Mä oon käyttänyt tätä. Tarjoavat näköjään nykyään kiinnitystapoja muillekkin kuin i puhelimille. http://www.quadlockcase.com/
Tykkään tästä, koska puhelimen kotelo on ohkainen ja kevyen oloinen = mahtuu myös taskuun ja kiinnike on helppokäyttöinen ja tukeva. Mukana tuli myös puhelimen päälle vetäistävä sadesuoja, joka ei kyllä tee valitettavasti kotelosta vedenpitävää. Ainakin mulla puhelin tulee pyörässä sellaiseen asentoon, että sadevesi ei osu suoraan puhelimen yläpintaan, joten sateella joutuu puhelimen silti laittamaan minigrip pussissa taskuun.
Btw. Olisko näille syytä olla joku oma ketju jossain?
Nippusiteet voi korvata kuminauhoilla. Kun leikkaa sisuskumin vinoon niin saa pidempiä. Jos sekään ei riitä niin leikkaa pitkän suikaleen ja solmii silmukaksi.
Liimaa/ruuvaa vanerin alareunaan joku palikka estämään valuminen...
https://m.varusteleka.fi/fi/product/mil ... 23-cm/8345 minigrippiä paljon kestävämpi. Aina käytössä taskussa, paitsi jos on pyörälaukussa. Kaulanaru ok normaalisti, pyöräillessä hien kastellessa ja suolaisena hiertää pitkän päälle. Naru irronnut molemmissa pusseissa muutamassa kuukaudessa. Minigriptyyppinen sulku irtoaa pussin materiaalista vuodesta puoleentoista käytössäni. Isommassa taskussa ja muuten normaalimmassa käytössä kestänee kauemmin. Pienempi koko löytyy myös. Ei löydy kiinnitystä valmiiksi pyörään, joten niksipirkkaosastoa tarvitaan. Pussin nerokkuus on hieman kelmeä läpinäkyvä materiaali, joka mahdollistaa kosketusnäytön käyttämisen pussin läpi. On pussi ulkopuolelta kuiva tai märkä.
Ketjut välillä lähtee pyörästä - pitäs keritä käydä Helsingissä, tsekkaamassa pyörä ennenku poika lähtee Helsinki-Outokumpu reissulle. Reitti Helsinki-Lapinjärvi-Ristiina-Varkaus-Outokumpu - pientä hermoilua ja jännitystä ilmeisesti vatsanpohjassa koska ei täyttä luottoa pyörään ja koska pisin päivämatka n.140km ja vielä pitäs olla perillä määrättyyn kellonaikaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Minkälainen ketjun kiristimestä tuli? Onko jarruteltu sen verran voimakkaasti jalkajarrulla että on antanut periksi ja ketju löysällä?
Vai onko kiristin jousi/kumi kiristeinen, jolloin vetävä puoli löystyy jarrutuksessa. Tällöin jos jarrua löysätessä keula on käännettynä/vinossa niin ketju ohjautuu pois etuhammasrattaalta.
Minkälainen ketjun kiristimestä tuli? Onko jarruteltu sen verran voimakkaasti jalkajarrulla että on antanut periksi ja ketju löysällä?
Vai onko kiristin jousi/kumi kiristeinen, jolloin vetävä puoli löystyy jarrutuksessa. Tällöin jos jarrua löysätessä keula on käännettynä/vinossa niin ketju ohjautuu pois etuhammasrattaalta.
Jukka
Siinä on ketjuputken pätkä joka on kiristetty sisuskumilla ketjuhaarukkaan - jos se on väärässä kohdassa, vääntää ketjua ja saattaa välillä lähteä pois. Ihmettelen vaan kun lähtee hyvin harvoin. Ajoi perjantaina 50km lenkin ja oisko parikertaa lähteny tuolla matkalla. Voihan se olla nuoren miehen raju ajo tyylikin
2015-04-02%2009_17_32.jpg (152 KiB) Katsottu 2989 kertaa
tuossa vielä kuva jos siitä saa selvää.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Siinä on ketjuputken pätkä joka on kiristetty sisuskumilla ketjuhaarukkaan - jos se on väärässä kohdassa, vääntää ketjua ja saattaa välillä lähteä pois. Ihmettelen vaan kun lähtee hyvin harvoin. Ajoi perjantaina 50km lenkin ja oisko parikertaa lähteny tuolla matkalla. Voihan se olla nuoren miehen raju ajo tyylikin
Ei tuon suoraa ajaessa pitäisi lähteä, mutta jarrutuksen jälkeen kylläkin jos jarrulta jalkaa nostaessa keula ei ole suorassa.
Vaikka ketjun saa paikoilleen nostamalla ni varmasti syö miestä jos sitä pitää muutaman kymmenen kilometrin välein tehdä.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jokaisen pyörässä on erinäisiä puutteita, joita itse ei edes huomaa puutteiksi, vaan kutsuu niitä totuttuaan ominaisuuksiksi. Nämä ominaisuudet saattavat kuitenkin aiheuttaa kokeilijalle pahankin onnettomuuden.
Nyt kun pyörällä on uusi kuski tulee nämä ominaisuudet esiin
Etänä joutunu antamaan korjaus ohjeita pojalle. Pyörässä oli semmonen ominaisuus, ett nexus-7 vaihtaja irvisti vähän ja välillä tyrkin sitä tiukempaan - pojan käytössä tuo ominaisuus muuttui viaksi ja yritti korjata, seuraus - hajos koko vehe. Tänään osti uuden mutt, sekin irvistää heti ja meinaa levitä Tuli mieleen ett tartteeko tuo ohjaustangon päähän kädensijan, pitämään sen kiertovaihtajan kasassa? Tähän asti sillä on ajeltu ilman kädensijoja.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.