Syväri kirjoitti:Noniin, MINÄ en aerodynamiikasta ymmärrä juuri mitään mutta isot pojat kertoi että pituuskin lisää ilmanvastusta enemmän kuin luulisi. Lisäksi tulee sitä sivutuuliherkkyyttä.
Voitasko siirtyä puhumaan kilowateista, hv:t on vanhanaikaisia ja vaatii aina muuntamisen laskukaavoihin.
2kw kennoista, 1kw/polkija maksimiteho n. 30 sekunniksi jonka kiihdytyksen loppu vaatii (ne reidet ei tosin mahtuis laitteeseen sisälle)
Millaiset ilmanvastuskertoimet aiot saavuttaa? Vierintävastus on huomattava tekijä myös, 4 rengasta ja kuormaakin on paljon.
Toivoisin myös että päätät teetkö arkiajoneuvon tai ennätyslaitteen niin keskustelussa olisi jotain järkeä.
Mielestäni marssijärjestys olisi ensin ennätys ja sen tuoman julkisuuden siivittämä lainahanat aukee ja tehtaan perustaminen arkiajoneuvolle olisi helppoa ! Se olisi luonnollisesti sitten istumajärjestykseltään vastaava, mutta käytännöllisempi. Ilmanvastuskerroin ei ole ihan puolta tuosta Vectorista. Huomasin tämän koon tuoman edun jo lentokonesuunnitelmissani..1 paikkainen pieni kone aiheuttaa suhteessa isomman vastuksen...jopa puolet enemmän ( ja ylikin, jos verrataan todella isoon koneeseen ).