Tuo takapainoisuus on varmaan myös kaupallisen esikuvan ongelma? Sen puoleen geometria tuli kuitenkin kopioitua aika tarkkaan. Cruzbikeen tosin ei ole tarkoitus lastata tavaraa, varsinkaan ihan taakse. Tarakka penkin alle pitää toteuttaa, jo ihan tavarankuljetuskapasiteetin lisäämiseksi.
Kyllä tuo ajo mukavasti vakautuu kun vaan ajelee. Nyt uskaltaa jo katsella maisemia ja vastaantulijoiden ilmeitä eikä vain ajaa "katso sinne minne haluat mennä, älä sinne mitä haluat väistää" -tekniikalla.
Ajoasennosta ei tullut ihan niin makaava kuin oli tarkoitus, mutta ehkä parempi niin, koska ei tämä mikään kisapyörä ole. Laitoin ristiselkään suht korkean tuen, jota vastaan voi polkea. Nyt onnistui myös yllättävän helposti hidas ajaminen istuen pystyssä selkä irti penkistä. Kätevää esim. risteyksissä. Johtuuko sitten oppimisesta vai selän pehmusteesta, joka työnsi kuskia muutaman sentin edemmäs ja lonkat lähemmäs ohjausniveltä...
Onko tankoteipin laittamiseen nojapyörään jotain niksejä? Laitoin tangon päästä alkaen ja kiertäen oikealla vastapäivään, vasemmalla myötäpäivään, jotta tangosta kiskominen kiristäisi teippiä. Pystypyörässä neuvotaan kai toiseen suuntaan, koska tankoon tulee enemmänkin kuskin painovoimaa, joka kiertää teippiä eri suuntaan kuin tangosta kiskominen.
Ei sitä tarvitse kiskoa. Opettele olemaan kiskomatta, niin et tuhlaa voimiasi turhaan kiskomiseen.
Niskatuen tarvitset varmasti. Minäkin ajelin monta vuotta ilman niskatukea, kun ei tuntunut tarpeelliselta. Sitten kun sellaisen laitoin, ihmettelin miksen tehnyt aiemmin.
Hienon pyörän olet tehnyt.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo.. Niskatuelle ääni täältäkin. Säästyy turhalta jännittämiseltä, vaikka alkuun onkin vaikeampaa pitää tasapaino.
Ja samaat sanat tangosta kiskomisesta.. Itte pääsin eroon kokonaan tangosta pitämisestä, kun pikkuhiljaa taitojen karttuessa tietoisesti kavensin otetta tangosta, kunnes lopulta peukalot oli jo vastakkain. Siitä ei enää ole iso hyppäys täysoppineeseen- zeniläiseen jalkaohjaukseen.
Polviin sattuu kun tätä kuvaa katsoo. Koukussa olevan polven kulma on turhan jyrkkä pitkillä kammilla.
Eikä pitkät kammet ainakaan helpota jalkaohjausta.
Polviin sattuu kun tätä kuvaa katsoo. Koukussa olevan polven kulma on turhan jyrkkä pitkillä kammilla.
Eikä pitkät kammet ainakaan helpota jalkaohjausta.
En kyllä ymmärrä . Itseä ei haittaa yhtään pitemmät kammet . Tää on tätä , kyllä tuo kulma hyvä polvelle.
Niskatuki olisi hyvä olla. Se on eräänlainen turvallisuus tekiä . Olen huomannut , kun joskus on montut rytkäyttäneet pyörää.
Niin ei niska pääsee retkahtaan liina taakse. Varsinkin kun ajamisesta tulee rentoa ja turhaa jännitystä siittä pois.
Kannattaa opetella heti alusta ajaan niin, ettei pidä ohjaustangosta puristusotetta. Opettelee sellaisen pintapuolisen pidon , jos niin kuvaisin . Sormia ei tarvita kuin vaihtaessa ja jarruttaessa.
Niskatuen tarpeellisuus tuli minulle ilmi ekalla pidemmällä (50 km) reissulla, kun ylämäkeen punnertaessa hapen vajaus vei kaulan lihaksilta voimat eikä pää jaksanut pysyä pystyssä. Ratkaisuna oli nousta istuvampaan asentoon, mutta sekään ei ollut mikään kestävä ratkaisu, vääntö oli varsin tuskallista.
Niskatuen tarpeellisuus tuli minulle ilmi ekalla pidemmällä (50 km) reissulla, kun ylämäkeen punnertaessa hapen vajaus vei kaulan lihaksilta voimat eikä pää jaksanut pysyä pystyssä. Ratkaisuna oli nousta istuvampaan asentoon, mutta sekään ei ollut mikään kestävä ratkaisu, vääntö oli varsin tuskallista.
