Tuohon kun istuu polkemaan ja jalka peittää tuon sivulla kulkevan runkoputken... tuntuuko kuin koko etupää olisi ihan irrallaan? Maantie vain vilisee alla...
Trike-kuski näkee sentään aina runkoputken ja etupuomin.
Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Tuohon kun istuu polkemaan ja jalka peittää tuon sivulla kulkevan runkoputken... tuntuuko kuin koko etupää olisi ihan irrallaan? Maantie vain vilisee alla...
Trike-kuski näkee sentään aina runkoputken ja etupuomin.
Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut.
Testasin asian ja totesin, että polvi peittää sivulla kulkevan runkoputken vain ollessaan yläasennossa. Pääosan aikaa runkoputki on näkyvissä.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!
Ja se ei ole vähän se, edes globaalissa mittakaavassa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Varustaa nimenomaan - koska ei sillä juuri mitään tee. Sehän lähtee puukolla irti. Jos siihen laittaa lukon niin sillä vaan kertoo että siellä on jotain pöllittävää.
Nimimerkillä. En pidä enää auton ovia lukossa. Roistohan särkee ikkuna jos huomaan jotain arvokasta. Pitää vaan toivoo että kokeilis ovee ensin
"Looks neat. Is that a hub motor on the left? If so, how do you "balance" the two drives? Looks like the steering column and handlebars turn rather than "tiller" is that correct? " ja
"The first was discussed here https://www.bentrideronline.com/mess...d.php?t=137494
and the second is about using handlebars to turn on the steering tube axis as opposed to moving them side to side similar to a tiller on a boat."
En ymmärrä, mitä kaveri tarkoittaa?
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Näyttää minusta sekoilulta sen suhteen onko ohjausliike käsitteenä enemmän ohjaustangon kääntämistä, vai sivulle siirtämistä kuten veneen peräsimessä. Tuo kaveri ei nähtävästi tajua, että aina on kyse molemmista -enemmän tai vähemmän. Jos ohjaustanko on pystymmässä enemmän kääntämisestä, jos enemmän sylissä enemmän sivulle siirtämisestä.
Varsinkin tuo vedon balansointikysymys on hölmö. Jos on olemassa yhdellä takapyörällä vetäviä pyöriä, niin edes vähän kahdella takapyörällä vetävä on aina parempi kuin yhdellä, eikä yhdelläkään vetävää tarvitse mitenkään erityisesti balansoida.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ensimmäiset koeajot SH31:llä on ajettu. Moukkuisilla ja tappajasepeleisillä teillä ajo ei jousittamattomalla pelillä ole herkkua, eikä oikeaa tuntumaa saa.
SH31 2017.12.21. x.jpg (485.75 KiB) Katsottu 4977 kertaa
SH31: liikuttelu ahtaissa tiloissa onnistuu hyvin. Taluttaminen ohjaustangosta tai takaa onnistuu myös mukavasti, kun etukiekkoa voi käännellä istuimen selkänojasta. Myös varastointi vie vähän tilaa, kun nojiksen voi nostaa pystyyn.
SH31 2017.12.21. h.jpg (322.23 KiB) Katsottu 4977 kertaa
Etuvaihtajan toimimaan saaminen on usein hankalaa, kun vaihtajassa ei riitä aina toleranssia. Otin käyttöön takavaihtajassa käytetyn vipuvaihteen (kuvassa keltainen), ja jopa rupesi etuvaihtajakin toimimaan.
SH31 2017.12.20. ohjaustanko.jpg (264.9 KiB) Katsottu 4977 kertaa
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason