Sivu 16/28

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 14:26
Kirjoittaja Stapani

Yep

1 pissatauko evästyksen yhteydessä.
Erikseen pidettyjä pissataukoja ei ole.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 14:34
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:

Terpalle suosittelen ambutaatiota kun noin hyviin tuloksii pääset samalla lähtee ylim painoo. Irto pää vois ollakans hyvä :D

Petri

lykätään vielä amputointia kun vasurilla pitää hoitaa napavaihteen vaihdot. :) jos vaan syksyllä siirtyy kokonaan ketjuvaihteeseen niin sitten :D

Eemelin kanssa ajettiin samassa tahdissa ekan tunnin aikana ja sen pani merkille, että mäissä ja myötätuuli osuudella meni Eemelillä nopeemmin mutta takakaarteen jälkeen vastatuulessa osat vaihtu. Vika tunti ajettiin Stapanin kanssa joka oli hyvä kirittäjä, muuten olisin sortunut ylimääräiseen polvenlepuutus taukoon ja ei olisi tullut yli 300 km, muutenkin se vaikein tunti kaverin siivellä meni nopeasti. Mut kyl tuon veivauksen jälkeen on helppo hymyillä !

10h18min taisi mulla olla ajoaika, tehokkaammin käytetty taukoaika ja parempi ravinto ensivuonna... 6 h jälkeen ei kulkenut enää irtonaisesti. 29,7 km/h sanoi mittari ajoajoajan keskari. Miten lie massa vaikuttaa alamäessärullaukseen? Mulla ja pyörällä paino oli varmaan yhteensä 85 kg.

Nivunen on kipeä mutta huomenna pyörän päälle, tällä kertaa Oulussa, takakatteiden virittely on niin hidasta, että taitaa mennä ilman tarakkaa :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 14:43
Kirjoittaja Stapani

Yep

Kiitoksia tosiaan Terpalle myös tuosta viimeisestä tunnista.
Kerrankin pysyin sun kyydissä, muuten en nähnyt kuin takaapäin,
tai sun vakio pikku taukopaikalla ylämäen jälkeen.....

Mietin pitkän aikaa, että pidänkö tuon 11 tunnin kohdalla olleen 5min tauon,
mutta kyllä kannatti. Tulipas lisävirtaa kummasti.
Ei muuten ois ollut mitään jakoa Terpan nopeuksiin....
Minä 60kg ja pyörä about 74-75kg yhteensä
Ensi vuodeksi pitää pudottaa....ei pyörästä mutta mahasta.....
Laitetaan tähän ruokahuoltoa lopuksi matkan ajalta: 4 banaania + 8-10 myslipatukkaa,
limua ja sekamehua.
Viimeisellä tauolla sain puolikkaan hampurilaisen tuhottua, mutta ei loppu uponnut.
Ja hiilihydraattitankkaus mun kohdalla ohutta yläpilveä.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 15:58
Kirjoittaja eemeli

Mukaava oli (lue:tuskaista)...Kiitos kaikille osallistujille ja etenkin järjestäjille. Erityiskiitos Tavastille viime kilometreistä. Kesken olisi melkein muuten jäänyt... Täysin yli odotusten tuo reissu multa suju. Ensi vuonna sitten uudestaan paremmassa kunnossa...

Laitetaan vielä polarin tiedot reissusta ja miehestä:

Ikä 31
paino 116kg
pituus 182

1h ajo:

Aika 1.06.04 h
Keskisyke 164
Max.syke 175
Kalorit 1194
Matka 38.2 km
Keskinopeus 36.6 km/h
Huippunopeus 41.2 km/h
Keskikadenssi 89
Max.kadenssi 102
Ajoaika 1.02.31

12h ajo:

Aika 12.01.47 h
Keskisyke 138
Max.syke 158
Kalorit 9127
Matka 322.4 km
Keskinopeus 29.1 km/h
Huippunopeus 37.6 km/h
Keskikadenssi 79
Max.kadenssi 102
Ajoaika 11.04.06

T: Janne


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 16:04
Kirjoittaja Nojanalle

Punnitsiko kukaan paljonko putos paino 12h aikana. :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 16:30
Kirjoittaja jviirret

Stapanin suorituksia tuossa katselin ja edelleen ihmettelen että miten triket(ja kuskit) pärjää näissä 12/24h suorituksissa kaksipyöräisiä paremmin? Sama ilmiöhän on katetuilla pyörillä tehdyissä maailmanennätyksissä, kaksipyörät hallitsee tunnin ja sitä lyhempiä suorituksia, triket taas 12 ja 24h suorituksia. Tässäkin Stapanin sijoitus nousi huomattavasti 1h ajosta 12h ajoon kun muiden muutokset on vähäisempiä. Ei kai kaikki seity sillä että eväät voi syödä helpommin ajaessa?

