Re: Helsinkinojakki
Ota nyt kuva vielä, ennen kuin luovutat eteen päin, tai yllytä poika foorumille kertomaan ajotunnelmia kuvien kera.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ota nyt kuva vielä, ennen kuin luovutat eteen päin, tai yllytä poika foorumille kertomaan ajotunnelmia kuvien kera.
Uudella penkillä enempi aero Helsinkiin lähössä.
Suhautin purkillisen oranssia - kolhuja ja hitsausjälkiä piiloon.
Vähän ajoa ja ehkä jäi penkki hiukan kauas - pitää Hesassa tarkastaa käykö se pojalle, jos ois vaikka kasvanu paljonkin
Pyörä on ny Hesassa, siell voi keskuspuistossa tai muuall rauhallisemmall tien pätkäll tulla vastaan. Kyllä poika sillä heti ajo mutt epävarmuus Helsingin liikenteessä ajamiseen on vielä.
Sanoin ett foorumilla velvotettiin raportointiin mutta saas nähdä. Pelkäsi ett pyörä rikotaan tuolla kun on niin hieno
Velvoita käymään komen viikon päästä Rastilassa tai yhyttämään meidät jossain matkan varrella, vaikka siellä keskuspuistossa.
Miltäs itsestäsi tuo vähän alempi kampikeskiö tuntuu? Tuo näyttää todella mukavalta ajoasennolta.
PW kirjoitti:Pyörä on ny Hesassa, siell voi keskuspuistossa tai muuall rauhallisemmall tien pätkäll tulla vastaan. Kyllä poika sillä heti ajo mutt epävarmuus Helsingin liikenteessä ajamiseen on vielä.
Sanoin ett foorumilla velvotettiin raportointiin mutta saas nähdä. Pelkäsi ett pyörä rikotaan tuolla kun on niin hieno
Tuskin pyörää rikotaan, mutta katoaminen on aina mahdollista
Wacky kirjoitti:PW kirjoitti:Pyörä on ny Hesassa, siell voi keskuspuistossa tai muuall rauhallisemmall tien pätkäll tulla vastaan. Kyllä poika sillä heti ajo mutt epävarmuus Helsingin liikenteessä ajamiseen on vielä.
Sanoin ett foorumilla velvotettiin raportointiin mutta saas nähdä. Pelkäsi ett pyörä rikotaan tuolla kun on niin hienoTuskin pyörää rikotaan, mutta katoaminen on aina mahdollista
Nojakki on ensimmäistä kertaa joutunu lukituksi, kuinkahan tottuu?
TKorho kirjoitti:Miltäs itsestäsi tuo vähän alempi kampikeskiö tuntuu? Tuo näyttää todella mukavalta ajoasennolta.
Se tuntuu helpolta ajaa, ehkä alkuun tuntu vähän ku tyhjää polkis ja ilman käsiä ajo on erilaista ku jalat ylempänä, kuin "varpaillaan" ajas. Vaimokin oppi tällä helpommin ku tuolla missä jalat on ylempänä.
Jos teen itselle vielä kaupunki-MBB:n ni laitan vähän ylemmäs polkimet - ehkä
Pääsin ekaa kertaa ajamaan pyörää kotikaupungissaan ja väittäisin ett toimii tarkoitukseensa hyvin. Saimaan kierroksen jälkeen vaihdoin toisen penkin ja se tuli loivempaan kulmaan - viikonlopun tapaamisessa olin huomaavinani ett ilmanvastus oli selvästi pienentyny koska pyörä rullaili alamäessä muiden nojakkien tahtiin. Useampi kokeili pyörää ja tais ajaminenkin onnistua kaikilta.
Jätin pyörän edelleen pojalle ja annoin vaihtajan osia jos menee rikki - tuli pieniä ongelmia kun meni vaihtamaan samantien ja ei meinannu heti onnistua. Nyt alkaa olla taas palikat kohdillaan - jospa siinä tuli oppia ja harjotusta huoltoon, pystyy matkallakin tekemään kun tarttee.
Tilaus tuli myös Kuopioon samanlaisesta pyörästä alustava aikataulu - talvenaikana. Osia ja tarvikkeita tulee Savosta. Kuski aikalailla samoilla mitoilla ku mie - paitsi kaposempi joten helppo testata.
PW kirjoitti:Tilaus tuli myös Kuopioon samanlaisesta pyörästä
Ja suomen polkupyöräteollisuus elää ja voi hyvin!
Ei taida joka kylältä löytyä enää seppää joka tekee uniikkeja laitteita asiakkaan toiveiden mukaan, ainakaan inhimillisellä budjetilla. Hienoa et jossain sentäs!
Helsinginherralla tuli tarvetta kännykkä telineelle - viikonloppuna niitä jonkun näin muttei tullu tarkemmin katottua. Vois tietyst askarrella ite mutt onko millasia valmiina? Mistä saa?
Tarve kait seurata reittiä kännykän kartalta tai navigaattorista ajonaikana.
PW kirjoitti:Helsinginherralla tuli tarvetta kännykkä telineelle - viikonloppuna niitä jonkun näin muttei tullu tarkemmin katottua. Vois tietyst askarrella ite mutt onko millasia valmiina? Mistä saa?
Tarve kait seurata reittiä kännykän kartalta tai navigaattorista ajonaikana.
Riippuu mihin puhelimeen. Niitä kun on paljon eri kokoisia. Uusimman puhelimen kanssa päädyin tähän: http://www.ibikeconsole.com/detail.asp? ... 3&private= << pystyy myös lataamaan ajon aikana vaikka sataisi ja toisella puolella on ikkuna kameraa varten, joten kuvaaminenkin onnistuu ajossa.
Mä olen työtänyt normaalin puhelimen suojakotelon kannen vyön alle, kun olen tarvinnut telineen kännykälle. Puhelin pysyy käytettävissä vyöhön nojaten.
Kotelo on siis vastaava kuin tämä:
Monta kertaa haukkunut hintansa puhelimen pudotessa milloin minnekin Suojaa hämmästyttävän hyvin.