Re: Helsinkinojakki
Kyllä tartee ja sinne väliin tulee sellainen ohut prikka , joatin liukasta muovia se on .
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kyllä tartee ja sinne väliin tulee sellainen ohut prikka , joatin liukasta muovia se on .
Nojanalle kirjoitti:Kyllä tartee ja sinne väliin tulee sellainen ohut prikka , joatin liukasta muovia se on .
Ihmettelen kyllä, kuinka se voi olla tuon kädensijan varassa. Katoin vaimon pystäristä, se ei irvistä yhtään vaikka kädensija ei oo kiertäjässä kiinni
Onko nää motonetistä halvalla ostetut shimanot eritavaraa ku alkuperäset?
PW kirjoitti:nexus-7
Huoh Ei sua ainakaan yrityksen puutteesta voi moittia
Jukka
Muistaakseni tässä mummopyörän tanko? Voisiko olla niin vaihtaja on liian pitkällä mutkan kohdalla niin, että kiristäessä vääntyy? En kyllä usko, että tarvii kädensijan. Ne mitkä olen purkanut niin niissä on ollut lukkorinkula pitämässä kumiosaa paikoillaan...
eemeli kirjoitti:Muistaakseni tässä mummopyörän tanko? Voisiko olla niin vaihtaja on liian pitkällä mutkan kohdalla niin, että kiristäessä vääntyy? En kyllä usko, että tarvii kädensijan. Ne mitkä olen purkanut niin niissä on ollut lukkorinkula pitämässä kumiosaa paikoillaan...
Joo, tuokin kävi mielessä - huomenna ajelen Helsingin ohi ni vilkasen samalla. Poika oli saanu tuon vaihtajan kasaan, alkaa oppia - iskä on tyytyväinen
Pieni huoltotauko ennen laivaan nousua. Ketjunkiristysputken sitasin mieleni mukaseks sain räpätinäänen pois. Kokeilin ja pyöritin kampee rengas ilmassa. Luulin ett tuli kuntoon mutt koht poika soitti: ketju läks
Kuperkeikka aluks muuten vissiin menny pojan reissu hyvi.
Pyörä lepää katolla ja kuski takapenkil. Noukittiin Uukuniemen risteyksest, tänäänkin yli 100km. Viikon aikana yli 600 vaik pari lepopäivääkin.
Pyörä näyttää kestäneen nuoremmankin Wikströmin puksutusta. Ei näy kuvasta, onko se kampikeskiön liitos vielä varmistamatta.
Mitäs poika tykkäsi nojapyöräretkeilystä. Lähteekö seuraavallakin kerralla nojapyörällä? Jos lähtee, olisi aika ilmoittautua nojapyöräfoorumille ja kirjoittaa matkatarina asianmukaiseen osastoon.
Keskiön liitos on kuten viimeks.
Nuorisosta tiedä millä ja minne. Näytin kirjautumisvaatimuksesi. Nolottaako olla samalla foorumilla ku vanhempansa?
Dropparien vaihto ollu pitkään mielessä, jotta ketjut sais kiristettyä, ilman jousi- tai kumikiristimiä. Kun käteen sattui sopivan näköset pystärin vanhat takadropparit, aattelin ett nuistahan tuo onnistuis. Katkasin vanhat poikki ja sovittelemaan uusia paikoilleen - rälläköintiä ja taas sovitusta. Näyttää kohtuu hyvältä - kiekko suurinpiirtein keskellä, haarukkaa, ohjausakseli osottaa keskelle renkaan maakosketuspintaa ym. Mutta sitten erehdyin kattomaan ketjulinjaa ja se on kovin vinossa Eturatas siis vinossa takarattaaseen nähden - nyt jos haluis hyvän, ni toinen ketjuputki pitäs irrottaa ja yläputki myös. Tulikin isompi remontti
PW kirjoitti:Tulikin isompi remontti
Tuleepahan tehtyä sekin, niin ei putoile ketjut selittämättömästi.
PW kirjoitti:Mutta sitten erehdyin kattomaan ketjulinjaa ja se on kovin vinossa
Eturatas siis vinossa takarattaaseen nähden - nyt jos haluis hyvän, ni toinen ketjuputki pitäs irrottaa ja yläputki myös. Tulikin isompi remontti
Eikös sen saa oikaistua taivuttelemalla haarukka vai on keskiö vinossa emäputkeen nähden? Vääntelee haarukan silleen että renkaan saa keskiöön nähden suoraan ja laittaa dropparit siihen. Voi olla että jää epäsymmetrisen näköiseksi, mutta se on vain ulkonäkö
Tiedä kannattaako tuohon puuttuu ku eturatas on kiero kumminkin. rattaiden yläpuoli on aikalailla samassa kohdin ja kun ketjun saa kireemmälle ku ennen, luulis ett kestää ketju paikoillaan
Uuvet dropparit, muta en nyt viittiny säätää. Ketju pysy ainakin tuon lyhkäsen matkan, tosin onhan ne miun käytös yleensä pysyny muutenkin. Hiljeni metelikin huomattavasti viel ku liotin ketjuja öljyssä