Re: MBB Talveksi ja soralle
Lyhyt ajo vaijereilla, en huomannu suurta eroa pidempiin liinoihin nähden. Miusta tuo Jukan selitys erittäin kevyestä perästä vingertämisen syyksi oli aika järkeenkäypä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Lyhyt ajo vaijereilla, en huomannu suurta eroa pidempiin liinoihin nähden. Miusta tuo Jukan selitys erittäin kevyestä perästä vingertämisen syyksi oli aika järkeenkäypä.
Mites ois kahden(tai useamman) vanteen yhdistäminen? Kyljet vaan vastakkain ja muutamalla pisteellä kiinni. Helppo tehdä, mutta keskelle jää tarpeeton harjanne.
Kävin vielä ajatuksella kokeilla kulkeeko pyörätiellä kun kokopäivän tuhnuttanu lunta. Vaikeempaa ku eilen ja takarengas liuruaa edelleen. Oli vaan meno niin raskasta ett n. puolen kilsan jälkeen talutin kotia, ei kunto kestä
Seuraavaksi etsittävä vaihde vaijeri ja vaihtajan vipu, jotta löytyy kevyempiä vaihteita. Nyt on edestä pienin ratas käytössä ja takaa taitaa olla 6-vaihde. Lyhyet kammet syö tuossa kelissä miestä
Chopperi pyöriin saa kohtuu hintaisia vanteita joille saa on one liikkeestä kohtuu hintaiset läskirenkaat. Pinnareikiä on järjestäen 36 niissä vanteissa joka oli osin syy että ostin itse aikoinaan 32 reikäiset surlyn vanteet. Tärkeintä oli kuitenkin paino jota niissä on rutkasti enemmän. Hitsailemalla vanteita voi saada toki aikaseksi sopivat kiekot, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi pitkällä juoksulla jos ne esim. pettää kesken ajon.
Wacky kirjoitti:Chopperi pyöriin saa kohtuu hintaisia vanteita joille saa on one liikkeestä kohtuu hintaiset läskirenkaat. Pinnareikiä on järjestäen 36 niissä vanteissa joka oli osin syy että ostin itse aikoinaan 32 reikäiset surlyn vanteet. Tärkeintä oli kuitenkin paino jota niissä on rutkasti enemmän. Hitsailemalla vanteita voi saada toki aikaseksi sopivat kiekot, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi pitkällä juoksulla jos ne esim. pettää kesken ajon.
Joo, helpommalla pääsis jos ostas kaupasta, kotikasvatuksessa meillä oli semmonen vika - kaikki tehtiin ite ja kotiin tuli Tee itse lehti Sehän voi hyvin olla ettei vanteita tuu ite tehtyä mutt tulee ainakin foorumille jotain kirjoteltua
Tämän päivän ajokokemuksesta sen verran masennuin ett suunnittelen jo Rikun "Metphatin" kopiointia
En tiedä tämänkään toimivuudesta, mutta Joku on liittänyt kaksi kehää yhteen pulteilla: http://warncaps.wordpress.com/2009/12/2 ... k-bicycle/
Voisi käyttää alumiinikehiäkin.
Jukka
Konstit on näköjään monet, ei tartte ku tehdä
PW kirjoitti:Konstit on näköjään monet, ei tartte ku tehdä
Joo, jos ei välillä tee jotakin niin lopulta päätyy tänne: http://presidentinkanslia.fi/loppu.htm
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Konstit on näköjään monet, ei tartte ku tehdä
Joo, jos ei välillä tee jotakin niin lopulta päätyy tänne: http://presidentinkanslia.fi/loppu.htm
Jukka
Wacky kirjoitti:Hitsailemalla vanteita voi saada toki aikaseksi sopivat kiekot, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi pitkällä juoksulla jos ne esim. pettää kesken ajon.
En kyllä uskaltaisi hitsailla runkoja enkä etenkään etuhaarukoita, mikäli moinen huolettaisi
jviirret kirjoitti:En tiedä tämänkään toimivuudesta, mutta Joku on liittänyt kaksi kehää yhteen pulteilla: http://warncaps.wordpress.com/2009/12/2 ... k-bicycle/
Voisi käyttää alumiinikehiäkin.Jukka
Venäläisten tapoja:
Noissa renkaissa on jo kivasti leveyttä
Tuohan on hienosti tehty vanne, ei ollenkaan "venäjäksi"
Onks nuo renkaat ihan auton sisukumit, noitahan on näkyny venäläisillä sivustoilla ennenkin. Miten lie kestävät käytössä? Ei ehkä hiekotussepeliä kestä, pitäs ajaa hankia myöten vaan
Voishan tuohon kulutuspinnan kohdalle laittaa useamman kerroksen kumisuikaleita niin saisi vähän pintaa.
Jukka
jooseha kirjoitti:Wacky kirjoitti:Hitsailemalla vanteita voi saada toki aikaseksi sopivat kiekot, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi pitkällä juoksulla jos ne esim. pettää kesken ajon.
En kyllä uskaltaisi hitsailla runkoja enkä etenkään etuhaarukoita, mikäli moinen huolettaisi
Rungot ja etuhaarukat on yleensä aika paljon paksumpaa tavaraa kuin vanteet ja meteriaalikin paljon helpommin hitsattavaa terästä kun vanteet on alumiinia.
Wacky kirjoitti:jooseha kirjoitti:Wacky kirjoitti:Hitsailemalla vanteita voi saada toki aikaseksi sopivat kiekot, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi pitkällä juoksulla jos ne esim. pettää kesken ajon.
En kyllä uskaltaisi hitsailla runkoja enkä etenkään etuhaarukoita, mikäli moinen huolettaisi
Rungot ja etuhaarukat on yleensä aika paljon paksumpaa tavaraa kuin vanteet ja meteriaalikin paljon helpommin hitsattavaa terästä kun vanteet on alumiinia.
Mulla ainakin on paljon teräsvanteita Hitsattavaksi kannattaakin valita ominaisuuksiltaan sopiva. Materiaalin ohuus takaa vielä lopputuloksen. Huono hitsari tekee vain reiän
Paksuun materiaaliin on taas mahdollista vetää nätti palko pintaan ilman tunkeumaa.
Ostin Motonetistä Continentalin Queen Rubber 55-559 kumin taakse ja laitoin paikalleen. Ensin näytti ettei pysy millään tuossa normi aluvanteella mutt istuhan se siihen. Kiekkoa paikalleen laittaessa vasta älysin ettei jarru mahdu, joten otin sen pois - lumia odotellessa