Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Otin pois diy selkänojasta muut osat paitsi ristiselän tuen ja tuskin riittää selkäpanssarin jäykkyys, vaikka putki ylettyisi takaraivon taakse. Toki nyt jää nojattava piste lapaluiden alle, joten ylävartalon paino korostuu runkoa vasten nojaavassa osassa selkää. Kiinnikkeet, selkänojan yläosa sekä pehmusteet olivat turvonneet 1640 grammaisiksi. Melko jötkäle, joten alkuperäistä loivempi kulma ja parempi tuuletus jäivät eduiksi. Ei tainnut merkittävää kevennystä tulla tehdaspenkkiin nähden. Istuin vaatii uusintaa, joten sen rakennettuani pitää katsella, riittääkö yli jäänyt lankku selän taakse panssarin ohella. VArmaksi en tiedä vielä, riittääkö pätkä istuimeksi ja selkänojaksi. 890 g painoa. Pitäisi tietää, rupeanko ahneeksi ja riskeeraamaan säilytystilan olemattomuden kanssa, eli teenkö hartian, kaulan, pään ja kypärän mallisen tuen yläosan ja siitä jatkon takakatteeksi, vai en. VAi otanko lisämassaa siltä varalta, että teen myöhemmin. Niskatuen saattaisi pystyä valmistamaan helposti a framen tyyliin viemällä pätkän puuta tarakan takaosasta niskatuen paikallaan pitäen selkänojaan kiinnittyen. Siitä eteen päin ei olisi iso juttu lisätä kangasta katteeksi. Päätöksiä, päätöksiä. Onhan sitä muutenkin ihmettelemistä ja rakentelemista. Ilmaiskari odottaa postissa ja lienee tarve etuhaarukan öljylootan vaihdolle. Pitäisi varmistaa oikea haarukkamalli valmitajalta ja sopiva varaosa ja sitten vielä kiikuttaa huoltoon asennuksia varten. Tuskin mulla tuuri käy kiinnitysosien yhteensopivuuden kanssakaan, joten rahaa palaa. Kaupassa panssarishortseja ja ketjunsiivousainetta ostaessa juttelin kauppiaan kanssa ja päätin välttää riskin ottoa pyöräpumpun kanssa ja ostin iskaripumpun hienosäätöpaineenvähennysventtiilillä. Kiva sana.
En ole vaikutunut saumojen tekijöiden työn jäljestä Troy Lee Designs BP4600 hot weather shortseissa. Vertailukohtaa ei ole, mutten ihmettele pahoissa maastoissa sekä alamäissä kaahaajien kommentteja pehmusteiden ohuudesta. Hikisäkkinä mukavuuskin merkkaa ja jos vähemmän kärsiminen tarkoittaa suurempaa mahdollisuutta välttää itse töpeksintää, on se puoli lakselmasta kunnossa. Ei pökät paljon pelasta, jos iso härveli jyrää yli. Melko karhea ja korkea kuminauha on yläosassa. Häntäluusuoja huolettaa mahdollisena paineen lähteenä, mutta istumakokemusta vielä rakentamattomalla istuimella pitää hankkia, jotta näkee, toimiiko sellaisenaan, vai pitääkö tuunata jotain paineen poistajaa hanurin avuksi. Liikeratojen laidat saavutan helposti ja viileys pehmusteiden ulkopuolella ainakin on lupaavaa. Toimiiko oikeasti, jää nähtäväksi. Lukemissani arvosteluissa mainitsi yksi, että ylämäessä huomaa lisälämmön, muttei muuten. Ulkomainen arvostelu ja kuumemmat olotkin kai arvostelijalla.