Sivu 12/19

Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 10 Marras 2015, 17:04
Kirjoittaja Vilijami

Ohjausiskari on minulle näköjään välttämätön, pyörän tyypistä, jätöstä, ohjausakselin kulmasta tai yhtään mistään riippumatta.
Hervottomaan ohjaukseen tulee rauhallista arvokkuutta.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 10 Marras 2015, 17:26
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:

Ohjausiskari on minulle näköjään välttämätön, pyörän tyypistä, ... riippumatta.

Eihän sinulla Flevossa iskaria ollut. :shock:


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 10 Marras 2015, 17:47
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Ohjausiskari on minulle näköjään välttämätön, pyörän tyypistä, ... riippumatta.

Eihän sinulla Flevossa iskaria ollut. :shock:

Ei, eikä siinä eka etuvetodeltassa. Kummassakin ois pitänyt olla ja Flevossa lisäksi kallistukselle oma.

Flevo on joutunut osienluovuttajan asemaan.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 11 Marras 2015, 13:31
Kirjoittaja PW

Surullinen näky - Flevokasa.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 11 Marras 2015, 14:50
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Surullinen näky - Flevokasa.

Joo. Melkein menee jo törkeän sikailun puolelle purkaa vastavalmistunut noin hieno pyörä.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 11 Marras 2015, 21:29
Kirjoittaja Vilijami

No ei se romuksi oo menossa :D
Talveksi taitaa jäädä kuitenkin tuohon pisteeseen, kun ei siitä mun talviajokiksi ole.
Ketjuvaihteisen jalkajarru tuohon pitää tehdä ja etupuomia jatkaa vaakaputken takapäästä. Sillä saa jättöä pienemmäksi ja keju mahtuu paremmin kulkemaan kaikilla vaihteilla, kun poljinkeskiötä voi siirtää taaksepäin.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 17:17
Kirjoittaja Vilijami
Vilijami kirjoitti:

Lokasuojalle ei ole liikaa tilaa kiristyspultin kohdalla. Mitähän tuolle tekis?

Käänsin kiristyspultin taaksepäin.
Kuvat ennen ja jälkeen.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 20:16
Kirjoittaja jooseha

Tuonneko se deltan takanapa onkin kadonnut :D


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 21:52
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:

Tuonneko se deltan takanapa onkin kadonnut :D

Ööö...siis mikä? :?

Edit. Niin tuo rikka tosiaan on takanavan harjoituskappale, onpa pelottavan tarkkasilmäinen kaveri tuo joose :D


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 21:59
Kirjoittaja PW

Mitä tuo mutteri kiristää? :oops:


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 22:14
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Mitä tuo mutteri kiristää? :oops:

Selventääkö kuva yhtään?
Ohjausakselin jatke (keltainen) menee rungosta läpi, siitä kiristetään välys pois palikalla (vihreä) missä on akselin mentävä reikä ja pätkä kierretankoa.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 09:51
Kirjoittaja teee

Tervens,

Ihan vaan retorista pohdintaa:
En ole insinööri enkä hallitse lujuuslaskentaa, ja ehkä juuri siksi olen
jo pitkään ihmetellyt kuinka tuollainen lyhyellä tapilla, vain yhdeltä puolelta
tuettu ohjausnivel voi kestää tuollaisessa paikassa. No, kai se sitten kestää,
jos niin on osoitettu :-D
Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen rojekti.
Toivottavasti joskus julkisesti näytillä (Nokialla?).

Terho


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 10:09
Kirjoittaja Vilijami
teee kirjoitti:

Tervens,

Ihan vaan retorista pohdintaa:
En ole insinööri enkä hallitse lujuuslaskentaa, ja ehkä juuri siksi olen
jo pitkään ihmetellyt kuinka tuollainen lyhyellä tapilla, vain yhdeltä puolelta
tuettu ohjausnivel voi kestää tuollaisessa paikassa. No, kai se sitten kestää,
jos niin on osoitettu :-D
Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen rojekti.
Toivottavasti joskus julkisesti näytillä (Nokialla?).

Terho

Rakenne on suoraan flevon ohjeesta, joten on se koeponnistettu melko kattavasti :D
Nokialle olisi tarkoitus tulla, mikäli vaan pääsen.


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 10:17
Kirjoittaja jori
teee kirjoitti:

Tervens,

Ihan vaan retorista pohdintaa:
En ole insinööri enkä hallitse lujuuslaskentaa, ja ehkä juuri siksi olen
jo pitkään ihmetellyt kuinka tuollainen lyhyellä tapilla, vain yhdeltä puolelta
tuettu ohjausnivel voi kestää tuollaisessa paikassa. No, kai se sitten kestää,
jos niin on osoitettu :-D
Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen rojekti.
Toivottavasti joskus julkisesti näytillä (Nokialla?).

Terho

Retorinen vastaus :D
Se kestää, kun akselissa on paljon paksuutta ja painoa ja laakerit todella jämäkät. Oikeassa olet, että kevyempi ja pyörämäisempi ratkaisu olisi haarukkanivel, jolloin akselin kokema taivutusrasitus jäisi pieneen murto-osaan ja se voisi tästä syystä olla ohutseinäistä putkea. Tällainen ratkaisu on kuparisen Airbikessä.

...Ei hemmetti, Airbike-ketjun kuvat ovat vieläkin kadoksissa. Älkää luottako kuvapalveluihin, ne myyvät itsensä tai vaihtavat nimeään, jotta pääsevät tallentamasta kuvianne määräänsä kauempaa. :evil:


Re: Luggarion, matkalaukkutrike

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 11:57
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Se kestää, kun akselissa on paljon paksuutta ja painoa ja laakerit todella jämäkät.

Ja on lyhyt - etenkin etu- ja takarungon välistä. Pitkää on helpompi taivuttaa :wink: