Tuossa filmissä 1.20 kohdassa näyttää olevan velomobiili. Muutenkin mielenkiintoinen video
Jos velomobiilit liittyvät innovatisuuteen niin käsittääkseni suomessa on enempi velomobiileja kuin ruotsissa. Lähde http://en.velomobiel.nl/rijderslijst/
No, odottakaa vain. Täältä tullaan kun kännykkäsuru on surtu.
Tänään torstaina 19.5 klo 22.05 Ylen 1 -radiokanavalla Todellisia tarinoita, Kuinka kauas pyörällä pääsee. Näyttää olevan ohjelma jo Areenassa http://areena.yle.fi/1-3373800
On siellä minunkin tajunnanvirtaa
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tänään torstaina 19.5 klo 22.05 Ylen 1 -radiokanavalla Todellisia tarinoita, Kuinka kauas pyörällä pääsee. Näyttää olevan ohjelma jo Areenassa http://areena.yle.fi/1-3373800
On siellä minunkin tajunnanvirtaa
Mukavaa juttua. Kaikki käsitellyt pyöräilyn alat minulle tuttuja, nojapyöräily toistaiseksi vähiten, isopyörälläkin näet ajelin 8v jossain välissä
Joo, mukavaa kuuneltavaa, millon Terpan osuus on haistateltu? Selviskin vastaus kuuntelun aikana kun raportti jatku Alastarolta;)
Asian vierestä, oon pitkään ihmetelly mikä koulukunta tämä on jossa samaan ohjelmaan pätkitään useamman henkilön tarinaa saman otsikon alle, hiukan eri näkövinkkeleistä? Dokumenttielokuvat on lähes aina näin koostettu ja radio jutut näköjään myös.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Oisko se se koulukunta joka on huomannu että nykyihmisen on vaikea keskittyä yhteen asiaan kovin pitkäksi aikaa. Sillä pidetään mielenkiintoa yllä. Ehkä, luulisin
Oisko se se koulukunta joka on huomannu että nykyihmisen on vaikea keskittyä yhteen asiaan kovin pitkäksi aikaa. Sillä pidetään mielenkiintoa yllä. Ehkä, luulisin
Voi tietyst olla - muistelisin vaan ett tää on vanhempi keksintö
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Oisko se se koulukunta joka on huomannu että nykyihmisen on vaikea keskittyä yhteen asiaan kovin pitkäksi aikaa. Sillä pidetään mielenkiintoa yllä. Ehkä, luulisin
Nykynuorison musavideoissa edes 2 sekuntia pitkiä otoksia on aniharvoin, keskittymiskyky on vanhemmalla ihmisellä kyllä koetuksella. Mikähän oli se (ikivanha) elokuva jossa vedettiin yli puoli tuntia yhdellä ajolla?
Syy, miksi en jaksa katsoa monia nykyaikaisia televisiosarjoja. Ei sitä rokkivideoleikkaamista jaksa seurata. Kieslowskin Kolmessa Värissä on sopiva leikkausnopeus.
Hienostihan Terppa siellä veti langoilla, kuuntelin koko jutun. Sen venekinnerin kohtalo ei ole ihan täysi mysteeri, sehän oli 80-luvun alussa vielä Vanhankaupungin Tekniikan museon varastossa, josta se heitettiin ravistuneiden vanerien takia roskiin. Näin minulle on kertonut kaksi eri vanhaa herraa. Siellä olisi pitänyt jonkun nojislaisen olla pelastamassa.
Kaksi viikkoa sitten Narinkkatorilla tuli taas Ylen toimittaja hössöttämään yhdestä telkkarijutusta, johon hän halusi Gatin mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Sanoi ottavansa yhteyttä. Don"t call us, we call you Kaksi toimittajaa on jo ollut kiinnostunut. Gatti on just sellainen vehje että toimittajanplanttu siitä kadulla helposti innostuu, mutta sitten kun näyttää esimiehelleen että tehdään tämä niin esimies kysyy että oletko sinä seonnut? Joku sponssiteksti voisi toimia. Mobilisti-lehti olisi aika paha Toimisi tietyllä tavalla. Ne tarrat kyljessä kun kurvaisi taas kriittiselle pyöräretkelle autoilua vastaan, niin saisi vähän taas selittää, että rauhoittukaa, köyhän täytyy tienata.
Kaksi viikkoa sitten Narinkkatorilla tuli taas Ylen toimittaja hössöttämään yhdestä telkkarijutusta, johon hän halusi Gatin mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Sanoi ottavansa yhteyttä. Don"t call us, we call you Kaksi toimittajaa on jo ollut kiinnostunut. Gatti on just sellainen vehje että toimittajanplanttu siitä kadulla helposti innostuu, mutta sitten kun näyttää esimiehelleen että tehdään tämä niin esimies kysyy että oletko sinä seonnut?
Mullakin meni kolme kevättä ja kolme kiinnostunutta toimittajaa, ennen kuin juttu realisoitui.
