Yhtään en ole päätäni tällä aiheella vaivannut, mutta noin yhtäkkiä runkoa vilkasemalla vaikuttaa vetelältä. Kruisailupelissä se voi olla tietty vaan positiivinen ominaisuus.
Kate jäykistää.
En laita kuvaa, mutta mitä tekemistä Amerikan suosituimmalla mallilla miesten keskuudessa, Kate Uptonilla, on tässä? Suosiolla ja jäykistymisellä on suora suhde ja suhteet lienevät jenkkien mielessä texaslaista jenkkiblondia ajatellessa. Kate jäykistää on eri kuin kate jäykistää, kuten pilkkujen merkityksen opetuslauseessa I helped my uncle, Jack, off a horse vs I helped my uncle jack off a horse. Ja taas takavasen kutsuu...
Jops notkuu, laiharille ja pyörittävämpää tekniikkaa runttauksen sijaan sekä iisimmin ajoa ennen painonlisäystä järeämmällä putkella. Himmailussa on sohjossa ja lumella se haitta, että voi vauhti loppua.
Eikös siihen sitten riitäs yks poikkiputki, penkin taakse - ristiseläntuen kohdille? Kumpihan tukis rakennetta paremmin?
Riittäs, se tukis paremmin, mutta eteen-taakse liikkuvan ohjaussauvan takia kyynärpää osuisi poikkiputkeen. Tämän vuoksi hylkäsin alkuperäisessä suunnitelmassa olevan remmipenkin.
Eiks hämmentäminen oo vaan hyvä. Heh. Jos tähän siis tulee toi penkki - tai vastaava. Niin olikos tolla takaosan ylösnousemuksella jokin funktio. Muu kuin että se on kivan näköinen.
Eiks toi putki vois mennä jotenkin noin kuin toi sininen viiva?
takaosa.jpg (191.96 KiB) Katsottu 2036 kertaa
Ai. Siinä olikin vasemmalla puolella jokin installaatio. Hetki.
takaosab.jpg (217.6 KiB) Katsottu 2028 kertaa
Siis. Sitä mä vaan - kun luulin alunperin että toi kehä on se penkki samalla - että tulis remmit tms. Joten onks toi yläosa nyt vähän turha?
Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.
Ei näköjään. Juu tosiaan. Hyvähän sille katteelle on jokin kiinnityskohta olla
Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.
Kyll mie muistin - pyörittelin vaan ja hämmensin, sori siitä Kaikki riippuu kaikesta ja sen katteen voi varmaan kiinnittää vaikka putki olis vähän alempanakin - eihän tuo nykyinenkään yläputken paikka ole katteen korkeimmalla kohdalla jos sen meinaa pään yläpuolelle tuoda. No ehkä vähennän hämmentämistä ja seuraan mielenkiinnolla Viljamin ratkaisuja
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.
Kyll mie muistin - pyörittelin vaan ja hämmensin, sori siitä Kaikki riippuu kaikesta ja sen katteen voi varmaan kiinnittää vaikka putki olis vähän alempanakin...
Minusta tuo näyttää siltä, että Vilijami olisi käyttämässä rungon yläkaaria –ei katteen kiinnittämiseen, vaan katteen osana, integroituna katteen runkona. Jos tuohon virittää etu– ja takakaaren väliin teltan, on jo keulaa ja huppua vailla suojassa. Tuohan on jo nyt kuin vankkuriteltan päätykaaret ja odottelee vain kangasta päälleen. Keulaan vielä sateenvarjo helma etukaareen ommeltuna ja kääntyvään takapyörään umpilokari, ettei tavaratelineelle selkänojan taakse roisku kura; ja se on siinä.
Harkitsepa Vilijami tuon ohjausvivun akselin laittamista vinoon ja siihen vinon vivun siten, että suurissa ohjausliikkeissä käden liikesuunta kaareutuisi ulospäin sivulle ja mahdollistaisi pidemmät ohjausliikkeet kyynärpään siirtymättä liian taakse.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minusta tuo näyttää siltä, että Vilijami olisi käyttämässä rungon yläkaaria –ei katteen kiinnittämiseen, vaan katteen osana, integroituna katteen runkona. Jos tuohon virittää etu– ja takakaaren väliin teltan, on jo keulaa ja huppua vailla suojassa. Tuohan on jo nyt kuin vankkuriteltan päätykaaret ja odottelee vain kangasta päälleen. Keulaan vielä sateenvarjo helma etukaareen ommeltuna ja kääntyvään takapyörään umpilokari, ettei tavaratelineelle selkänojan taakse roisku kura; ja se on siinä.
Harkitsepa Vilijami tuon ohjausvivun akselin laittamista vinoon ja siihen vinon vivun siten, että suurissa ohjausliikkeissä käden liikesuunta kaareutuisi ulospäin sivulle ja mahdollistaisi pidemmät ohjausliikkeet kyynärpään siirtymättä liian taakse.
Miksei takakaareenkin vois laittaa kangasta, niin ei tarvitse takalokaria. Katemateriaalia oon tässä hieman jo miettinyt telttapatjasta vikupropiin kautta trikooseen. Ehdotuksia otetaan vastaan perusteluineen.
Tuota ohjausvivun akselin suuntaa pohdinkin eilen, että mikä ois ergonomisin?