Tää on varmaan tarkotettu lasten pyörään ku mukana noin iso ratas.
Se on ratas kiinni navassa alkujaan tuo sama. Kun sitten puolataan pienemmälle vanteelle, ei kukaan huomaa, että tarvittaisiinkin 15-piikkinen. Pieni(veto)pyöräisessä kannattaa yleisesti ottaen käyttää isoja eturattaita ja lyhyitä kampia , niin elämä on helpompaa, kun osat sopivat, eikä tarvitse kikkailla ylipienten takarattaiden kanssa.
Noissa aikasemmissa nexus-7:ssa on 16 pikkiset. Tuossa Sheldon Brownin laskurissa ei ollu lyhyempiä kampia ku 150 mm joten tulos ei tullu ihan oikeen. Ongelmana ett ei oikeen löydy riittävän isoa eturatasta eli pitää ehdä kompromissi ja vaihtaa taakse 16 piikkinen ja eteen niin iso ku löytyy eli 52 taitaa tällä hetkellä olla kotona.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tää on varmaan tarkotettu lasten pyörään ku mukana noin iso ratas.
Se on ratas kiinni navassa alkujaan tuo sama. Kun sitten puolataan pienemmälle vanteelle, ei kukaan huomaa, että tarvittaisiinkin 15-piikkinen. Pieni(veto)pyöräisessä kannattaa yleisesti ottaen käyttää isoja eturattaita ja lyhyitä kampia , niin elämä on helpompaa, kun osat sopivat, eikä tarvitse kikkailla ylipienten takarattaiden kanssa.
Noissa aikasemmissa nexus-7:ssa on 16 pikkiset. Tuossa Sheldon Brownin laskurissa ei ollu lyhyempiä kampia ku 150 mm joten tulos ei tullu ihan oikeen. Ongelmana ett ei oikeen löydy riittävän isoa eturatasta eli pitää ehdä kompromissi ja vaihtaa taakse 16 piikkinen ja eteen niin iso ku löytyy eli 52 taitaa tällä hetkellä olla kotona.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, voihan sitä kaikkee tehdä/kokeilla, tuntunu ett tuo ratttaan teko menee sinne osastolle miss tartteis tarkkuutta, kärsivällisyyttä ja hermoja. Pitää kerätä rohkeutta, nyt alkuun varmaan kokeilen kompromisiä siis toista ratasta isommaks ja toista pienemmäks.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo, voihan sitä kaikkee tehdä/kokeilla, tuntunu ett tuo ratttaan teko menee sinne osastolle miss tartteis tarkkuutta, kärsivällisyyttä ja hermoja. Pitää kerätä rohkeutta, nyt alkuun varmaan kokeilen kompromisiä siis toista ratasta isommaks ja toista pienemmäks.
Jos minä olen saanut tehtyä toimivia rattaita, niin homma ei ole liian vaikea. Minä en ole todellakaan mikään näppärä ja kätevä.
Printtaa kuvio, liimalla alumiinilätkälle, ja poraamaan. Lisäbonuksena, kun sinulla ei ole ketjuvaihteita, niin tarviiko hampaita edes ohentaa, eli rattaan saa tehtyä tosi vähällä työllä.
Tässä ekassa kinneriproto rakennus huumassa tuli niin paljon ideoita ett menin sekasin mihin tarkotukseen tätä olen tekemässä. Alunperin vaimolle työmatkaan ja kauppakassiksi ja sähköavulla varustettuna ( tai tää oli varmaan se tekosyy ett saa rakennella ). Matkan varrella se alko muotoutua yhä enemmän "omaan käyttöön " Tänään ymmärsin tehdä päätöksen ett teen kokonaan uuden "kauppakassikäyttöön" ja vaimon mitoille, enkä lähde tuota muokkaamaan ja korjaamaan. Näin miulle jää testi laite jolla voi kokeilla eri asioita, ajaessa monesti tulee ne parhaat ideat ja huomaa miten voi ratkasta ongelmat.
Alotan tuosta "kauppakassista" oman osion.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitoin penkin taakse kiinni pyörän tavarakorin ja kauppaan - kori täyteen ruokaa ja kotia - ei vieläkään keulinut vaikk vähän jo pelkäsin
Pari kaveria on kokeillu tätä ja kaks tilausta on jo sisässä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitoin penkin taakse kiinni pyörän tavarakorin ja kauppaan - kori täyteen ruokaa ja kotia - ei vieläkään keulinut vaikk vähän jo pelkäsin
Pari kaveria on kokeillu tätä ja kaks tilausta on jo sisässä
Tavaratilauksia kaupasta? Aiotko perustaa kotiintoimituspalvelun.
Saisiko päivityksen punnitukseen. Oikeastaan riittää, kun punnitset etupyörän. Kiinnostaa kovasti, kuinka pieni etupyörän kuorma voi olla, ilman että ohjaus muuttuu epävarmaksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Laitoin penkin taakse kiinni pyörän tavarakorin ja kauppaan - kori täyteen ruokaa ja kotia - ei vieläkään keulinut vaikk vähän jo pelkäsin
Pari kaveria on kokeillu tätä ja kaks tilausta on jo sisässä
Tavaratilauksia kaupasta? Aiotko perustaa kotiintoimituspalvelun.
Saisiko päivityksen punnitukseen. Oikeastaan riittää, kun punnitset etupyörän. Kiinnostaa kovasti, kuinka pieni etupyörän kuorma voi olla, ilman että ohjaus muuttuu epävarmaksi.
Siis kaksi kolmipyörää on jo tilattu !
Pitää punnita kun saan jonkun lukemaan vaakaa. On siinä semmonen ilmiö, kun ylämäkeen polkee ja joutuu runtaamaan niin eturengas siirtyy muutaman sentin oikeelle joka polkasulla jos molemmat takakiekot vetäs tätä ilmiötä ei tietysti olis.
Ajatuksena tässä miulla kait on ollu ett pyörästä tulis mahollisimman kompakti/lyhyt mutt joku kompromissi tuohon pitäs hakee. Toisaalta kun kiekot on tuossa kyynärpäiden kohdalla se on kaikkein levein kohta jos ne sijottaskin selvästi taaemmaksi pyörää vois kaventaa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.