Re: MBB tandem 2WR
Kiinnostuksella seuraan. Oletko mitannut ottavatko takanaistujan polvet kiinni etupenkkiin?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kiinnostuksella seuraan. Oletko mitannut ottavatko takanaistujan polvet kiinni etupenkkiin?
irakas kirjoitti:Kiinnostuksella seuraan. Oletko mitannut ottavatko takanaistujan polvet kiinni etupenkkiin?
On sitä vähän koitettu mittailla - tavote olis ettei ota
Voi harmitus kun ei opi Otin rungon pois kiekoilta ja hitsailin enimmät saumat - no eipä se etukiekko enää mahdu haarukoiden väliin 15mm kapeemaks kuivui dropparien väli
jotain olis pitäny tunkee siihen väliin
Sehän on oikein hyvän näköinen. Kuvasta ei oikein näy, mutta onhan tuo ohjausakseliin kiinnittyvä latta riittävän leveä, ettei repeä reunoiltaan sivukuormitettuna. Ohjausvoimat vääntävät varsinkin tuota alempaa lattaa sivusuuntaan (kuvaajaa kohti ja pois).
Halkaise rälläkällä haarojen välistä yhdysputki 10 cm matkalta, levitä haarat ja hitsaa takaisin kiinni, niin ei tarvitse hienoja hitsejä purkaa.
Kierretangolla tai tunkillakin leviää tuon 15mm.
jori kirjoitti:Sehän on oikein hyvän näköinen. Kuvasta ei oikein näy, mutta onhan tuo ohjausakseliin kiinnittyvä latta riittävän leveä, ettei repeä reunoiltaan sivukuormitettuna. Ohjausvoimat vääntävät varsinkin tuota alempaa lattaa sivusuuntaan (kuvaajaa kohti ja pois).
Halkaise rälläkällä haarojen välistä yhdysputki 10 cm matkalta, levitä haarat ja hitsaa takaisin kiinni, niin ei tarvitse hienoja hitsejä purkaa.
Latta on n. 50mm levee ja 5mm paksu - jos saumta kestää uskon latankin kestävän.
Ei ne niin hienoja hitsejä ole ettei vois aukoo ja helpostihan tuo levis kun vähän ensin huilasin.
Nyt sitä jo työntelin ja meinasin koittaa mäkeäkin laskea mutt penkki viel niin huterasti kiinni ettei pysty, ehkä se ohjaustankokin olis kiva.
Stemmi ja ohjaustanko sama tyyli jatkuu, ei jää pitkää putkenpätkää painonnostopenkistä jälelle;)
Korttelin ympäri polkasin, helppo ajaa jopa ilman käsiä. Niin helppo ett unohdin alamäessä, ettei oo jarrua. Kovin lyhyt koeajo mutta uskon jo ett hyvä tulee, asia erikseen ku kaks on polkemassa Myös paksut renkaat tuntu hyvälle tuossa hiekkatiellä
Jos tekis nopeen jarruviritelmän, pääsis baanalle
Takaiskuksi voi laskee yhen pinnan ku puikolla sohelsin siihen Ei pitäs pinnojen välistä hitsata
Pitää ettiä siihen uusi pinna, etteivät muut rasitu liikaa.
Tandemin lisäks tätä vois käyttää isomman tavaramäärän roudaamiseen, ehkä jopa retkipyöränä yksinajaen.
Vois myös laittaa toisen keskiön, lastenlasten käyttöön
30mm neliöputken tumpit mallailin jarrutappien kiinnitykseen - kai ne kestää
PW kirjoitti:30mm neliöputken tumpit mallailin jarrutappien kiinnitykseen - kai ne kestää
Kestää kyllä, mutta mikä tekee ilman käsiä ajamisesta helppoa? Pitkä akseliväli? Keularakenne etupainoinen?
PW kirjoitti:Takaiskuksi voi laskee yhen pinnan ku puikolla sohelsin siihen
Ei pitäs pinnojen välistä hitsata
Hitsivirta kulkee tuossa tapauksessa laakereiden läpi. Huonolla tuurilla laakeripinnat voivat vioittua.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:30mm neliöputken tumpit mallailin jarrutappien kiinnitykseen - kai ne kestää
Kestää kyllä, mutta mikä tekee ilman käsiä ajamisesta helppoa? Pitkä akseliväli? Keularakenne etupainoinen?
Ei oo selvinny miulle tuo, Automaattimbb:llä on helpompi ajaa ku Helsinkimbb:llä, niissä on ohjauskulmissa eroa. En oo verrannu tämän pyörän ohjauskulmaa, noihin muihin. Pitkä akselivälikin varmaan rauhottaa.
Penkki on myös tärkee, luulisin ett lavankohdalta levee penkki helpottas ohjausta - mites se T-mallinen toimi, eikös flevossa ollu semmonen?
Kaupasta kävin jarru- ja vaihdevaijerit hakemassa tällä - tunnelmat on edelleen hyvät ja Big applet tuntuu mukavan pehmeiltä verrattuna "korkeapainerenkaisiin".
Ohjausputki olis saanu olla selvästi pitempi, nyt on ahasta jalkovälissä ja "kulkusten" kohdalla liikkuvia osia Alussa mallailin penkkiä runkoputkeen kiinni, siksi ohjausputki jäi liian alas.
Kunhan takapenkkiläisen ergonomia selviää, voi tehdä hienosäätöä.