Kuten edellisessä viestissäni mainitsin, pyörien varret eivät ole symmetriset. Missä tässä kuvassa näkyy kyseisen pyörän varsi?
Laita Pastori linkki myös meille muille, niin voimme tarkastella kuvia paremmin. JOtenkin tulee sellainen olo, että tämä tyyppi suunnittelee photoshoppaamalla tai sitten hänellä on erityisen hyvä taito ottaa kuvia, jotka eivät näytä oikeilta. Naca Ductikin on melko kaksiulotteinen.
VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
jori kirjoitti:Laita Pastori linkki myös meille muille, niin voimme tarkastella kuvia paremmin.
Lupasin olla osallistumatta tähän ketjuun. Niin postailen vaan kevysti kuvia ja linkkejä
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Melkonen teeseitsemies ajokengätkin tehny ite hiilarista
Itse laite varsinainen "sillipurkki" tosin vaan yhen sillin
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Kaitsu62 kirjoitti:Onko se optimaalisessa kohdassa?
http://www.flickr.com/photos/bhpclub/29 ... 828238682/Mahtuisiko tämä
On se jos happea halutaan ohjaajalle ..ja mahtunee !
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Joo timppa !
Tässä aiemmin mainitsemani 4 ja 5 pyörät kytkettynä ohjaukseen.
Eli mekaaninen kallitussysteemi.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Timppa kirjoitti:Nuo renkaathan lisäävät laitteen painoa ja vierintävastusta.
Nehän ei ole lainkaan maassa muutoin kuin silloin kun laite pyrkii kallistumaan tms.
Paino lisääntyy 400 grammaa !
Kutsun niitä älykkäiksi apupyöriksi.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
En ymmärrä, miksi kallistumista yritetään rajoittaa noilla renkailla. On luonnollista, että kallistumista pitää tapahtua kaarroksissa.
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Timppa kirjoitti:En ymmärrä, miksi kallistumista yritetään rajoittaa noilla renkailla. On luonnollista, että kallistumista pitää tapahtua kaarroksissa.
Takaohjaus ja siksi erittäin epästabiili rakenne. Pyrkii kääntyessä kallistumaan ulospäin jos oikein olen ymmärtänyt. Pelkästään kallistusta ohjaamalla ja renkaat kallistuksen mukaan kääntymällä voidaan kai saada ajettava laite mutta mutta. jää nähtäväksi
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Syväri kirjoitti:Timppa kirjoitti:En ymmärrä, miksi kallistumista yritetään rajoittaa noilla renkailla. On luonnollista, että kallistumista pitää tapahtua kaarroksissa.
Takaohjaus ja siksi erittäin epästabiili rakenne. Pyrkii kääntyessä kallistumaan ulospäin jos oikein olen ymmärtänyt. Pelkästään kallistusta ohjaamalla ja renkaat kallistuksen mukaan kääntymällä voidaan kai saada ajettava laite mutta mutta. jää nähtäväksi
Juurikin näin...kovaa/voimakkasti hantaakista vetämällä ( ja toista työntämällä ) ulkoreuna nousee yläs ja laite on kolmella pyörällä...etu-, taka- ja apupyörällä...ja kallistuu ikäänkuin oikeaan suuntaan !
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Timppa kirjoitti:Leikkuupuimurissa on takaohjaus ja se ei ole ollenkaan mukava ajettava tiellä. Huippunopeuskin on peräti 20 km/h.
Aivan siinä on ohjaus sovitettu tiettyyn nopeuteen ja ainoaan loogiseen jolla leikkaus onnistuu..myös THRUST SSC laitteessa on takaohjaus ja se liikkuu yliääninopeudella, http://gomotors.net/Thrust-Racing/Thrus ... t-SSC.html
Täällä SONIC BOOM;
Burt Munron Indian Scoutissakin oli apupyörät;
Mäntämoottoreilla asia on toinen;
Moottoripyörällä pääsee noin 600 km/t;
Streamlinerilla 685 km/t;
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Lizard100 kirjoitti:Thrust SSC aluksessa on umpititaanipallot alla;
Niin, sitä kiihdytetään suihkumoottorilla, joten vetäviä pyöriä ei ole eikä ole olemassa kumirenkaita, jotka kestävät noita nopeuksia. Tuota kapinetta ohjattaneen yksinomaan siivekkeillä ja nopeudet ovat jotain ihan muuta kuin tällä suunnitelmallasi.
Mulla kyllä nousee pahemman kerran karvat pystyyn, kun tässä ketjussa suunnitellaan todennäköisesti korkeissa nopeuksissa epävakaata pyörää, joka on tarkoitus rakennuttaa jollakulla rakennustaitoisella vapaaehtoisella jonkun toisen rahoja käyttäen ja jolla on jonkun muun tarkoitus ajaa. Ja sillä jollakulla muulla ei ole edes tilaa kypärälle. Jos tekee omalla ajallaan itselleen pyörää ja teloo sillä itsensä, niin ihan sama sille, vaikkei turvallisuusnäkökohdat kiinnostaisi, mutta kun tässä ei ole suunnittelijan oma nahka tulilinjalla, niin mun mielestäni se on väärin. Toivoisin tosiaan, että teetätät tämän pyörän omille mitoillesi sopivaksi ja otat sillä itse ensimmäisenä kovan nopeuden koeajon ennen kuin laitat ketään muuta sitä ajamaan.