Kaikki turha staattinen jännitys vie tehoja polkemiselta –niin käsillä vetäminen, kuin kaulalihasten jännittäminen pään pitämiseksi pystyssä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onnistuisiko lasikuituisen takaboksin tekeminen, jos tekisi pahvista halutun muodon, peittäisi sen elmukelmulla ja laminoisi sen päälle lasikuitua? Kuinkahan monta kerrosta suunnilleen tarvittaisiin? Lähinnä tavaratilaksi eikä aerodynamiikan vuoksi. Sitten vaan kiskoisi pahvit pois sisältä, jos se nyt ainakin irtoaisi kelmusta. Jos kelmu jää kiinni niin jääköön.
Taitaa tulla tulla aika kötöstys sillä tekniikalla tekemällä.
Kun et vaadi muutenkaan rakenteeseen sen kummempia muotoja, niin tulee mieleen tekniikka missä laminoidaan kuituja tasolevyn päälle, tehden näin suoraa sileäpintaista kuitulevyä. Tästä kuitulevyä voi sittten käyttää varsinaisen laatikon muodostamiseen.
Äkikseltään kuulostaa tökerölle tekniikalle, mutta taitavissa käsissä saa uskomattoman hienoa jälkeä aikaiseksi. Todisteena Jeff-40 nimimerkin itse tekemät kevlar/hiilikuitukinnerit.
Tosiaan muuten.. Jos sen tasolaminoinnin tekee aramidilla ohuelti..kerros..korkeintaan kaksi, niin syntyy todella taipuisaa levyä millä saa kivan kaarevia muotoja aikaan. Lisäsin nuo Härskin haluamat kuvat -jori
Empäs jaksa opiskella linkin laittoa suoraan oikeaan postaukseen mut tuolla oli pari esimerkkikuvaa.
Kursori haluamasi kuvan kohdalle > Klikkaa vasemmalla korvalla > valitse listasta "Kopioi kuvan osoite" > Mene paikalle, johon haluat kuvan > Paina editorin yläreunan "Lisää kuva" paiketta > Liitä kuva (Ctrl+V).
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jos laatikon pinta-ala olisi vajaa 3m², siihen laittaisi kaksi kerrosta 300g/m²-painoista kangasta (30€) ja polyesterihartsia kuluisi kaksi kertaa maton massa (40€), materiaalit (sis. kovetin, tela, pensseli) tulisi kaikkineen maksamaan ehkä 85€ (Motonetin hinnoista katsoin). Aramidi ja hiilikuitu tulisi aika paljon kalliimmaksi, ja pitääkö niiden kanssa käyttää lisäksi paljon kalliimpaa epoksihartsia?
Ajattelin sellaisia yhteen suuntaan kaarevia muotoja pahvista. Jotain etäisesti pallomaistakin saisi tämän kartan tavalla:
orange-peel-real-map.jpg (55.42 KiB) Katsottu 3266 kertaa
Jos laatikon pinta-ala olisi vajaa 3m², siihen laittaisi kaksi kerrosta 300g/m²-painoista kangasta (30€) ja polyesterihartsia kuluisi kaksi kertaa maton massa (40€), materiaalit (sis. kovetin, tela, pensseli) tulisi kaikkineen maksamaan ehkä 85€ (Motonetin hinnoista katsoin). Aramidi ja hiilikuitu tulisi aika paljon kalliimmaksi, ja pitääkö niiden kanssa käyttää lisäksi paljon kalliimpaa epoksihartsia?
Ajattelin sellaisia yhteen suuntaan kaarevia muotoja pahvista. Jotain etäisesti pallomaistakin saisi tämän kartan tavalla:
orange-peel-real-map.jpg
Eikös teidän kannattaisi tehdä Härskin kanssa yhteistyötä. viewtopic.php?p=148316#p148316
Tuosta Härskin takaboxista saisi muotin melko paljon väemmällä vaivalla. Härski saisi boxilleen paremman pinnan ja Polkumies saisi omalleen kunnon muotin.
Noita lujitemuoviesineitä voi melko helposti "venytellä" ja leikellä pienemmäksi ottamalla välistä paloja pois ja lisäämällä tasolevyjä väliin. Tein aikanaan armeijan reilun metrin mittaisesta matalasta konekivääriahkiosta täyspitkän potilasahkion tuolla levitysmenetelmällä. Sekä korkeutta, että pituutta saatiin helposti lisää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma