Sivu 15/20

Re: Mango+ velomobiili

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 17:33
Kirjoittaja eemeli
tm kirjoitti:

Kuinka haastava/hidas tuon takapyörän irroitus on nykyään?
Entä onko korin pohjassa vielä aukot takanavan kohdalla (takapyörän irrotusta varten?), kuten tämän viestiketjun aiemmissa kuvissa?
Eli pysyykö pikkutavarat kyydissä takapyörän luona, vai putoavatko tielle? Ihan vaan sillä kyselen, että tarviiko varautua kuituhommiin heti aluksi erilaisia suojia rakennellen?

Omasta mielestä helppo irroittaa. Ketjun ja rohloffin ulkoisen vaihtajan kanssa tulee touhutippa...

Aukot on vielä tallessa. Jonkinmoiset suojat niihin pitäisi tehdä. Ketjun puolelle nyt lähinnä...

Pituutta taitaa reilu 180cm. Ei ole mitattu sitten yläasteen...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 24 Huhti 2015, 23:37
Kirjoittaja tm

Olen nyt funtsinut tätä asiaa perinpohjin, ja tullut siihen lopputulokseen, etten kuitenkaan lähde haikailemaan eemelin Mangoa. Onhan siinä plussia (muuallakin kuin nimessä), mutta kun kaikkia mieleen tulleita vaihtoehtoja ajatuksissani pyörittelin, niin skippaan nyt tämän.

Sellaisen seurauksen tämä ajatusleikki saattoi kyllä aiheuttaa, että Mangoni voi ilmaantua myyntiin lähiaikoina...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 06 Touko 2015, 18:50
Kirjoittaja eemeli

Purin tästä kannen ja rungon pois...

Ajatuksena oli, että korjaan sähköviat ja teen penkin ylätuen takaisin alkuperäisen kaltaiseksi. Lisäksi ajattelin kokeilla takaiskarin asennusta. No nyt olisi taas runko takaisin paikaillaan ilmaiskarin kera. Vähän taisi tulla peräkorkealle. Kuitenkin niin, että omien mittauksien peruusteella posiitiivista jättöä pitäisi olla vielä useampi sentti. Toivottavasti ei tullut susi...

https://plus.google.com/photos/11593281 ... fi&sview=7


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 09 Touko 2015, 16:47
Kirjoittaja eemeli

Kasassa olisi taas...

Koeajamassa en ole vielä käynyt, mutta kovin tuntuu takahaarukka antavan periksi. Kiertojäykkyyttä pitäisi saada roimasti lisää...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 09 Touko 2015, 23:21
Kirjoittaja terppa
eemeli kirjoitti:

Kasassa olisi taas...

Koeajamassa en ole vielä käynyt, mutta kovin tuntuu takahaarukka antavan periksi. Kiertojäykkyyttä pitäisi saada roimasti lisää...

Mikä tuossa on putken vahvuus? vai onko se toi iskari mikä siihen kiertojäykkyyteen vaikuttaa? äkkiseltään näyttää kuitenkin paljon tukevammalta kuin Mangon alkuperäinen.


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 10 Touko 2015, 16:38
Kirjoittaja eemeli

Kaikkissa putkissa 1.5 mm seinämävahvuus... Taipuu runkoa myöten.

Tänään eka koeajo. Ihan mukavasti kulki siihen asti kunnes oikea päälyrengas puhkesi. Ei tietenkään vararengasta mukana. Matkaa kotio reilu 30km, joten ei muutakuin soittamaan apua. Takahaarukan löysyyden kyllä huomasi, mutta ajaan pystyi kohtuu normaalisti. Huiput n.60km/h:ssa ja pysyi sivutuulessakin ihan hanskassa. Heijaamista ei juurikaan esiintynyt...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 04 Elo 2015, 22:19
Kirjoittaja eemeli

Pieni kutkuttava tunne jäi viikonlopusta mahan pohjaan josko sittenkin vielä tänä kesänä. Joten oli pakko hakea Mango mökiltä säilöstä ja laittaa takarengas paikoilleen...

Voi kiesus, että pyörällä voi päästä tasaisella/alamäessä kovaa...
Voi kiesus, että pienetkin ylämäet voi tuntua raskaalta...
Voi kiesus, että pyörä voi pitää meteliä..
Voi kiesus, että pyörätiet voi olla huonossa kunnossa...

VOI KIESUS, ETTÄ PYÖRÄILY VOI TUNTUA MUKAVALTA :D ...

Ehkä mä en taidakaan laittaa tätä vielä palasiksi. Annamme vielä uuden mahdollisuuden :D ...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 05 Elo 2015, 08:00
Kirjoittaja PW
eemeli kirjoitti:

Pieni kutkuttava tunne jäi viikonlopusta mahan pohjaan josko sittenkin vielä tänä kesänä. Joten oli pakko hakea Mango mökiltä säilöstä ja laittaa takarengas paikoilleen...

Voi kiesus, että pyörällä voi päästä tasaisella/alamäessä kovaa...
Voi kiesus, että pienetkin ylämäet voi tuntua raskaalta...
Voi kiesus, että pyörä voi pitää meteliä..
Voi kiesus, että pyörätiet voi olla huonossa kunnossa...

VOI KIESUS, ETTÄ PYÖRÄILY VOI TUNTUA MUKAVALTA :D ...