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Nebulus kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Thrust SSC aluksessa on umpititaanipallot alla;
Niin, sitä kiihdytetään suihkumoottorilla, joten vetäviä pyöriä ei ole eikä ole olemassa kumirenkaita, jotka kestävät noita nopeuksia. Tuota kapinetta ohjattaneen yksinomaan siivekkeillä ja nopeudet ovat jotain ihan muuta kuin tällä suunnitelmallasi.
Mulla kyllä nousee pahemman kerran karvat pystyyn, kun tässä ketjussa suunnitellaan todennäköisesti korkeissa nopeuksissa epävakaata pyörää, joka on tarkoitus rakennuttaa jollakulla rakennustaitoisella vapaaehtoisella jonkun toisen rahoja käyttäen ja jolla on jonkun muun tarkoitus ajaa. Ja sillä jollakulla muulla ei ole edes tilaa kypärälle. Jos tekee omalla ajallaan itselleen pyörää ja teloo sillä itsensä, niin ihan sama sille, vaikkei turvallisuusnäkökohdat kiinnostaisi, mutta kun tässä ei ole suunnittelijan oma nahka tulilinjalla, niin mun mielestäni se on väärin. Toivoisin tosiaan, että teetätät tämän pyörän omille mitoillesi sopivaksi ja otat sillä itse ensimmäisenä kovan nopeuden koeajon ennen kuin laitat ketään muuta sitä ajamaan.
Kyllä se nimenomaan on juuri mun mitoille...rakennan kun työtilanne ja mahdollisuudet sen sallivat. Varsinkin kun toimiva systeemi paperilla on löytynyt.
Minillä kokeiltiin takaohjausta yli 100 mph nopeudessa; http://www.roadsters.com/750/
Thrust SSC:n ohjausvälitys oli 30:1...ajattelin tähän 10:1 välitystä.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Nebulus kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Thrust SSC aluksessa on umpititaanipallot alla;
Tuota kapinetta ohjattaneen yksinomaan siivekkeillä .
Itse asiassa Thrustia ohjataan noilla titaani renkailla, säännöt kieltävät ohjaamisen muilla apuvälineillä.
Renkaat kääntyvät muistaakseni 6 astetta eivätkä mahdollista isompia korjausliikkeitä, eikä ne edes olisi mahdollisia nuissa vauhdeissa..
Mutta näiden laitteen vertaaminen on kyllä ihan tyhjän kanssa...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Timppa kirjoitti:Miksi autoteollisuus ei käytä tuota takaohjausta, jos se on toimiva ja luotettava?
Takaohjattu on aina luonteeltaan epästabiili. Tämän näkee ratin liikkeistä pari sekuntia videon alusta. Kaikki suunnanmuutokset täytyy ohjata kahteen kertaan: Ensin suuri liike, joka saa etupyörät aloittamaan kääntymisen, jonka jälkeen auton käännyttyä riittävästi ohjataan takaisin ja pienempi liike perään. Oikaisu tarvitsee sekin molemmat liikkeet. Takaohjattuakin ohjataan etupyörillä, mutta etupyörät käännetään ohjaamalla takapyöriä vastakkaiseen suuntaan. Nopeat suunnanmuutokset ovat vaikeita. Etupyörät ja siis painopisteen suunta lähtee muuttumaan vasta, kun takapää on ohjattu pois linjasta. Lisäksi se tekee sen vasta, kun takapää on jo pois linjalta. Jos takapyörät jätetään riittävän nopean kääntymisen aloittamisen tuottavaan kulmaan, on seurauksena spinnaus. Yksinkertaisesti sanottuna takaohjattava on erittäin vaikea pitää suunnassa puhumattakaan kovassa vauhdissa tehtävistä väistöistä. Takaohjaus tarkoittaa siis painopisteen siirtymistä vasemmalle, kun ohjataan oikealle ja päinvastoin, kun ohjataan vasemmalle.
Kyllä tuossa oma itunsa olisi, jos etupyörät kääntyisivät edes asteen pari puolelleen, jolloin sillä voisi ajaa rauhallisesti suoraan. Takaohjaus olisi kyllä aika kätevä parkkipaikkapyörittelyssä.
En ole tarkemmin tutustunut noihin suihkumoottoriautoihin, mutta arvelen, että ne pysyvät linjassa koska suihkujen työntövoiman poikittaiskomponentti on suurempi, kuin ohjauksen aiheuttaman kaarteen keskipakovoima. TUollainen auto on siis stabiili niin kauan, kun turbiinit tuottavat työntövoimaa riittävästi. Toisen moottorin sammuessa katastrofi on todella lähellä. Jarruttaminen täytyy tehdä takapyörällä tai ja jarruvarjolla ja vasta tämän jälkeen sammuttaa moottorit, sillä moottorien sammuessa ohjauskiihtyvyys lakkaa ja autosta tulee tavallinen takaohjattava 1000 km/h vauhdissa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma