Takavaihteensiirtäjän asennus menossa - onko tosiaan niin ett normipyörässäkin vaihdevaijeri tulee siirtäjähäkille "väärää" kautta Siis tekee jyrkän mutkan ennen häkkiä?
"nimimerkki ensimmäistä takavaihtajaa asentamassa"
Näin se tekee takavetoisessa. Onko tässä muuten kyse etuvedosta vai takavedosta? Takavaihteessa siitä ei ole muuta kuin ilmanvastushaittaa, mutta etuvaihteessa tuo mutka valuu sadevettä täyteen. Siksi etuvetoisten vaihdevaijerit on tavattu kääntää. Kannattaa jättää reilusti varaa, jotta lenkistä ei tule liian jyrkkä ja vaijeri kulkee liukkaasti.
Takimmaisesta siirtäjästä nyt kyse, lähinnä aattelin tuota vaijerin liukumista mutt eiköhän tuo toimi.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ketjua kävin ostamassa - kulkee ku juna
Olen ollu luulossa ett nexus7:aan käyvät ketjut käy myös 7-pakkaan. Nyt myyjä väitti ett liian levee ketju. Tandemin eessä kuitenkin samanlainen pyörii - tai luulen ett se on samanlainen Paketissa tosin luki nexus1 mutta myyjä sanoi ett käy nexus7:aankin
Ostin kuitenkin kun ovat puolet halvemmat ku seuraava tarjolla oleva - takahäkkiin vähän hankaa, koitan vääntää häkin levyjä vähän levälleen - ehkä sitten toimii.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eiköhän se oo kiinni siitä rattaasta mikä siinö nexuksessa on kiinni. Muistaakseni se mikä siinä mukana tulee on semmoista seiskapakan paksuista - joten seiskaketju käypi.
Aina tulee ihmettelyn aiheita, laitoin molempiin kiekkoihin 11-28 takapakat, 7-lehtiset. Jäivät kiristyksen jälkeen kuitenkin löysiksi, klappia millin verran ainakin - onkohan tuo napa kuitenkin 8 vaihteiselle Vai puuttuuko joku rinkula välistä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Aina tulee ihmettelyn aiheita, laitoin molempiin kiekkoihin 11-28 takapakat, 7-lehtiset. Jäivät kiristyksen jälkeen kuitenkin löysiksi, klappia millin verran ainakin - onkohan tuo napa kuitenkin 8 vaihteiselle Vai puuttuuko joku rinkula välistä?
Näin varmaan on jos jää välys. Pura vanha kasetti ja ota siitä muovirinkula pakan ja navan väliin.
Lyhyet koeajot kakspäällä tehtynä, ekalla kerralla takaa kuului kovaa huutoa (Anni kyydiissä) jarruja kyseltiin Toinen keikka pojan kanssa tuntu jo aika hyvältä - renkaisiin olin laittanu lisää ilmaa ja kuormakin oli v'ähän kevyempi. Viron reissu tai lowride ajelut tuntuu viel hurjalta, näiden muutaman sadan metrin jälkeen
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
20160620_193604.jpg (214.21 KiB) Katsottu 1820 kertaa
Taiteilijapariskunta kokeilee myös, miniä kokelas ei koskaan ajanu nojapyörää mutt sano ett nojapyöräily on hienoo
Saattaahan se olla ettei tuo tandemi vanhuksille jääkään
Taitaa tämän illan yöttömän yön iltalenkki tällä jäädä kuitenkin tekemättä, ainakin kahestaan
Vaihteissa säätämistä ja jarru on lähinnä vauhdin hidastaja - parempia palojako seuraavaksi ja se toinen jarru tietyst myös.
Painoo tekeleellä n. 30kg - mitähän kaupalliset nojatandemit painaa?
Viimeksi muokannut PW, 04 Heinä 2016, 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Uskomattoman helppo tätä on ajaa yksin, ilman käsiä
Sitten kun on kaks päällä, liikkellelähtö on vaikeeta mutt kun pyörän saa liikkeelle alkaa homma sujua.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Juu, hämmentävästi on myynnissä järkevään hintaan vain kyrillisillä kirjaimilla kirjoitetuilla sivuilla, muuten hinnat ovat kohtuuttomia siihen nähden, mistä on kyse. Pitäisiköhän 3D-tulostaa tuollainen pari itselle.
Yksinkertainen työkalu, muttei asiallisesti myynnissä. Hämmentävää. Tässä kuitenkin hätävarakikka palojen aurauksen säätämiseen ja sivu, missä muutenkin asennuskikkoja jarrupaloille.
Jos haluaa jarrupaloihin aurauskulmaa, eikö asian voi hoitaa yksinkertaisesti asentamalla sopivan paksuinen levysuikale jarrupalan toiseen päähän vanteen ja jarrupalan väliin, kiristää jarrukahvasta jarrun kireelle ja vääntää ruuvin kiinni.
Toki voi. Tuossa asennuspalassa on kuitenkin ideana se, että riittää kun painaa palat renkaan reunaa vasten vanteen kylkiin ja jarrupalat tämän kylkiin niin ylös kuin menee, niin ei tarvitse katsoa ja säätää, vaan pelkästään roiskaista säätökiiloja vasten, niin ovat heti täydellisesti paikoillaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kyselin eilisellä lenkillä mistä jarrupalat oli hommattu, Repa kehui omiaan ja sanoi Intersportista ostaneensa - 5,-/kpl Tietyst toimiiks ne tandemissa, yli tuplapainolla Täytyy käydä kysymässä, tosin eihän ne siellä mitään tiedä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jarruttaessa tuntu toisen puolen jarrukenkä napsuttavan kerran kierroksessa Otin aamulla silmän käteen ja katsoin, mikä siellä hiertää - oon sohassu puikolla hitsiröpellystä vanteen jarrupintaan Pitäsköhän se hioa pois vai räkiä siihen lisää jarruttavaa pintaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pitäs tuon katkenneen pinnan tilalle löytää uusi. Mittasin navasta, pinnanreiästä nipan alkukohtaan 25,5cm (korjattu yksikkö) + nipan mitta. Riiittääkö tuo mittatarkkuus (rullamitalla) uuteen pinnaan?
Viimeksi muokannut PW, 21 Kesä 2016, 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.