Aika maralta nayttaa hesan tiet verrattuna meille imatralla. Taalla on paivapaivalta enempi kuivia patkia. Eikohan se kohta kuivu siellakin jos tammosia keleja pitaa.
Petri
Aika maralta nayttaa hesan tiet verrattuna meille imatralla. Taalla on paivapaivalta enempi kuivia patkia. Eikohan se kohta kuivu siellakin jos tammosia keleja pitaa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Lowracerilla olis kohta kiva ajella mut on viela syvassa hangessa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Lowracerilla olis kohta kiva ajella mut on viela syvassa hangessa.
Pakastekuivattua nojapyörää.
PS. Muista se valotuksen säätö +1 - +2.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Lowracerilla olis kohta kiva ajella mut on viela syvassa hangessa.
Pakastekuivattua nojapyörää.
PS. Muista se valotuksen säätö +1 - +2.
Just ku opin kameraa kayttaa , pitaa opetella tata kaynny kuvausta.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei kun kateellisena vaan kattelin kuvaa tuolta näkymiä matkan varrelta -ketjusta. Siellä sitä vaan mennään hankia pitkin ja täällä taistellaan vesiesteissä. Ei mee tasan taas, mutta milloinka sitten menis???
Sitä oikeaa kesää odotellessa...
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Joo, ymmärrän ettei kaikista liikenteen törpöistä kannattas välittää kun ei ne kumminkaan opi. Silti aina jurppii kun joku yrittää minua opettaa torvellaan, ettei ajotiellä muka saa ajaa. Turha vaiva en opi
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Joo, ymmärrän ettei kaikista liikenteen törpöistä kannattas välittää kun ei ne kumminkaan opi. Silti aina jurppii kun joku yrittää minua opettaa torvellaan, ettei ajotiellä muka saa ajaa. Turha vaiva en opi
Petri
Nousee kyllä vauhti ihan eri luokkaan ajoradalla kun vertaa hiekkatieksi muutettuun klv:ään
Uskomatonta että renkaat murenee itsestään . Talven aikana Contit oli reunat ihan hapertuneet. Pinnat halkeileet. Tekeeköhän Intian valmistaja huononmasta aineesta nämä. Vanhat Sakemannit ajettiin loppuun .
Nojanalle kirjoitti:Uskomatonta että renkaat murenee itsestään . Talven aikana Contit oli reunat ihan hapertuneet. Pinnat halkeileet. Tekeeköhän Intian valmistaja huononmasta aineesta nämä. Vanhat Sakemannit ajettiin loppuun .
![]()
![]()
![]()
Miulla sama homma, intiassa tehty ja kylet täys pientä halkeemaa. Viime kesänä ostettu eikä juuri käytetty. Pakkanenko sen murentaa ? Olivat siis kylmässä mutt ei valossa talven.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eksyin laskettelurinteeseen, eiku Päijät-Hämäläiselle pyörätielle Joku ystävällinen sielu oli merkannut kraaterit kerrankin näkuvästi (29 keppiä 120 metrin matkalla)
Se mikä tässä ottaa päähän on se, että kyseessä suht uusi pyörätie ja takuuaikana se muuttui ton näköiseksi, urakoitsija veti takuuseen 100 metriä uutta asfalttia ja seuraavana keväänä ihan saman näköistä. Sitä tällainen maalainen ihmettelee, että eikö ammattilaiset tiedä, että vika ei ole siinä asfaltissa jos se tollai ratkeaa vaan jossain syvemmällä
Kivaa on se kun kolmipyörän päältä on helppo kuvata
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Meilläpäin samanlaisia tapauksia uusilla pyöräteillä. Joissakin näkee ett sora reunoilta lomoaa ja asfaltti taittuu perässä. Niitä ei tiivistetä tarpeeks ja monessa paikassa sorareunat on liian jyrkät.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo mun talon lähistöllä oli ennen Oulun surkein pyörätie. Varmaan savelle tehty kun routi ihan pelloksi ja talvella sitten raappi-höylällä viimeistelivät. Sen verran huono ettei rullaluistimilla nauramatta pystyny siitä meneen.
Lopulta tulivat järkiinsä, kuorivat asfaltin veks ja tekivät kerrokset alle uusiksi. Ja uutta pintaa päälle. Nyt ko pätkä on ja pysyy erittäin hyvässä kunnossa.
Samaa on mun työmatkalla jota kävelen arkipäivisin, korjasivat yhden ojarummun joka pomppas aina keväällä ja putos kesän aikana. Vielä kun siitä risteyksen toisella puolella olevan pätkän pohjat laittasivat kuntoon, tällä hetkellä on asfaltti 30-40 cm koholla ympäröivästä maan tasosta ja reunoissa 5-10 cm leveät halkeamat asfaltissa. Viime keväänä laittovat liikennemerkit ja töttetöt railojen päälle joten tiedossa on...
Tollanen tuli lumen ja jään alta esiin vakilenkillä eli Oulu-Jääli väliseltä pyörätieltä. Kevyesti mahtu 50mm:n etunen uraan tippumaan, takana oleva 37-millinen sitäkin helpommin.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
terppa kirjoitti:...urakoitsija veti takuuseen 100 metriä uutta asfalttia ja seuraavana keväänä ihan saman näköistä...
Villi veikkaus: Tietä on levennetty ja samalla rakennettu tuo pyörätie. Vanha pellon puoleinen ojan reuna on tuossa pyörätien keskilinjalla. Jos meni oikein, tuo ei ikinä tule kestämään. Jokainen mitä tahansa pintaa tehnyt tietää, että huonosti tehtyä pohjatyötä ei vaan voi korvata pinnalla.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Näitä huonosti kyhättyjä pyöräteitä riittää tässä maassa. Joskus tuntuu että jotka näitä suunittelee. Taitavat viettää siellä auton ratissa aikaansa kuluttamassa. Niin paljon on tätä maata kiertänyt , että miettii onko tässä mitään järkee. Ei riitä että tien pohjat tehdään päin Veetä. Kun kaiken näköset alikulku tunnelit ja liittymät ovat Peestä suurin osa.
Kyllä pyöräilijä tarvitsee näkyvyyttä ja varsinkin nähdyksi tulemista. Jyväskylässä on monta sellaista niin sanottua alikulkutunnelia, joiden suunittelia ei ole ymmärtänyt yhtää mitään niitä suunitellessa. Siksi ne ovat aika moisia turva riskejä.
Kevyt kulkuneuvo väylien suunittelioilta pitäisi vaatia että he ovat aktiivi pyöräilijöitä , niin silloin voitas ehkä saada turvallisia pyöräteitä ehkä.
Joo olisihan se paljon parempi ,jos tietäisivät miten suunnittella nuo alikulut ja reuna kiveykset suojateiden kohdilla pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden turvallisuuden huomioiden.
Vaikka taitaa olla toive ajattelua, olihan meillä täällä aikoinaan liikenneministerinä tyyppi, jolla ei ollut edes ajokorttia. Sellaiset kun tekee päätöksiä ,niin tulokset näkyy ja valitettavasti myös tuntuu. autoilijoiden ja muiden tiellä liikkujien turvallisuuden puutteina.
Sellaista ei olekaan mitä ihminen ei pystyisi rakentamaan