Ehkä mä en taidakaan laittaa tätä vielä palasiksi. Annamme vielä uuden mahdollisuuden :D ...

:D


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:25
Kirjoittaja vaaka

Reps!


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:29
Kirjoittaja TJT
eemeli kirjoitti:

Pieni kutkuttava tunne jäi viikonlopusta mahan pohjaan josko sittenkin vielä tänä kesänä. Joten oli pakko hakea Mango mökiltä säilöstä ja laittaa takarengas paikoilleen...

Voi kiesus, että pyörällä voi päästä tasaisella/alamäessä kovaa...
Voi kiesus, että pienetkin ylämäet voi tuntua raskaalta...
Voi kiesus, että pyörä voi pitää meteliä..
Voi kiesus, että pyörätiet voi olla huonossa kunnossa...

VOI KIESUS, ETTÄ PYÖRÄILY VOI TUNTUA MUKAVALTA

Allekirjoitan nämä tuntemukset TÄYSIMÄÄRÄISINÄ :mrgreen:


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 08 Elo 2015, 21:13
Kirjoittaja eemeli

Tullut vähän huonosti seurattua viimeaikoina näitä kinnereitten uudistuksia. Nyt taas kun muutaman kerran käynyt ajelemassa myös mangolla niin kiinnostus on taas herännyt näitä kohtaan...

Harryn bloginkin http://fietseninnederland.blogspot.com eksyin pitkästä aikaa. Vähän samoja uudistuksia vetopuolella kuin itselläkin. Tuota ketjuputkien poistoa ja toisen rullan lisäämistä kannattaisi varmaan muidenkin kokeilla. Itsellä ainakin hiljeni huomattavasti...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 09 Elo 2015, 11:42
Kirjoittaja VeloWagon
eemeli kirjoitti:

Tuota ketjuputkien poistoa ja toisen rullan lisäämistä kannattaisi varmaan muidenkin kokeilla. Itsellä ainakin hiljeni huomattavasti...

Ei onnistu Rohlofin kanssa :(


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2016, 10:01
Kirjoittaja eemeli

On käynyt mielessä, jos vaikka muuttaisi tämän nelipyöräiseksi. Sen verran mittailut, että ketju mahtuisi menemään sivussa takapyörällä. Mango+ sen verran leveä perästään, että ei tulisi välttämättä kauhean rumakaan. Eniten mietityttää kuinka saisi pysymään kaikki pyörät maassa epätasasella. Pystyiskö "etuiskareita" hyödyntämään tuossa? Tekisi sitten vain kiinteän takapään ilman iskareita.

Kaiken takanahan on nuo helvetin tärinäraidat. Laittoivat vielä mun "mökkitielle" uuden hienon asvaltin, mutta pilasivat sen ylileveillä tärinäraidoilla. Aikaisemmin mahtunut suurimman osan ajamaan pientareen puolella, mutta nyt ei mitään toivoa. Ja kantti ei kestä ajaa ajoradan puolella.


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2016, 14:35
Kirjoittaja jori
eemeli kirjoitti:

On käynyt mielessä, jos vaikka muuttaisi tämän nelipyöräiseksi. Sen verran mittailut, että ketju mahtuisi menemään sivussa takapyörällä. Mango+ sen verran leveä perästään, että ei tulisi välttämättä kauhean rumakaan. Eniten mietityttää kuinka saisi pysymään kaikki pyörät maassa epätasasella. Pystyiskö "etuiskareita" hyödyntämään tuossa? Tekisi sitten vain kiinteän takapään ilman iskareita.

Kaiken takanahan on nuo helvetin tärinäraidat. Laittoivat vielä mun "mökkitielle" uuden hienon asvaltin, mutta pilasivat sen ylileveillä tärinäraidoilla. Aikaisemmin mahtunut suurimman osan ajamaan pientareen puolella, mutta nyt ei mitään toivoa. Ja kantti ei kestä ajaa ajoradan puolella.

Kannatan ideaa nelipyöäiseksi muuttamisesta. Mangon etujousituksesta puuttuu kallistuksenvakain, joten etujousitus toimii juuri niin kuin toivot pitäen kaikki neljä pyörää maassa, liikevarojensa puitteissa.

Onko tarkoitus saada mahtumaan molemmat takapyörät nykyisen katteen sisälle, vai olitko aikeissa leventää perää. Takapyörien raidevälin pitää kuitenkin olla ainakin 40 senttiä, jotta 30 sentin tärinäraita mahtuu väliin. Jäykkä perä varmaan riittää, mutta onhan tuohon aika helppo tehdä jousituskin yhdysakselirakenteella, joka on tavallisin henkilöautoissa. Tuo välipalkki pitää voi sinun tapauksessasi olla jäykkäkin (putki), mutta vallan hyvin siihen voi jättää vääntövaraa "erillisjousitusta" varten pitämään kaikki renkaat maassa isommassakin kumpareikossa.
Kuva


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2016, 15:01
Kirjoittaja eemeli

Tarkoitus olisi laittaa taakse sama raideleveys kuin edessä. Renkaat tulee katteesta ulos, mutta mielestäni ei kuitenkaan kovinkaan paljon. Edessä renkaiden kohdalla sisäleveys 43cm.