Jukka


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 16:50
Kirjoittaja jori

Kyllä se taitaa olla se tasapainoilutyö, jonka säästää kolmipyörällä. Paitsi eväiden syönti, onnistuu ajo vielä lähes turvallisesti tajunnan jo hämärtyessä rasituksesta. :D


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 17:26
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla se tasapainoilutyö, jonka säästää kolmipyörällä.

Eli kaksipyöräisen suoritusta voisi parantaa jos sen tasapainoilusta tekisi kevyempää ja helpompaa? Oliko tuolla kaikilla pyörät viritetty äärimmäistä huippunopeutta ajatellen(kapea tanko ja kuski selin makuulla) vai säädittäkö penkkiä pystymmäs ja ohjauksen heiluria pienemmäksi 12h ajoa varten?

Jukka


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 17:29
Kirjoittaja PW

Luulen ett Tapanin kohalla menestys johtu tarkasta aikataulutuksesta tauoissa eli käytti suurimman osan ajasta ajamiseen, toki polki myös erittäin kovaa ja ilmeisen tasaisesti.
Niin ja ihmettelen kyllä mistä "mahasta" Tapani meinasit kiloja puottaa :roll:

Petri


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 17:52
Kirjoittaja tavasti
PW kirjoitti:

Luulen ett Tapanin kohalla menestys johtu tarkasta aikataulutuksesta tauoissa eli käytti suurimman osan ajasta ajamiseen, toki polki myös erittäin kovaa ja ilmeisen tasaisesti.

Itsellä kyllä puutuu takapuolikin, ettei oikein kykene yhtä soittoa noin pitkään istua. Auttaisikohan ventisit, tuo nykyinen pehmuste taitaa olla melko littana minun painoni alla, eikä paljoa hengitä.

PW kirjoitti:

Niin ja ihmettelen kyllä mistä "mahasta" Tapani meinasit kiloja puottaa :roll:

Samaa minäkin ihmettelin.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 18:01
Kirjoittaja Wacky
tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Luulen ett Tapanin kohalla menestys johtu tarkasta aikataulutuksesta tauoissa eli käytti suurimman osan ajasta ajamiseen, toki polki myös erittäin kovaa ja ilmeisen tasaisesti.

Itsellä kyllä puutuu takapuolikin, ettei oikein kykene yhtä soittoa noin pitkään istua. Auttaisikohan ventisit, tuo nykyinen pehmuste taitaa olla melko littana minun painoni alla, eikä paljoa hengitä.

PW kirjoitti:

Niin ja ihmettelen kyllä mistä "mahasta" Tapani meinasit kiloja puottaa :roll:

Samaa minäkin ihmettelin.

Mulla on ventisit ja tuntuu toimivan ihan kivasti - massaakin löytyy reipas 120kg pistää sen päälle et eiköhän se sullakin toimis


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 18:08
Kirjoittaja Stapani

Yep

Juuri noin kuin Petri totesi. Tasainen vauhti.
Vaikka välillä olisi mieli tehnyt mennä kovempaan,
kun miehiä meni joka puolelta ohi eri näköisillä härveleillä.
Yx homma, minkä totesin jo alkukierroksilla oli, että
tuolla radalla ei hirveästi ollut "palautuspisteitä",
joten se ainoa alamäki oli mulla palautumispaikka, jossa
lähes joka kierroksella lopetin polkemisen ja annoin sykkeen
pudota alle 130.

Ok, unohdetaan toi mahan pienentäminen näin projektimielessä.
Pitää ryhtyä muihin toimenpiteisiin eli ei muuta kuin pyöräilyhousuja jalkaan.....
aikaisintaan keskiviikkona


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 18:41
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:

Ajeltiin Pastorin kanssa yhtä matkaa ecotrip-, tai muuten herrasmiestyyliin, kaksatasemme paljon teetaukoja pidellen. Vähän kyllä hävetti, kun pyöräni rullasi selvästi paremmin kuin pastorin pyörä. :oops:

Kiitos matkaseurasta. No. Jos ensivuonna rullaisi paremmin - katotaan millä vehkeellä. Mutta olihan mulla alla aidot tarjouskorin Nokialaiset nakit. Seuraavalla kerralla pumppaan renkaatkin.

