Sivu 14/18
Re: DF XL
Lähetetty: 27 Heinä 2016, 12:22
Kirjoittaja Velonautti
TMS kirjoitti:Velonautti kirjoitti:Eilen tuli ajettua sama 141km lenkki.Nyt vilkaisin ilmatieteenlaitoksen tuulituloksia, koillistuulta n. 5m/s.
Tuntemus on, että tuo koppa ottaa aika rankasta sivutuulta itseensä.Pelottaa ajoittain alamäessä, kun nopeus kasvaa helposti yli 60 km/h ,
tuulenpuuska ottaa "kiinni" DF:stä ja viskaa sinua sivuraiteille ja rekka tulee vastaan ja ..........?
Tuli mieleen että täytyy sinullekin kertoa, että nyt on DF:n saatavilla uusi ohjausgeometria joka parantaa sivutulliherkkyyttä ja vakautta kovassa vauhdissa. Eli siis iskareiden alapäässä olevat alumiiniset L-kulmat joihin kierretangot kiinnittyvät vaihdetaan uusiin, joissa on kiinnitysreiät eri kohdissa. Laitoin ne omaanikin tuolla kisareissulla kun Drontenissa kävin. Ei ollut edes vaikea homma. Eli kannattaa varmaan kysellä Ymteltä uuden ohjausgeometria perään, kulmat ei varmaan paljoa maksakaan.
Kiitos vihjeestä. Ei nyt jaksa kesällä viestitellä ICB:lle mitään. Ylensä he eivät vastaa mitään ja sitten kun tilaa jotain sieltä saattaa tulla ihan mitä vaan. Tullut väärän väriset sivupeilit, erilainen niskatuki mitä tilattu jne.
Nuo L-kulmat jos myöhemmin tilaa kannattaa varmaankin laittaa kuva, että tulisi oikeat osat.
Re: DF XL
Lähetetty: 12 Elo 2016, 19:02
Kirjoittaja Velonautti
Re: DF XL
Lähetetty: 12 Elo 2016, 19:37
Kirjoittaja Saukki
Velonautti kirjoitti:DSC_0232.JPG

Hyvin kesti DF:ä katolla Nokian reissun ajan, vaikka aika korkea kuorma olikin.
"Tuulitunnelitesti" osoitti, 0,6 l/100km polttoaineen kulutus nousi , ei paha.
Hyvin on virtaviivainen kinneri 
Oliko visiiri täynnä ötököitä reissun jälkeen? Mulla ainakin keula ihan mustana kärpäsen raatoja.
Re: DF XL
Lähetetty: 12 Elo 2016, 21:33
Kirjoittaja Velonautti
Saukki kirjoitti:Velonautti kirjoitti:DSC_0232.JPG

Hyvin kesti DF:ä katolla Nokian reissun ajan, vaikka aika korkea kuorma olikin.
"Tuulitunnelitesti" osoitti, 0,6 l/100km polttoaineen kulutus nousi , ei paha.
Hyvin on virtaviivainen kinneri 
Oliko visiiri täynnä ötököitä reissun jälkeen? Mulla ainakin keula ihan mustana kärpäsen raatoja.
Muutamia kärpäsiä/itikoita oli litistynyt keulaan eli yllättävän vähän. Taitaa nää savolaiset öttiäisetkin olla niin kieroja, että osaa väistellä.Matkaa kuitenkin oli n. 5 tuntia.
Re: DF XL
Lähetetty: 13 Elo 2016, 09:55
Kirjoittaja Saukki
Velonautti kirjoitti:Saukki kirjoitti:Velonautti kirjoitti:Liitetiedosto DSC_0232.JPG ei ole enää saatavilla

Hyvin kesti DF:ä katolla Nokian reissun ajan, vaikka aika korkea kuorma olikin.
"Tuulitunnelitesti" osoitti, 0,6 l/100km polttoaineen kulutus nousi , ei paha.
Hyvin on virtaviivainen kinneri 
Oliko visiiri täynnä ötököitä reissun jälkeen? Mulla ainakin keula ihan mustana kärpäsen raatoja.
Muutamia kärpäsiä/itikoita oli litistynyt keulaan eli yllättävän vähän. Taitaa nää savolaiset öttiäisetkin olla niin kieroja, että osaa väistellä.Matkaa kuitenkin oli n. 5 tuntia.
Taitaa DF:n keula olla myös vähän kapeampi. Questin keula tuntuu oikein keräävän raatoja.
Tämä kuva ei ole Nokian reissulta vaan aikaisemmalta mökkireissulta, jolloin mulla oli Quest katolla mukana. Tältä näytti keula reilun kahden tunnin ajon jälkeen. Nokian reissun neljän tunnin ajon jälkeen se oli vähän vielä pahemman näköinen.
Re: DF XL
Lähetetty: 13 Elo 2016, 23:16
Kirjoittaja tm
Saukki kirjoitti:...Taitaa DF:n keula olla myös vähän kapeampi. Questin keula tuntuu oikein keräävän raatoja.
Massamurhaaja 
Re: DF XL
Lähetetty: 14 Elo 2016, 10:31
Kirjoittaja jori

