Avus streamliner
Sori, otin ton allekirjoituksen jo pois, oli ilmestynyt pöivityksen yhteydessä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Sori, otin ton allekirjoituksen jo pois, oli ilmestynyt pöivityksen yhteydessä.
ajou kirjoitti:Hienon näköinen se kyllä on. Varmaan upea ajettava. Hatun nosto!
poistin mainoksen -jori
Kiitokset!
Moni kakku päältä kaunis vaan silkkoa sisältä...
Eli upea ajettavuus ei valitettavasti ole vielä toteutunut tuon vanhan proto1:n osalta.
Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...
Takaohjausta ei julisteta vielä kuolleeksi, sen kanssa otetaan vain aikalisä.
Aikalisän pituus varmaankin jotain välillä vuodesta äärettömään...
tm kirjoitti:Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...
Minkälainen ohjaus on tulossa?
Vilijami kirjoitti:tm kirjoitti:Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...
Minkälainen ohjaus on tulossa?
Kääntyvät etupyörät?
Pastori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:tm kirjoitti:Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...
Minkälainen ohjaus on tulossa?
Kääntyvät etupyörät?
Jo vain.
Meneekö koko koppakin uusiksi?
Eikö tuossa alkuperäinen idea ollut, etteivät kääntyvät eturenkaat vie tilaa ja koko kinneristä saadaan kapea?
Pastori kirjoitti:Kääntyvät etupyörät?
Mä olisin veikannu lentokonetyppistä peräsintä.
Tjoo.. Aika värkkääminen on kääntyvissä etupyörissäkin.. Joskus tuumailin tovin semmosta vetävää ja kääntyvää etupäätä. Ei hommassa muuten mitään ihmeellistä ole kuin tilanahtaus. Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.
Tietysti jos nöyrtyy väliakselin laittamaan saa vetoakseleille lisää tilaa helposti.
Härski kirjoitti:Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.
Entä tämä? Suojakumi (kondomi ) ja vaseliinia täyteen?
Vilijami kirjoitti:Meneekö koko koppakin uusiksi?
Eikö tuossa alkuperäinen idea ollut, etteivät kääntyvät eturenkaat vie tilaa ja koko kinneristä saadaan kapea?
Samoilla muoteilla laminoidaan tuo seuraavan yksilönkin koppa: eturenkaiden ei tarvitse kääntyä paljon, kun on enempi vähempi rata/vauhtivekotin. Eli ei mennä käytännöllisyys edellä.
Härski kirjoitti:Pastori kirjoitti:Kääntyvät etupyörät?
Mä olisin veikannu lentokonetyppistä peräsintä.
Tjoo.. Aika värkkääminen on kääntyvissä etupyörissäkin.. Joskus tuumailin tovin semmosta vetävää ja kääntyvää etupäätä. Ei hommassa muuten mitään ihmeellistä ole kuin tilanahtaus. Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.
Tietysti jos nöyrtyy väliakselin laittamaan saa vetoakseleille lisää tilaa helposti.
Ihan perinteistä takavetoista ajattelin tässä vaiheessa -> onnistuu varmemmin ja nopeammin. Etuvetoista versiota voi miettiä uudemman kerran sitten joskus myöhemmin...
Videokooste Avuksen testiajosessiosta by takakeno:
tm kirjoitti:Videokooste Avuksen testiajosessiosta by takakeno:
Katsottu on.
Laitteessa on jo toimiva takaohjaus hydraulisesti. Voisiko ajatella, että koko etuakseli/ voimansiirtopaketti kääntyisi hieman etummaiseen poikkipuomiin sijoitetulla sylinterillä. Vankkuriakselin käsillelyöntiominaisuus kai olisi torjuttavissa hydrauliikan lukkoventtiilillä ts. paineohjatulla kaksoisvastaventtiilillä. Jori on aiemmin todistanut ihanasti tällaisen kombon eduista.
MM kirjoitti:Laitteessa on jo toimiva takaohjaus hydraulisesti. Voisiko ajatella, että koko etuakseli/ voimansiirtopaketti kääntyisi hieman etummaiseen poikkipuomiin sijoitetulla sylinterillä. Vankkuriakselin käsillelyöntiominaisuus kai olisi torjuttavissa hydrauliikan lukkoventtiilillä ts. paineohjatulla kaksoisvastaventtiilillä. Jori on aiemmin todistanut ihanasti tällaisen kombon eduista.
Voisi ajatella. Keskiökin tosin siinä samalla liikkuisi sivuttain -> jalkatila pienenisi korin takia. Tuosta tulisi siis jonkinlainen mbb, kun koko etupää "heiluisi" korin sisällä .
tm kirjoitti:Voisi ajatella. Keskiökin tosin siinä samalla liikkuisi sivuttain -> jalkatila pienenisi korin takia. Tuosta tulisi siis jonkinlainen mbb, kun koko etupää "heiluisi" korin sisällä
.
Eihän sen kampipuomin tarvitse välttämättä heilua, tätähän on käsitelty aiemminkin. Ketju salli jotain 2 astetta linjavirhettä.