Taukoja pidettiin aika hyvin = yhteensä n. 3 tuntia. (2.59) - tehollinen ajoaika siis 9.01. Muistaakseni matkat taukojen pitämiseksi olivat 50+50+30+25 ja sitten vielä viimeinen teehetki vikalla tunnilla ettei vaikutettais vakavan sporttisilta vaikka trikoissa hikoiltiinkin. Mulla oli vielä yksi bonustauko kun päässä vippasi ja hain sokeria koneeseen.

OIkein hyvä fiilis ja tänään ihan asiallinen vointikin.

Edit. Ai niin. Ensivuonna sitten minimitavoite on se 212 joka nyt jäi luulo-tai kuuloerheen vuoksi toteutumatta :)

jviirret kirjoitti:

Oliko tuolla kaikilla pyörät viritetty äärimmäistä huippunopeutta ajatellen(kapea tanko ja kuski selin makuulla) vai säädittäkö penkkiä pystymmäs ja ohjauksen heiluria pienemmäksi 12h ajoa varten?

Enemmänkin olis voinu virittää :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 18:53
Kirjoittaja Nojanalle

Tärkeintä 12h suorituksessa on tuntea itsensä ja oppia ajamaan 70 prosentisesti . Eli seurata nopeutta , pyörityksen tasaisuutta ja sykettä . Hyvä ohje on että kun ei pysty puhumaan selvästi on tahti liian kova. Tasainen suoritus ja lepojen pitäminen niin että lihakset ei pääse jäähtymään. Suosittelen jopa jalkojen pitämistä tauolla lisä vaatetuksen alla. Sillä lihasten parhaan suorituksen ylläpitämiseksi , ne pitäis pystyä pitämään mahdollisemman tasalämpösenä koko suorituksen ajan. Sama koskee ravintoo. Jonka sulattamiseksi ajon aikana pitäs pyrkiä mahdollisemman pieneen lisä energian lisäämiseen . Sopivasti helposti sulavaa ja nietoa ruokaa. Mitä tulee pyörittämiseen kannattaa opetella suorittamaan harjotuksissa sitä ylikorostetusti. Että pääsee eroon nykivästä liikeradasta. Mitä lujempaa haluaa suorituksen pystyä jatkossa suorittaa. Sitä suurempi syy on tartua pieniinkin virheellisyyksiin ajotekniikassa. Kannattaa pyytää kaveria kuvaamaan ajotyyliä ja siittä ananylisoira sitä ja pyrkiä siten poistamaan turhat liikeradat ja virheet. Sama koskee ajo suoritusta radalla. Miten hyvin pystyy mieleensä nostamaan ajolinjat ja käymään mielessä missä pitäis ottaan huomioon mitkäkin taktiset ajolinjat ja esimerkiksi tuulen haittaavat tekijät. Tässä nyt puntaroin näitä vanhana pyöräilyvslmentajana ja syykkään itseni radalle ensi vuonna jos luoja suo. :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 08 Elo 2011, 19:26
Kirjoittaja terppa

Mä en usko, että kaksipyöräisellä tasapainoilu juuri vaikuttaisi matkaan jos ei ihan hämärän rajamaille vedä, tässä esimerkkitapauksessa kolmipyöräisen kuskina oli sitkeä sissi joka meni tasaisella hyvällä tahdilla minimi tauoilla ja lopputulos on aika uskomaton. Itse ajoin lähes koko matkan yhdellä kädellä eli jos ensi vuonna eväitä siirtäisi osaksi energiapatukkamuotoon niin tauot menisi tehokkaammin, nyt vetelin ruisleipää ja meetvurstia...mikä ei anna tarpeeksi enegiaa, mustikkasoppaa olisi pitänyt olla paljon enemmään. Muuten naposteltavana oli pähkinää, banaania ja myslipatukoita. 2h oli sopiva tauon väli, lopussa tihensin suotta, ajorytmiin pääseminen ottaa aikaa toisaalta lyhyt tauko ennen vikaa tuntia tekee eetua. Ensivuonna ei mitään mukavaa aurinkotuolia mukaan :D

6h meni ettei alamäessä lepuuttanut, sen jälkeen nivusen ja sitten polven takia rupesin lepuuttamaan, lihaksilla jaksaisi tehdä töitä mutta aika radikaalisti vähemmän kuin alussa.