"Hirmumenijä" ei joustoa niin kaipaakaan, mutt vaimon versioon ja mahollisiin "tuotanto" vehkeisiin saattas tarvita. Tuo hankalampi penkistä nousu pitäs jotenkin eliminoida.
Petri
"Hirmumenijä" ei joustoa niin kaipaakaan, mutt vaimon versioon ja mahollisiin "tuotanto" vehkeisiin saattas tarvita. Tuo hankalampi penkistä nousu pitäs jotenkin eliminoida.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Tuo hankalampi penkistä nousu pitäs jotenkin eliminoida.
Petri
Jonkinlainen heittoistuin?
PW kirjoitti:Tuo hankalampi penkistä nousu pitäs jotenkin eliminoida.
Jos remmi ei olisi yhtenäinen, vaan takapuolen alle olisi erillinen, ja takapuolen alta jättäisi ne kumiköydet laidoista pois?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
PW kirjoitti:Ehkä tota mallia Sakari vois kokeilla. Miten paksua nuo sivuvanerit olikaan ?
Mistäs siihen tulee se tuki poljinvoimia vastaan, eikö nuo kumit jousta siihenkin suuntaan ?
Yks mahollisuus ett penkki vois olla pystysuuntasissa kiskoissa ja kumiköysien varassa liike ylös-alas joustaa mutt kisko ei mahdollista liikettä taaksepäin.Petri
Voimakkaasti poljettaessa selkä tukeutuu noihin sivurunkoihin, jotka ovat 18 mm:n paksuista koivuvaneria. Reunoilla olevat 8 mm:n kumiköydet kiristävät jännitettyinä remmejä, jotka asettuvat selän muotojen mukaan. Passaa tulla kokeileen!
Käsittämätöntä kuvittelua, että tuollaisesta penkistä nousu voisi olla tavalliselle nojakistille vaikeaa.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Käsittämätöntä kuvittelua, että tuollaisesta penkistä nousu voisi olla tavalliselle nojakistille vaikeaa.
Ei kyse ole mistään kuvittelusta, vaan kokeilemalla saatua tietoa sinun nojakista. Nouseminen on vaikeampaa, mutta ei mahdotonta. Varmaan sekin vaikuttaa, että minä olen painavampi kuin sinä, ja minun takamukseni painuu enemmän.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:Käsittämätöntä kuvittelua, että tuollaisesta penkistä nousu voisi olla tavalliselle nojakistille vaikeaa.
Ei kyse ole mistään kuvittelusta, vaan kokeilemalla saatua tietoa sinun nojakista. Nouseminen on vaikeampaa, mutta ei mahdotonta. Varmaan sekin vaikuttaa, että minä olen painavampi kuin sinä, ja minun takamukseni painuu enemmän.
Miekin joitakin Sakarin pyöriä kokeillu mutt hyvin lyhyesti, jossakin jäi se mielikuva ett kumiköydet painu sen verran ett joku poikkipuu paino ikävästi. Onhan se selvää jos siihen laitetaan 20kg enempi painoo (arvaus) niin kumiköydet pitää olla jäykempiä/paksumpia.
Petri
Petri
PW kirjoitti:tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:Käsittämätöntä kuvittelua, että tuollaisesta penkistä nousu voisi olla tavalliselle nojakistille vaikeaa.
Miekin joitakin Sakarin pyöriä kokeillu mutt hyvin lyhyesti, jossakin jäi se mielikuva ett kumiköydet painu sen verran ett joku poikkipuu paino ikävästi. Onhan se selvää jos siihen laitetaan 20kg enempi painoo (arvaus) niin kumiköydet pitää olla jäykempiä/paksumpia.
Petri
Ei kai oo vielä keksitty nojakkituolia, jonka muoto kävisi kaikille. Ne on tehtävä käyttäjän mittojen mukaan ja jousitus käyttäjän painon mukaan.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Sähköpyörässä ei jousto polkiessa haittaa niin paljoa kuin lihasvoimin liikuteltavassa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Posti toi nexuksen kotiovelle, eli tilauksesta n. viikossa tavara perillä. Eiku pakettia aukomaan ja asentamaan "kolmanneksipyöräksi". Jos tästä ittekin alkas toipuu ku eilen nappasin ensimmäiset antibiootit, ehkä elämä voittaa
Petri
Petri
Paketti aukastu, positiivinen yllätys : sisältää myös vaijerit ja vaihteenvalitsin kahvan. Vanne ei oo ontelo mutt näyttää vahvalta. Pyörittelin kiekkoa sormien varassa ja aika paljon pistää vastaan ja sirittää mennessään. Sormella kun pyöräyttää pinnoista niin just kierroksen saattaa pyörähtää.
No tuo on varmast hyvä just siihen tarkotukseen mihin sen aattelin ja tuleepa kokemusta.
Petri
Petri
Tässä kohtaa pääreet aina palaa navan kokoamis ohjeet ranskaksi, jotenkin kuvasta näyttäs ett siinä on yks osa enempi ku tuossa miun paketissa. Siis kyse on pelkästään rattaan, parin rinkulan (muovi ja teräs ) sekä kahden vaihteeseen liittyvän osan asentamisesta. Ratas hiukan lenkkuaa tuossa ja vaihdesysteemille ei meinaa löytyy paikkaa et se kestäs siinä
Netistä kuvia kans koitin katella mutt niitä on monenmoisia, ostokseni nettisivujen mukaan olis Shimano nexus inter-8 SG-8C31.
Petri
Petri
http://sheldonbrown.com/nexus-mech.html#brakes Oisko tästä nuhanenälle mitään apua .
Paniikki seis, sain sen kasaan ainakin se päällisin puolin näyttää hyvältä.
Petri
Petri
Ratas tässä nexus-8:ssa aika iso 21 hammasta jos nyt osasin oikeen laskeskella Sheldonin calculaattorilla niin ei normi eturattailla pääse kunnon vauhteihin. Pitää varmaan heti suosiolla vaihtaa takaratas pienempään. Toivottavasti noi nexs-7 rattaat käy tuohon.
Tää on varmaan tarkotettu lasten pyörään ku mukana noin iso ratas.
Petri
Petri
PW kirjoitti:Tää on varmaan tarkotettu lasten pyörään ku mukana noin iso ratas.
Se on ratas kiinni navassa alkujaan tuo sama. Kun sitten puolataan pienemmälle vanteelle, ei kukaan huomaa, että tarvittaisiinkin 15-piikkinen. Pieni(veto)pyöräisessä kannattaa yleisesti ottaen käyttää isoja eturattaita ja lyhyitä kampia , niin elämä on helpompaa, kun osat sopivat, eikä tarvitse kikkailla ylipienten takarattaiden kanssa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma