Sivu 13/59

Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 06 Huhti 2015, 14:19
Kirjoittaja NikoK

Ensimmäinen lyhyt lenkki takana lyhyillä kammilla. Ensituntemukset hyvät.

Polvien suhteen en osaa vielä sanoa juuri muuta kuin että saattaa hyvinkin olla paremmat, ensimmäinen pidempi lenkki (väh 3h) sen varmistaa sitten. Kadenssi nousi vähän. Pohkeet tuntuu tekevän paremmin töitä pyörityksessä.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 06 Huhti 2015, 21:13
Kirjoittaja terppa

Eilen sain 12 km ajettua uusilla 140 mm kammilla jotka on kiinni Mangossa. Keskiratas on 39 piikkinen ovaali. Tykkään kuin hullu puurosta, mäkiajoa testasin kotomäessä ja ensivaikutelma on, että nimenomaan ylämäkeen pyörittäminen on helppoa mistä johtuen vauhdin ylläpito tuntuisi onnistuvan paremmin. Pitää nyt vielä kerran tarkistaa mittarin kalibrointi :mrgreen:

Ovaalilla keskirattaalla koitin mäkiajoa myös mutta en sen paremmuutta osaa sanoa, meneekö hukkaan lyhyillä kammilla? tosin keskeyty testi kesken mäen kun tuli papparainen vastaan ja vaihdoin jotain neljä kertaa pyörätiellä puolta ja aina papparainen hyppäsi eteen, lopulta oli pakko jarruttaa etten aja päälle, hänen tarkoituksensa oli vaan kysyä, että mikä toi on :)

Kampilaakeria saapi vielä tiukata niin ehkä sitten testiajot jatkuu... Tulis nyt viikon verran räntää, rakeita ja vanhoja mummoja äkeet selässä taivaalta kun ei kerkeä ajamaan :cry:


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 11:45
Kirjoittaja E-Cruiser

Onko olemassa 42-piikkistä eturatasta kanttikeskiöllä ja 152mm-kammella? Olisi just sopiva.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 11:51
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Jos ei nyt piikin päälle ole niin Tohtorilta löytyy ainaskin tällänen.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 11:59
Kirjoittaja E-Cruiser

Nimenomaan on piikin päälle. Tuollainen mulla on siinä kiinni nyt. Kaksi piikkiä lisää olis sopiva.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 20:25
Kirjoittaja tm
E-Cruiser kirjoitti:

Onko olemassa 42-piikkistä eturatasta kanttikeskiöllä ja 152mm-kammella? Olisi just sopiva.

Tuolla edellisellä sivulla kauppaan Sramin S600-kampia, joiden isoin ratas on 42-piikkinen. Saa lyhennettyä 152-milliseksi tai lyhyemmäksi. Hinta 60 € + postikulut 6,90 €.

Jos halvemmalla pitää päästä, ja hyväksyy 44-hampaisen rattaan, niin yhdet Shimanot löytyisi hintaan 45 € + postikulut.

Tai sitten haalii jostain sopivat vanhat kammet rattaineen lyhennettäväksi.
Tai pulttaa/hitsaa tuon olemassaolevan rattaan kylkeen 42-hampaisen, alkuperäisestä pitää vaan rälläköidä ensin hampaat pois tieltä, jos ihan kylkeen kiinnittää.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 22:09
Kirjoittaja tm

Nebuluksen kammet lyhenivät 140-millisiksi:

01 kampiaihiot 170 ja 175 mm.jpg
01 kampiaihiot 170 ja 175 mm.jpg (108.72 KiB) Katsottu 3576 kertaa
02 lyhennetty 140-millisiksi.jpg
02 lyhennetty 140-millisiksi.jpg (97.57 KiB) Katsottu 3576 kertaa
03 kammet takaa.jpg
03 kammet takaa.jpg (101.38 KiB) Katsottu 3576 kertaa

Hieman epäilytti etukäteen etenkin tuo vasemman puolen kampi, materiaalia kun ei jää kauheasti reiän ympärille.
No tämä oli asiakkaan tiedossa, kestää niin kauan kuin kestää.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 22:51
Kirjoittaja eemeli
tm kirjoitti:

Sramin nelikanttikampia olisi jälleen hyllyssä valmiina lyhennettäväksi (85 - 152 mm).
Hinta lyhennettynä 60 € + mahdolliset postikulut.
Kuva

Tw Bentsiin pitäisi saada kammet. 152mm kammilla poljin ottaa kiinni eturenkaaseen. Eli vähän lyhkäsemmät pitäisi saada. Uskaltaisiko näihin tehdä kaksia kierteitä? Esim 120mm ja 140/145mm...

