Premnas kirjoitti:En nyt sitten kuitenkaan osaa päättää pitäisikö kokeilla kapeampaa Marathon plussaa vai kokonaan eri rengasta, tuota Kojakia. Kuinka helposti Kojakiin lähtee pureutumaan pikkukivet? Marathon plussaan kaivautuu sepelinmurusia aika hyvin ja renkaan uriin myös, vaikeivät olekaan ylenpalttisen syvät. Kojakithan ovat tasaiset, joten auttaisiko se tuohon ongelmaan? Jos joku on kokeillut noista Marathon plussista molempia leveyksiä 47 ja 35 (koossa 406), olisi kiva kuulla oliko niissä rullaavuudessa tai muutoin eroa?
Itse olen kokeillut noita 47mm, mutta en 35mm. Lowride -09:ssä ajelin paljon Hopean kans ja hänellä oli muistaakseni 35mm marathon plussat. Mun mielestä ne rullasivat yllättävän hyvin omiin kokemuksiini verrattuna, mutta vähän huonommin kuin mun pyörässä olleet Kojakit. Toki jonkun verran eroja pyörissäkin(Sinner demon 26/20 vs. diy higracer 26/26).
Kojakeissa on myös jonkunlainen pistosuojaus, mutta se on joku nauha kumin sisällä, kun marathon plussissa se on sellainen "kumimönjä". Kojakeihin ei ole koskaan jäänyt mitään pystyyn vaikka olen jonkun verran ajanut niillä sorallakin. Continental sport contacteihin on kerran jäänyt joku "hitsausroiske" tms. metalli piikki, onneksi huomasin ennen kuin kahlasi kumin läpi. Niissäkin on joku nauhan tapainen pistosuojaus. Näillä kokemuksilla voisin suositella kojakkia ja sport contactia, eivät ole näköjään niin puhkeamisherkkiä kuin ulkonäkö ja paino antaa olettaa. Tosin tota continentaalia ei taida olla 406 koossa
Jukka