Tänään oli vuorossa ensimmäiset ulkotestit lowridesin kanssa. Takaohjauksen toimintaa oli aikomus testata hieman isommalla nopeudella, joten suuntasimme Tampereen rautatieasemalta puolen päivän aikaan suoraan Lukonmäkeen. Valitettavasti siellä oli tuohon aikaan vielä liian talviset olosuhteet (lunta).
Suuntasimme seuraavaksi Pyynikille, jossa olikin sulaa (=märkää), ja pari laskua saatiin ajettua. Huippunopeus (hetkellinen) oli 60,5 km/h, eikä ohjaus tuntunut pahalta: ylimääräistä ohjailua ei tarvittu, ja pyörä reagoi ohjaukseen ilman yllätyksiä. Uuden penkin sivuttaistuki oli olematon, joten kovin tiukkoja kiemurteluja ei uskaltanut tehdä, ettei luiskahtaisi penkiltä.
Sitten siirryttiin Nokialle sisätiloihin mittailemaan kuskin vaatimaa tilaa niin keskiön, polvien kuin hartioiden kohdalla. Näin korin muotoilua saadaan taas pykälän verran tarkemmaksi.
Päivän päätteeksi lowrides harrasti vielä kortteliajoa jonkun tovin, eikä proton ohjauksessa ollut kuulemma moittimista.
Jotta proton kaarreajoon saisi jatkossa ripauksen velomobiilimaisuutta, niin seuraavaksi on aikomus rakentaa penkin sivuille tukilevyt, joihin hartiat nojaavat. Kuten kinnerissä koriin. Onnistuu tuo kurvailu sitten paremmin ja pääsee kokeilemaan, nouseeko kapea trike "kinnerinä" kuinka helposti kahdelle pyörälle.