No aktiivi ja aktiivi, jos nyt ehtisi ensin kinnerin vuokrata ja saisi paremmin tuntumaa ajoon. Siitä on vielä pitkä (tai ainakin luulen niin) matka kinnerin omistajaksi, pitää alkaa säästää rahaa
.
Siitä kuului sellanen rahnuttava ääni eikä Pieterkään oikein keksinyt mistä se olisi kuulunut, kuului siis myös kun en polkenut. Kamala ääni. Veikkasi itse siis renkaan olevan hiukan liian iso ja ottavan jostain kohtia kiinni, koska jousituksestakaan ei löytänyt ongelmia? En tiedä mitä sääti sieltä takaa mutta pääsin lopulta kokeilemaan Mangoa ilman epämääräisiä ääniä
.
Ei ole kauheasti kokemusta isoista takarenkaista joten lyhyen testiajon perusteella on vaikeaa sanoa kummasta tykkäisin enempi, kaikki renkaat samaa sarjaa vai yksi eri kuin muut. Scorpparissa on kaikki samaa mutta mitä se vaikuttaa ajoon, en tiedä. Tuntuu niin normaalilta vaan ajaa sillä ettei tuollaseen kiinnitä huomiota. Jos olisi taloudessa 2 eri nojakkia niin silloin vertailu onnistuisi.
Quest XS oli kyllä tosi nätti mutta jotenkin miellyttää silmää enempi nuo ulkona olevat renkaat ja nykyään mietin entistä paremmin kaikkia huoltotoimia ja renkaiden vaihtoa. Miten muut ihmiset pääsevät siihen Questiin sisälle tai vielä paremmin, miten pääsevät ulos? Huomasi että tarvisi vissiin harjoittaa enempi käsilihaksia niin ei olisi ollut sitäkään ongelmaa
. Sitäkin jäin miettimään että kuin lyhyet jalat on oltava että sinne XS:ään mahtuu polkemaan sisälle. Itellä pituutta hädin tuskin 165cm vaan onko sitten vaan niin että todella lyhyt selkä ja sitäkin pitemmät jalat.
En ainakaan Stradaan verrattuna toivoisi yhtään isompaa kääntösädettä enää. Tietty varmasti tottumiskysymys, vaan joskus tuntuu pyörätiellä u-käännöstä tehdessä että scorppari on kömpelö. Velolla ei tartte miettiä sitäkään. Arkikäytössä ainoa huolenaihe täällä päin on pyörätien ajoittainen kuoppaisuus varsinkin 110-tien varrella Turkuun päin mentäessä. Ajoradalla rajoitus on 70 joten ei sinne kai ihan heti halua kinnerillä mennä? Toisaalta Kaarinasta ei tarvitse kauas mennä kun jo avautuu maanteitä joka suuntaan. Turun keskustassa (tai oik. Tuomiokirkon ohi ajaessa kohti Aninkaista) voisi ihan hyvällä omallatunnolla ajaa ajoradalla, osa pyöräreitistä menee joka tapauksessa ajorataa pitkin eikä scorpparillakaan ole ollut mitään ongelmaa pysyä tahdissa.