Minunkin puolesta isot kiitokset järjestelyistä ja mukavasta seurasta. Hyvinhän kisat Räyskälässäkin sujuivat, varsin sopiva paikkahan se on tällaiselle puuhalle fasiliteetit huomioiden.
Ratahan ei tosin kolmi- tai useampipyöräisiä tosiaan suosi, mutta ihan hauskaa se tuollainen kurvailu ja ajolinjojen hakukin on, ainakin jonkin aikaa. Sunnuntaina motivaatio loppui 3h ajon aikana ja päätin lopettaa 3h kohdalle, vaikka alunperin oli tarkoitus ajaa koko 6h. Se oli sinänsä hyvä päätös, sillä kotiinlähdön lähetessä tuli mieleen että täytyy renkaat tarkastaa, niin vasen etunenhan oli aivan loppu, sillä tuskin olisi montaa kierrosta ajanut ennen poksahdusta. Ei se oikeakaan eturengas enää uudelta näyttänyt, mutta siinä sentään oli kumia jäljellä. Renkaan räjähdys jossain tiukassa kurvissa voisi olla varsinainen kokemus, en ehkä halua kokeilla. Mutta tosiaan Durano, joka Nokialla kesti varsin hyvin 1h + 12h kisailut, ei Räyskälässä kestänyt kuin 1h + 3h ajoa radalla. Se kertonee jotain homman luonteesta.
Tähän liittyen oli hauskaa vertailua kaiman kanssa Nocomin ja DF:n tehon kulutuksesta. Nojailijalla taisi tunnin ajon keskiteho olla noin 215 W, ja keskinopeus 39,x km/h jos nyt oikein muistan. Itsellä oli 3h ajossa keskiteho noin 220 W ja keskinopeus noin 40 km/h. Eli aika samoihin meni, vaikka DF:n ilmanvastus tietysti on pienempi. Olen toki Nojailijaa varmaan 15-20 kg painavampi, mikä tietysti hankaloittaa suoraa vertailua. Niin ja jouduin painamaan jarrua käytännössä joka kierroksella (taidan olla nössö
), sen huomiointi vertailussa onkin sitten vielä vaikeampaa.
Tunnin ajossa keskiteho oli vain 270 W, normalisoitu teho hieman alle 300 W, eli kauaksi jäätiin viime vuoden noin 350 W tunnin ajon keskitehosta. Rullailu mutkissa pudottaa keskitehoa armottomasti.
Pyörä sinänsä oli nopeassa kunnossa, sunnuntai-illan kotimatka Räyskälästä Veikkolaan eli noin 72,2 km, kesti 1h 20 min, eli reilun 54 km/h keskinopeudella. Toki tässä on syytä humioida että matka oli alamäki painotteinen Veikkolan ollessa noin 60 m Räyskälään matalammalla.
Viikonlopun johtopäätöksenä tulen tulevissa Räsykälän ajoissa ajamaan varmaankin jollain kaksipyöräisellä ajokilla, uskoisin sen olevan mielekkäämpää puuhaa tuolla radalla.