vaihteen väli on ominaisuus Rohloffissa, omassani tarvii lisäksi tuolloin keventää polkemista enemmän kuin sun uudessa navassa. Kehitystä on siis tapahtunut. Kaiken kaikkiaan napakammin tuntui vaihteet vaihtuvan.
Houkuttaisi modata oma Mangokin isommalle takapyörälle, vaan mulla on penkki taaempana, ei taida 559-kiekko mahtua pyörimään. En tosin ole vielä mittaillut. Paljonko sulla jäi tilaa renkaan ja penkin väliin?
Toisaalta jos Oliverin (lowrides) kinneriprojekti poikii käyttökelpoisen konseptin, niin voi Mango joutua kiertoon.
Olisikohan jälleenmyyntiarvo parempi alkuperäisenä vai modattuna?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mango+ velomobiili
Mahtuuko 507 , olisi ihan hyvä koko sekin.
Re: Mango+ velomobiili
Penkki on asetettu niin, että se juuri ja juuri mahtuu nousemaan pystyyn. Milanissa taitaa olla pois nostettava penkki? Aatellut josko tähänkin tekisi niin. Penkin saisi vielä aavistuksen taaksepäin. Kuvitellut, että painon siirtäminen taaksepäin auttaisi ohjaus tuntumaan ja etujousituksen toimintaan.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...