Nyt ajettu n. 2000 km lyhyillä kammilla(120-130mm) enkä ole vieläkään ihan varma mitä haluan. Kokeilin kyllä 175mm, mutta ne ei sopinut kyllä itselle. Eli lyhyemmillä mennään...


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 23:18
Kirjoittaja tm
eemeli kirjoitti:

...Uskaltaisiko näihin tehdä kaksia kierteitä? Esim 120mm ja 140/145mm...

Eiköhän tuo kampi toimi "tuplareikäisenäkin". Päätät vaan tuon pitemmän mitan.
Nojanallelle meni tuollaiset 152/175-mitoituksella.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 12 Huhti 2015, 23:42
Kirjoittaja jooseha
E-Cruiser kirjoitti:

Onko olemassa 42-piikkistä eturatasta kanttikeskiöllä ja 152mm-kammella? Olisi just sopiva.

Katajanokan pyöräkorjaamolla näyttää olevan valikoimassa :wink:
Lasten kampina kun myyvät saattaa poljinkierre olla 1/2".


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 07:37
Kirjoittaja E-Cruiser
jooseha kirjoitti:
E-Cruiser kirjoitti:

Onko olemassa 42-piikkistä eturatasta kanttikeskiöllä ja 152mm-kammella? Olisi just sopiva.

Katajanokan pyöräkorjaamolla näyttää olevan valikoimassa :wink:
Lasten kampina kun myyvät saattaa poljinkierre olla 1/2".

Kiitos. Haen nuo. Hinta ei paha.

Saakohan noista noita kahta pienintä ratasta pois muuten kuin rälläkällä? Turhaa painoa.
Mulla oli tossa aluksi 38. Nyt 40. 42 olis sopiva, ei vielä kakkosvaihde pitene liikaa ja vitosella alkaa kadenssi riittää.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 22:40
Kirjoittaja Nebulus
tm kirjoitti:

Nebuluksen kammet lyhenivät 140-millisiksi:
Hieman epäilytti etukäteen etenkin tuo vasemman puolen kampi, materiaalia kun ei jää kauheasti reiän ympärille.
No tämä oli asiakkaan tiedossa, kestää niin kauan kuin kestää.

Kammet ovat nyt flevossa kiinni ja täytyy sanoa, että jopas vain muuttuikin pyörä mukavammaksi ajaa! Ylttää kunnolla polkimille ja kaikkea semmoista. Enää tarvii askarrella tälle molopäälle niskatuki, niin pääsee ajamaan pidempiäkin treenilenkkejä. Eli kiitokset kampien tuunauksesta!


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 17 Huhti 2015, 19:37
Kirjoittaja E-Cruiser

Ratkaisin asian niin, että mulla oli yksi ylimääräinen 44t ashtabula-ratas, niin pulttasin sen kiinni tuohon 40t-rattaaseen kolmella 6mm pultilla.
Nyt välitys on about just täydellinen.


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 16:51
Kirjoittaja PW
2015-04-18 16.48.32.jpg
2015-04-18 16.48.32.jpg (305.96 KiB) Katsottu 3258 kertaa

Tommoset olis: Truvativ Isoflow, lukee kylessä. Leveyttä on anakin kammissa eikä kevennystä takana. Eli onnistuu varmaan lyhennys. Mitähän Teppo maksaa?


Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 18:15
Kirjoittaja tm

Parikymppiä olen tähän asti lyhennyksestä veloittanut (postikulut sitten päälle), pientä korotusta tosin ajattelin lähiaikoina.
Jos vasemman puolen kampi on yhtä hyvä kuin tuo oikeanpuoleinen, niin hyvät aihiot nuo ovat lyhennettäväksi.