Re: MBB Talveksi ja soralle
Siihen voi laittaa narun myös yläpuolelle, niin jää säätö ja taitto mahdollisuus. Yksi varmaan riittä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Siihen voi laittaa narun myös yläpuolelle, niin jää säätö ja taitto mahdollisuus. Yksi varmaan riittä.
jviirret kirjoitti:Takajousitus noin etupainoisessa pyörässä taitaa tosiaan olla aika turha,Jukka
Tuossahan tuo on selvästi sanottu, totuus.
Tietyst jos haluu erikoisella pyörällä ajella ja jos tuo taittuvuus on tarpeellinen ominaisuus.
jooseha kirjoitti:Siihen voi laittaa narun myös yläpuolelle, niin jää säätö ja taitto mahdollisuus. Yksi varmaan riittä.
Niin tarkotitko takahaarukasta niskatuen alle? Tuota jus itekin pähkäilin. Jos takahaarukasta penkin yläosaan virittäs kumiköyden, toimisko se vaimentimena samalla?
PW kirjoitti:Niin tarkotitko takahaarukasta niskatuen alle? Tuota jus itekin pähkäilin. Jos takahaarukasta penkin yläosaan virittäs kumiköyden, toimisko se vaimentimena samalla?
Niin juuri. Tuskin kumiköysi enempää auttaa kuin pelkkä naru. Helppo tuota on kyllä kokeilla, jos haluaa.
Eikös sulla ollut 20" vetokiekko. Se luultavasti helpottaisi, joskaan ei talviajoa
jooseha kirjoitti:Eikös sulla ollut 20" vetokiekko. Se luultavasti helpottaisi, joskaan ei talviajoa
Nyt en taas ymmärtäny - eteen 20" kiekko vai?
Pieni eturengas Muuttaa painopisteen kulmaa eturenkaan maakosketuspisteen kanssa eli ei kippaa niin helpolla etukautta ympäri.
Solmin liinan niin ett se tavallaan lukitsee perän, kumiköysillä kiristin haarukan molemmilta puolin ettei jää löysää.
Keulan "humppaaminen" tais johtua nivelen löysyydestä. Huomasin ett itseasiassa kun takanivel on käytössä, pysähtyessä paljon helpompi päästä penkiltä pois - keula niiaa ja olenkin jaloillani. Jäykällä perällä penkki painaa reisiä ja läskit meinaa ottaa penkin reunaan, penkin muotoilukin vois auttaa.
Nyt ei enää tajua juuri mitään = joten kuva ois kiva.
Pastori kirjoitti:Nyt ei enää tajua juuri mitään = joten kuva ois kiva.
Sori, kännykän kamera herjaa muistikorttia - siks ei oo kuvia.
PW kirjoitti:Solmin liinan niin ett se tavallaan lukitsee perän, kumiköysillä kiristin haarukan molemmilta puolin ettei jää löysää.
Jos tuo jäi epäselväksi:
Vedin liinan myös takahaarukasta penkin yläosaan kokeillakseni lähes joustamatonta perää - tulikohan tuo nyt yhtään selvemmin selitettyä
Okei. Nyt tajusin.
Taakse värkkäsin vannejarrun, tommosen "yhellä pultilla keskeltä kiinni, veto keskeltä mallin".'
Muutama sentti märkää lunta, uskaltasko lähtee testaamaan liikenteeseen
PW kirjoitti:Muutama sentti märkää lunta, uskaltasko lähtee testaamaan liikenteeseen
Jos otsikko on "MBB Talveksi ja soralle" niin pakko kai se on
Jukka
Tässä idea 1930 luvulta .
Nojanalle kirjoitti:Tässä idea 1930 luvulta .
Onhan noita hydraulisia vannejarruja ihan kaupastakin saatavilla:
Maguralta cantilever-tappeihin
Boxer taiwanista
Maguran proto maantiepyörään...
Eri asia on kannattaako noihin alkaa isoja rahoja upottamaan... ei ne vaijerit niin pahat ole jos vannejarruilla meinaa pärjätä. Kunnon jarrutehot ja tuntuman sekä varman toiminnan saa kohtuuhintaan levyjarruilla.