Re: SH30
Sitäkin olen pohtinut, mihin kiekkoon napamoottori olisi viisainta sijoittaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Sitäkin olen pohtinut, mihin kiekkoon napamoottori olisi viisainta sijoittaa.
irakas kirjoitti:Sitäkin olen pohtinut, mihin kiekkoon napamoottori olisi viisainta sijoittaa.
Ohjaavan kuskin alle oikeaan etukiekkoon, niin ei mene paljon johtoa ja vetää hyvin myös yksin ajaessa.
On taas Sakari tehnyt loistavaa jälkeä! Neljän hengen pyörä ei kait tuosta paljon kompaktimpi voisi olla?
Kun on tälläinen kaikkea epäilevä luonne, on mielessä yksi mahdollinen ongelma: Miten toimii yksin ajettaessa? Ainakin pitää kaarteet vasemmalle ottaa varoen. Samoin tuo käyttäytyy kuin sivuvaunullinen, mutta painopiste on ylempänä.
Olisi varmaan mahdollista kehitellä sellainen malli jossa kuskin paikka olisi siirrettävissä keskelle.
Kaltevalla tiellä yksin ajaessa olisi parempi jos ohjaus olisi vasemmalla puolella.
Jukka
Eikös tämän pitänyt olla epäpoliittinen palsta.
Minulla on sellainen mielikuva, että yksinajelu jäänee aika vähiin. Oikeastaan vain niihin tilanteisiin, kun vie härveliä jonnekin ajeluttelemaan kiinnostuneita. Kun varaa aikaa, ettei tarvitse kiiruhtaa, voi ajella hiljakseen ja varoa, jos meinaa kaarteissa kaatuilla. Moottorihan tarvitaan varsinaisesti vain yksinajoon jotta pääsisi mäet nousemaan.
Tuulisina päivinä yksin ajellessa vaatinee myös lentolupakirjan ja laskeutumistelineet
SH30:n valmistuminen alkaa häämöttää. Vien sen, en ensi, vaan seuraavana torstaina kansalaisopiston kevätnäyttelyyn.
Sitä olen pohdiskellut, saakohan sillä ilman katsastusta ja lupakirjaa ajeluttaa ihmisiä julkisilla paikoilla?
Mielenkiintoinen kysymys on kellä vastuu jos jotain sattuu.
Ajaa tolla saa porukalla , sillä leveys ei ylitä pyörälle asettu enninmäis leveyttä . Laki ei määritä montako polkee pyörää.
Voihan paikalliselta Poliisilta kysyä , onko heillä jotain vaateita . Yleisessä liikenteessä ajamisesta . Kysyvä ei tieltä eksy .
Nojanalle kirjoitti:Kysyvä ei tieltä eksy .
Vähänkään oudommissa asioissa kun menet kysymään lupaa, niin on aivan varma että se kielletään varmuuden vuoksi. Helpompi pyytää anteeksi kuin lupa
irakas kirjoitti:Sitä olen pohdiskellut, saakohan sillä ilman katsastusta ja lupakirjaa ajeluttaa ihmisiä julkisilla paikoilla?
Tarkoititko Sakari liikennöintilupaa. Jos alat periä maksua kyydeistä asiakkaan haluamaan paikkaan, saatat tosiaan tarvita liikennöintiluvan, mutta et kai sinä sitä tarkoittanut. Huviajelulenkki ei mitään liikennöintiä ole, eikä siihen tarvita lupaa tai ainakaan katsastusta, ainakaan jos et peri maksua. Jos perit maksun saatat tarvita elinkeinoilmoituksen. Nojanalle on oikeassa, ei polkupyörä mitään katsastusta vaadi. Jos sähköapuja on enemmän kuin 250 W tarvitaan vakuutus, muttei silloinkaan katsastusta. Poliisi ei voi vaatia mitään, jota ei erikseen laissa vaadita. Poliisin tehtävä on valvoa, että lakia noudatetaan ja ennen kaikkea noudattaa sitä itse.
Kaikkea uutta voi vastustaa pelottelemalla sen vaarallisuudella. Arveletteko, että nykyliikenteeseen saisi luvan, jos se keksittäisiin vasta nyt ja sille pyydettäisiin lupaa. Olisiko teistä luvan myöntämisen kannalta turvallista, jos joku ehdottaisi, että samaa, vain hieman ajoneuvojen yhteisleveyttä leveämpää, tietä ajetaan muutaman sekunnin välein vastakkaisiin suuntiin jopa sadan kilometrin tuntinopeudella ja kukin pitää ohjaamalla ajoneuvonsa ajoradan omalla puolella niin, ettei tapahdu kohtaamisonnettomuutta, joka lähes varmasti johtaa molempien autokuntien kuolemaan.
SH30 ehti aikamoisen äherryksen jälkeen Jyväskylän kansalaisopiston kevätnäyttelyyn.
No nyt on hieno !
Jos tolla ei saa huomiota , niin sit ei millään .
Toiset tekee mitä osaa, mutta SH tekee mitä vaan, Onnittelut