Tyytyväinen olen kyllä ohjelmaan, cd:ltä tuon ohjelman syksyllä kuulin kun se oli valmiiksi työstetty mutta nyt ihan vallan putki Saloran viritin papparadion taajuuksille, että pääsee tunnelmaan Mielelläni yleverot maksan kun löytyy vielä toimittajia jotka haluaa ja joilla on resursseja käyttää aikaa ja vaivaa hyvän lopputuloksen saamiseksi.
kuparinen kirjoitti:
NikoK kirjoitti:
Oisko se se koulukunta joka on huomannu että nykyihmisen on vaikea keskittyä yhteen asiaan kovin pitkäksi aikaa. Sillä pidetään mielenkiintoa yllä. Ehkä, luulisin
Nykynuorison musavideoissa edes 2 sekuntia pitkiä otoksia on aniharvoin, keskittymiskyky on vanhemmalla ihmisellä kyllä koetuksella. Mikähän oli se (ikivanha) elokuva jossa vedettiin yli puoli tuntia yhdellä ajolla?
Béla Tarr on ohjannut mm. Torinon hevosen joka on vissiin 25 otolla tehty. kävin katsomassa sen elokuvateatterissa ja olen aika ylpeä, että pysyin hereillä sen 2,5 h mitä elokuva kesti, toinen katsoja, kultturellin näköinen nuori naisihminen tipahti kesken rainan
Ihan hauska oli muuten eräälle hektistä elämää elävälle näyttää Bela Tarrin Sátántangósta "lyhyt" youtube pätkä 30 sekunnissa alkoi kiemurtelu ja minuutissa kysely "mitä täs niinku tapahtuu"
No mä olenkin vissiin vähän kieroutunut persoona, Turkan Kiimaiset poliisit tilasin dvd:nä heti kun se oli saatavilla... On vaan aika kovaa kamaa, tai miten sitten muuten selittää sen, että katoin heti illalla sitä vartin ennen nukkumaanmenoa ja aamulla oli silmät muurautuneet umpeen
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tuli kuunneltua oikein radiosta hyvillä kaiuttimilla.
Oli äänimiehet saanut kinnerin äänet aika hyvin talteen.
Muutenkin oli oikeat miehet kertomassa tarinaa.
T:Jere
Ja Flick Fetch ohjelmalla saa ladattua ohjelmat omalle koneelle.
"Yle Areena, Yle Elävä Arkisto, Ruutu ja TV5 -palveluista. Ylen suorien TV- ja radiolähetysten tallennus
onnistuu myös (lukuunottamatta Yle Areenan suoraa lähetystä). Ladatut tiedostot ovat vain omaan
henkilökohtaiseen käyttöön, eli niiden levittäminen ja jakaminen on kiellettyä. "
ari@ari:~$ yle-dl -h
yle-dl 2.7.0: Download media files from Yle Areena and Elävä Arkisto
Copyright (C) 2009-2015 Antti Ajanki <antti.ajanki@iki.fi>, license: GPLv2
Taitaa olla samaa sarjaa kuin youtube-dl...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
On musta ollu näköjään juttu Höblässäkin. Ei mitään havaintoa. Muistan kyllä kun toimittaja kävi tekemässä sen jutun, mutta sen jälkeen ei kuulunut mitään vaikka perästäkin kyselin.
Pyysin meilaamaan jos juttu tulee lehteen. Se on ollut lehdessä 2.5, googlaillessa ihan sattumalta löysin. En pysty lukemaan sitä maksumuurin takia, siis omaa juttuani. Enkä kyllä ymmärtäisi sanaakaan vaikka pystyisin, mutta siinä auttaa aika hyvin kuukkelin kääntäjä yleensä. Jos jollakulla Höblä näkyy, niin voisiko sen jutun tekstin printata vaikka tähän, niin ihmetellään. Sen kuvan voi jättää pois. Joku Via Dolorosa siinä on otsikkona, herra mun mitä sieltä tulee
Edit: no nyt mä sain sen näkymään kun aikani säädin:
En lång och utdragen smärtans väg har det varit, att introducera stadscyklar i Helsingfors. Men på måndagen sken solen på de splitternya stadscyklarna, festtal hölls och applåderna skallade.
Kön ringlar lång på Narinken redan innan årets största cykeljippo river i gång. Så många som vill testköra den nya stadscykeln? Nej, kön leder till ett glasstånd där huvudsponsorn Alepa delar ut gratis glassprover (en sked per man).
Men stämningen är på topp och tiotals anställda vid HOK-Elanto och Helsingfors stads trafikverk väntar ivrigt på att få hoppa upp i sadeln. Var och en har tilldelats en cykelstation dit de ska trampa sin cykel, varefter helsingforsarna kan börja använda dem. Under tiden får de som samlats på torget prova cyklarna på en liten hinderbana. Av snacket att döma får den gula stålhästen klart godkänt även om det knorras om att man borde kunna hyra en hjälm också.
Peter Rumjantzeff sitter på sin velomobil och följer med jippot med armarna i kors. Efter att ha kört 6000 kilometer på sin velomobil i fjol – mestadels i Helsingfors – kan han sin cykelstad.
– Det är fint att man satsar på cyklar men jag befarar att de här fina cyklarna kommer att hittas på Tölövikens botten i september.
Själv cyklar han sällan på vanliga cyklar sedan han i fjol snickrade ihop sin egen velomobil.
– Jag har haft 22 motorcyklar under min livstid men en dag tröttnade jag på dem. I stället blev jag inspirerad av velomobilerna, som faktiskt var oerhört populära här i Helsingfors på 1940-talet. Den här skönheten byggde jag själv ihop i min etta i Hagnäs. Själva byggandet gick bra men hur jag skulle få ut den på gatan hade jag ju inte tänkt på. Det var sju våningar ner och en helt annan femma.
Ihan ookoo se on, mitä siitä kääntäjällä nyt selvää sain.