Räntäpäivän kinneri

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja vaaka »

jori kirjoitti:
Härski kirjoitti:

Yhtään en ole päätäni tällä aiheella vaivannut, mutta noin yhtäkkiä runkoa vilkasemalla vaikuttaa vetelältä. Kruisailupelissä se voi olla tietty vaan positiivinen ominaisuus.

Kate jäykistää.

En laita kuvaa, mutta mitä tekemistä Amerikan suosituimmalla mallilla miesten keskuudessa, Kate Uptonilla, on tässä? Suosiolla ja jäykistymisellä on suora suhde ja suhteet lienevät jenkkien mielessä texaslaista jenkkiblondia ajatellessa. Kate jäykistää on eri kuin kate jäykistää, kuten pilkkujen merkityksen opetuslauseessa I helped my uncle, Jack, off a horse vs I helped my uncle jack off a horse. Ja taas takavasen kutsuu... :oops:

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Notkuukohan 25mm putki penkin runkona?
Ohjaussauvan laakerointiin suunnittelin kasettikeskiötä.

Liitteet
20161015_185643.jpg
20161015_185643.jpg (161.88 KiB) Katsottu 2215 kertaa
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jops notkuu, laiharille ja pyörittävämpää tekniikkaa runttauksen sijaan sekä iisimmin ajoa ennen painonlisäystä järeämmällä putkella. Himmailussa on sohjossa ja lumella se haitta, että voi vauhti loppua.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja PW »

Riippuu, tuleeko poikkiputkia ja mitä putkien väliin - hihnallako meinasit? Jotenkin luulin, ett runkoputket vois toimii myös penkin tukina :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Riippuu, tuleeko poikkiputkia ja mitä putkien väliin - hihnallako meinasit?

Puolanpenkki klemmareilla keskimmäiseen putkeen? Ehkä.

PW kirjoitti:

Jotenkin luulin, ett runkoputket vois toimii myös penkin tukina :roll:

Nii määki luulin aluksi :mrgreen:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Riippuu, tuleeko poikkiputkia ja mitä putkien väliin - hihnallako meinasit?

Puolanpenkki klemmareilla keskimmäiseen putkeen? Ehkä.

Eikös siihen sitten riitäs yks poikkiputki, penkin taakse - ristiseläntuen kohdille? Kumpihan tukis rakennetta paremmin?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Riippuu, tuleeko poikkiputkia ja mitä putkien väliin - hihnallako meinasit?

Puolanpenkki klemmareilla keskimmäiseen putkeen? Ehkä.

Eikös siihen sitten riitäs yks poikkiputki, penkin taakse - ristiseläntuen kohdille? Kumpihan tukis rakennetta paremmin?

Riittäs, se tukis paremmin, mutta eteen-taakse liikkuvan ohjaussauvan takia kyynärpää osuisi poikkiputkeen. Tämän vuoksi hylkäsin alkuperäisessä suunnitelmassa olevan remmipenkin.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva
Entäs jos ylimmäistä poikkiputkee laskee hartialevennyksen alalaitaan, riittäskö penkin tueksi nuo kaks poikkiputkee? Sori kun hämmennän :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Sori kun hämmennän :roll:

Eiks hämmentäminen oo vaan hyvä. Heh. Jos tähän siis tulee toi penkki - tai vastaava. Niin olikos tolla takaosan ylösnousemuksella jokin funktio. Muu kuin että se on kivan näköinen.

Eiks toi putki vois mennä jotenkin noin kuin toi sininen viiva?

takaosa.jpg
takaosa.jpg (191.96 KiB) Katsottu 2036 kertaa

Ai. Siinä olikin vasemmalla puolella jokin installaatio. Hetki.

takaosab.jpg
takaosab.jpg (217.6 KiB) Katsottu 2028 kertaa

Siis. Sitä mä vaan - kun luulin alunperin että toi kehä on se penkki samalla - että tulis remmit tms. Joten onks toi yläosa nyt vähän turha?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja jori »

Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.

Ei näköjään. Juu tosiaan. Hyvähän sille katteelle on jokin kiinnityskohta olla :)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:

Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.

Kyll mie muistin - pyörittelin vaan ja hämmensin, sori siitä :oops: Kaikki riippuu kaikesta ja sen katteen voi varmaan kiinnittää vaikka putki olis vähän alempanakin - eihän tuo nykyinenkään yläputken paikka ole katteen korkeimmalla kohdalla :roll: jos sen meinaa pään yläpuolelle tuoda. No ehkä vähennän hämmentämistä ja seuraan mielenkiinnolla Viljamin ratkaisuja :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
jori kirjoitti:

Ettekö te muista, että on tulossa kinneri ja sen kate tarvitsee rungon, johon kate kiinnitetään ja jonka varassa katteesta tulee mahdollisimman kevyt ja yksinkertainen. Siksi se runko on noin korkealla takana ja edessä myös.

Kyll mie muistin - pyörittelin vaan ja hämmensin, sori siitä :oops: Kaikki riippuu kaikesta ja sen katteen voi varmaan kiinnittää vaikka putki olis vähän alempanakin...

Minusta tuo näyttää siltä, että Vilijami olisi käyttämässä rungon yläkaaria –ei katteen kiinnittämiseen, vaan katteen osana, integroituna katteen runkona. Jos tuohon virittää etu– ja takakaaren väliin teltan, on jo keulaa ja huppua vailla suojassa. Tuohan on jo nyt kuin vankkuriteltan päätykaaret ja odottelee vain kangasta päälleen. Keulaan vielä sateenvarjo helma etukaareen ommeltuna ja kääntyvään takapyörään umpilokari, ettei tavaratelineelle selkänojan taakse roisku kura; ja se on siinä.

Harkitsepa Vilijami tuon ohjausvivun akselin laittamista vinoon ja siihen vinon vivun siten, että suurissa ohjausliikkeissä käden liikesuunta kaareutuisi ulospäin sivulle ja mahdollistaisi pidemmät ohjausliikkeet kyynärpään siirtymättä liian taakse.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

No ehkä vähennän hämmentämistä ja seuraan mielenkiinnolla Viljamin ratkaisuja :mrgreen:

Älä vähennä. Keskustelua toivonkin ja hullujakin ehdotuksia. Niistä voi kehittyä jotain uutta.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Räntäpäivän kinneri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:

Minusta tuo näyttää siltä, että Vilijami olisi käyttämässä rungon yläkaaria –ei katteen kiinnittämiseen, vaan katteen osana, integroituna katteen runkona. Jos tuohon virittää etu– ja takakaaren väliin teltan, on jo keulaa ja huppua vailla suojassa. Tuohan on jo nyt kuin vankkuriteltan päätykaaret ja odottelee vain kangasta päälleen. Keulaan vielä sateenvarjo helma etukaareen ommeltuna ja kääntyvään takapyörään umpilokari, ettei tavaratelineelle selkänojan taakse roisku kura; ja se on siinä.

Harkitsepa Vilijami tuon ohjausvivun akselin laittamista vinoon ja siihen vinon vivun siten, että suurissa ohjausliikkeissä käden liikesuunta kaareutuisi ulospäin sivulle ja mahdollistaisi pidemmät ohjausliikkeet kyynärpään siirtymättä liian taakse.

Miksei takakaareenkin vois laittaa kangasta, niin ei tarvitse takalokaria. Katemateriaalia oon tässä hieman jo miettinyt telttapatjasta vikupropiin kautta trikooseen. Ehdotuksia otetaan vastaan perusteluineen.
Tuota ohjausvivun akselin suuntaa pohdinkin eilen, että mikä ois ergonomisin?

Vastaa Viestiin