Re: Luggarion, matkalaukkutrike
Nyt on parempi etulokari. Vielä kun laittas kyljet umpeen vaikka millisellä pvc-kalvolla.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nyt on parempi etulokari. Vielä kun laittas kyljet umpeen vaikka millisellä pvc-kalvolla.
Entäpä, jos ompelisit kangastaskun tuohon päälle, jonka kiinnittäisit sitten haarukkaputkiin kumilenkeillä. Sopivan kireä sovitus, niin ei tarvitse muuta kuin neljä kumilenkkiä kulmiin. TIukasti kylkiä pitkin niin, että ketju jää taskun ulkopuolelle, niin ei kuraannu etupyörän roiskeista.
Kangasta miekin koittasin - helppo viel pestä jos kuraantuu.
jori kirjoitti:TIukasti kylkiä pitkin niin, että ketju jää taskun ulkopuolelle, niin ei kuraannu etupyörän roiskeista.
Meinasitko että takahammasrattaan kohdalle reikä kankaaseen?
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:TIukasti kylkiä pitkin niin, että ketju jää taskun ulkopuolelle, niin ei kuraannu etupyörän roiskeista.
Meinasitko että takahammasrattaan kohdalle reikä kankaaseen?
Ajattelin, että kolo l. rautalanka ommeltuna kaarevasti navan pään kiertävään päärmeeseen, mutta reikähän onkin helpompi, kun ei tarvitse jäykistää. Riittää, kun ripustaa oikeasta kohdasta ja pingottaa haarukkaan.
Nyt alkas oleen maalia vaille valmis. Penkin pystyputkien yläpäätä lyhensin 10cm. Niskatueksi tuli läppärilaukun olkahihna. Scwalben trykerit tuntuu rullaavan yllättävän kevyesti!
On kompaktin näkönen trike.
Repun paikkakin löytyi kivasti.
Hirmuinen stailauspaine, kun lehtitoimittaja meinas tulla lauantaina tekeen juttua mun nojapyöristä
Erittäin siisti laite tulossa. Voisin nähdä jopa kaupallista potenttiaalia..
Nivelestä taaksepäin voisi olla hyvä rakenne etuvetoiseen nelipyöräänkin?
Lisää vaan toisen penkin ja keulan, niin saa tandemin Bango oli tuollainen.
jooseha kirjoitti:Lisää vaan toisen penkin ja keulan, niin saa tandemin
Bango oli tuollainen.
Siin on parisuhde mallillaan ku molemmat voi ohjata ja silti menee samaan suuntaan
No nyt on eka oikea testilenkki takana (30km), sitä ennen on tullut pyörittyä vain lähikorttelia ympäri.
Uskomattoman kevyesti tuntuu liikkuvan. No kevein pyörähän tämä onkin mitä olen tehnyt ja vissiin trykerit rullaa ihan hyvin. Tässä istutaan matalalla niin tuulikaan ei ota pahasti.
Mikään kilpapyörä tämä ei ole, yli 20km/h vauhdissa ohjaus menee epävarman tuntuiseksi. Jättöä saisi olla vähän vähemmän? Mutta ehkä se on vaan tottumiskysymys, kun tämä on niin erilainen ohjata kuin flevo trike.
Kolmivaihteinen nexus jalkajarrulla sopii tällaiseen peliin mainiosti. Mukava kun vaihdetta voi vaihtaa paikallaan ollessa. Vaihteenvaihtotarve tuntuu jopa pienemmältä kuin flevossa?
Remmipenkki on mukavin tähän asti kokeilemistani penkeistä, eikä se ole yhtään liian leveä (500mm) vaikka joku sitä epäilikin. Selkää ei hiosta läheskään samalla lailla kuin vaneri/kuitupenkit.
Yhteenvetona tosi leppoisa peli rauhalliseen maisemakruisailuun!
Vilijami kirjoitti:yli 20km/h vauhdissa ohjaus menee epävarman tuntuiseksi. Jättöä saisi olla vähän vähemmän?
Tämmöseltähän pythonit(mbb negatiivisella jätöllä) aluksi tuntuu. Ohjausta keskittäviä voimia ei tule lisää vaikka vauhti nousee. Keula kääntyy siis 20km/h nopeudessa yhtä kevyesti kuin 10km/h nopeudessa, tai jopa kevyemmin. Ei se pienemmällä jätöllä varmaan kovinkaan paljon enempää keskitä, loivempi nivelkulma voisi auttaa enemmän.
Kovaa ajoa vaan, jalat kyllä oppii pitämään keulan suorassa ilman että asiaan kiinnittää sen kummemmin huomiota.
Jukka