Quest on tullut jo murrosikäiseksi. Ilme kertoo kaiken. 
Re: DF XL
Lähetetty: 31 Elo 2016, 21:02
Kirjoittaja Velonautti
TMS kirjoitti:jori kirjoitti:Jättöä ja/tai olkapoikkeamaa on siis viilattu. Kyseinen palan rei'itys määrää ohjauslaakeroinnin alemman (virtuaalisen) nivelpisteen paikan. Onko sinulla TMS kuvaa, miten uudet reiät erosivat vanhoista, niin voimme päätellä, miten ohjausgeometriaa on muutettu. 
No eipä tietenkään tullut kuvaa otettua. Mutta ainoa ero oli iskarin alapään kiinnitysreikien paikka. Etummaista jarruvoimat siirtävää kierretankoa piti lyhentään 5 mm, jotta kiekko pysyi keskellä. Muuta muutosta ei tarvinut tehdä.
Otin kuvan, että asia tulee nyt selväksi, vaikka taisi se jo selvä ollakin 
Ohjaus muuttui nopeammaksi ja tuntuma tiehen paremmaksi. Tuulen aiheuttamiin heilahduksiin korjausliikkeen voi tehdä nopeammin,joten kannatti vaihtaa.
Muutokset ei nyt kovin suuria ole, mutta pienetkin edut kannattaa ottaa hyödyksi.
Istuinpehmusteen ohuen Ventisitin tilasin ICB:ltä,tilaus onnistui nyt hyvin, tuli postissa viikossa kotiin.
Huomenna tasan vuosi sitten posti/rahti toi vähän isomman paketin.
DF:llä ajeltu siis vuoden, kilometrejä kertynyt 7300km, joten jonkinlaista käyttöähän tällä on ollut.
Ongelmana on lievää hankaavaa ääntä edestä polkiessa vieläkin ( ei löydy vikaa, ei haittaa, tottunut ääneen ), ajoittaista etuvaihtajan vaihde ongelmaa ja ketjun putoamisia.
Kokonaisuutena muuten ollut suht´tyytyväinen tähän DF:ään.
Re: DF XL
Lähetetty: 31 Elo 2016, 22:01
Kirjoittaja Wacky
Ompas edistyksellistä kun siinä käytetään drilliumia 
Re: DF XL
Lähetetty: 01 Syys 2016, 09:33
Kirjoittaja samuel
Jarruvaijeri tekee kunnon mutkat.
Onko JOKU tutkinut pääseekö vetosuuntaa muuttamaan ja vaikuttaako tuntumaan?
Re: DF XL
Lähetetty: 01 Syys 2016, 10:08
Kirjoittaja jori
samuel kirjoitti:Jarruvaijeri tekee kunnon mutkat.
Onko JOKU tutkinut pääseekö vetosuuntaa muuttamaan ja vaikuttaako tuntumaan?

Ei varmaan tässä tapauksessa kannata muuttaa vetosuuntaa, sillä kuoren pää tulisi näin ylös päin ja keräisi pyöräkotelossa vettä sisäänsä. Vesi valuisi alamutkaan ja jäätyisi sinne. Ja ellei jäätyisi, ruostuttaisi vaijerin ja jumisi sen. 
Re: DF XL
Lähetetty: 02 Syys 2016, 13:56
Kirjoittaja jounisi
Aikaisemmin mainitsin irronneesta kuituosasta. Ohessa kuva. ICB suositteli 2-komponentti polyuretaaniliimaa käytettäväksi.
Kevralta kertoivat että jos ei veneestä ole kyse niin 1-komponenttinenkin ajaisi saman asian. Mitä olette mieltä? Jossakin täällä olevassa
kuvassa oli käytetty (ilmeisesti Danielin käydessä suomessa korjaamassa irronnutta tuuletusosaa) kaksikomponenttista epoksiliimaa.
Eikös tuohon kuvattuun paikkaan ja ketjuputken kiinnitykseen kannata valita ehdottomasti PU -liima? Pitää kiertää Motonet ja K-rauta sekä Etra
näin alkajaisiksi. ICB maksaa tilille ostokset.
Re: DF XL
Lähetetty: 02 Syys 2016, 14:51
Kirjoittaja jounisi
Re: DF XL
Lähetetty: 02 Syys 2016, 15:20
Kirjoittaja jori
Hyvä valinta. Olisin tarjonnut nimenomaan kaksikomponenttiuretaania mahdollisimman pehmeäksi kovettuvana, jotta vaimentaa tärinöitä ja ääntä mahdollisimman hyvin. 
Re: DF XL
Lähetetty: 02 Syys 2016, 16:12
Kirjoittaja jounisi
Tärinöistä ja äänistä tuli mieleen että df on kyllä ärsyttävä räminäpesä huolimatta siitä, että olen yrittänyt vaimentaa resonointia Autostudiosta saatavalla vaimennusmatolla.
Kuten yleensä, olin nuuka ja ostin vain yhden paketin STP Spleniä 4mm paksuudessa. Kevyttähän tuo on ja ei oikeastaan mitään eroa äänen suhteen. Suurin räminän lähde lähtee uskoakseni
huoltoluukun ylä ja alareunoista, joihin ei mattoa riittänyt. Yrityksen ja erehdyksen kautta ...