Sivu 12/19
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 17 Touko 2017, 00:35
Kirjoittaja ajarmala
Saukki kirjoitti:Mä ajan kinnerillä yleensä kypärä päässä, paitsi silloin, kun on jompikumpi katto päällä.
Minä ajan Milanilla yleensä ilman kypärää, koska katon alle ei kypärä mahdu. Ecotripillä olen joskus laittanut katon huoltoauton kyytiin ja ajanut ilman kattoa - lippalakki päässä, jotta aurinko ei paista laseihin. Periaatteessa, jos ajaisi ilman kattoa vaikka sadesään takia, voisi käyttää Bellin kuuppakypärää - sellainenkin on varusteissa.
Mutta eikös ne nyt ole poistamassa kypäränkayttöpakkoa laista? Ja aina, kun poliisit ovat pysäyttäneet minut (kuusi kertaa), ne eivät ole koskaan valittaneet siitä, että kypärää ei ole. Ovat vaan muuten olleet hämmästyksissään ajoneuvosta...
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 18 Touko 2017, 21:52
Kirjoittaja takakeno
Kuinkahan suuri olisi painon vaikutus nopeuteen loivissa ylämäissä,
jos vaihtoehtoina olisi DF tai Quattrovelo.
Minusta ylämäissä paino on suurin vastus ja muualla kulkeekin riittävän vauhdikkaasti.
Painoeroahan tulee helposti 6-7 kg DF:n ollessa kevyempi.
Toki Quattrovelo olisi käytännöllisempi ja mukavampi.
Nopeus auttaa siis pääsemään kauemmas kinnerillä omin voimin.
T:Jere
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 18 Touko 2017, 22:09
Kirjoittaja Puusilmä
takakeno kirjoitti:Kuinkahan suuri olisi painon vaikutus nopeuteen loivissa ylämäissä,
jos vaihtoehtoina olisi DF tai Quattrovelo.
Minusta ylämäissä paino on suurin vastus ja muualla kulkeekin riittävän vauhdikkaasti.
Painoeroahan tulee helposti 6-7 kg DF:n ollessa kevyempi.
Toki Quattrovelo olisi käytännöllisempi ja mukavampi.
Nopeus auttaa siis pääsemään kauemmas kinnerillä omin voimin.
T:Jere
Entä nelipyörän tuoma vakaus, kun ei tarvitse ehkä niin paljon alamäissä jarrutella esim. sivutuulien varalta, vastaantulijoiden tai mutkien vuoksi? Jos voi aina lasketella >70 km/h tunnissa, niin seuraava mäki saattaa lyhentyä huomattavasti, ainakin täällä mäkisellä Savon-maalla.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 18 Touko 2017, 22:15
Kirjoittaja jooseha
Ota painolastia kyytiin ja testaa
Kreuzotterilla voi tehdä arvion. 1-2% nousussa ero näyttäisi olevan alta 1 km/h 160 watin teholla.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 18 Touko 2017, 22:22
Kirjoittaja takakeno
En ole alamäissä jarrutellut paljonkaan, mutta tärinäraidan takia kyllä.
Painoa oli mukana Riihimäen reissulla ja kyllä se tuntui.
Loivissakin mäissä vauhti putosi ja vääntöä tarvittiin polkimien pyörittämiseen.
T:Jere
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 08:52
Kirjoittaja NikoK
Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 09:08
Kirjoittaja Saukki
NikoK kirjoitti:Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 
Mahtavaa! Onnittelut hyvästä valinnasta 
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 09:14
Kirjoittaja Puusilmä
Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-luukun?
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 09:16
Kirjoittaja NikoK
Saukki kirjoitti:
Mahtavaa! Onnittelut hyvästä valinnasta 
Puusilmä kirjoitti:Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-hoodin?
Kiitokset! Pitkä odotus edessä...
QV-hoodin otin. Haluan että tarvittaessa pääsee sääsuojaan kokonaan. Ja onhan se hienompiki vielä kaupanpäälle 
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 09:21
Kirjoittaja Puusilmä
NikoK kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-hoodin?
QV-hoodin. Haluan että tarvittaessa pääsee sääsuojaan kokonaan. Ja onhan se hienompiki vielä kaupanpäälle 
Niin minäkin ottaisin. Hienompi on ja jos sateessa ajaa, niin ei tule pisarat kasvoille. Muistelen Mangolla ajaessani sadepisaroiden olleen varsin kivulloisia, kun lasketeltiin yli 40 km/h vauhdeilla. Tuo QV-Hoodi näyttäisi ratkaisevan ongelman näppärästi ja tuuletuskin säilyy hyvänä. Suojannee myös keskipäivän kuumalta auringolta pitkillä kuumilla suorilla - ja varsinkin pitkissä ylämäissä auringon paistaessa niskaan hitaassa hikisessä vauhdissa.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 12:30
Kirjoittaja jori
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 15:46
Kirjoittaja PW
NikoK kirjoitti:Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 
Onnittelut! Lisäsin rekisteriin - Velomobiel.nl sivuilla ei viel näkyny.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 17:55
Kirjoittaja Premnas
NikoK kirjoitti:Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 
Oho, onnittelut
! Quattro on kyllä hieno. Minkä värisen tilasit?
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 20:01
Kirjoittaja takakeno
Hienoa, että näitäkin saadaan Suomeen.
Kerrotko kaikki mitä tähän valitsit ?
Tosin taitaa vielä olla hyvin aikaa miettiä mitä lisävarusteita haluaa.
Siksi erityisesti kiinnostaa, koska olen myös itse harkinnut Quattroveloa.
Onko valmis ensi kevääksi ?
T:Jere
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 20 Touko 2017, 20:17
Kirjoittaja NikoK
Väritykseksi valitsin alaosaan vihreän RAL6018 ja yläosaan oranssin RAL2004. Mallikuvat väreistä:


Vielä on aikaa juu säätää värejä ja muutakin. Rajumpi väriehdotus tuli tyttäreltä, 4v, yläosa pinkki ja alaosa musta
Paperille semmonen väriteltiin ja tosi hyvältä kyllä näytti, mutta mustaa vähän epäilen, näkyvyys ja tuleeko aurinkoisena päivänä kopissa vielä kuumempi... Värejä voi testailla täälläkin: http://www.paulvanroekel.nl/specials/co ... ur2=FFFFFF
Muita optioita. Schlumpf Mountain Drive 140mm kammilla, 90mm jarrut, peili molemmin puolin (muotosuojilla toki, vihreänä), 2 akkua, lukitusta varten se rinkula perään sekä kyynärtuet.
Toimitusaika-arviota en vielä saanut, tänä vuonna on valmistunut 21kpl ja 44 on minua ennen jonossa.
Niko