Re: Twisteri
Hmm..
Nii.
Mut missähän päin on pienimmät. Sellanen tais ainakin nyt olla hukassa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hmm..
Nii.
Mut missähän päin on pienimmät. Sellanen tais ainakin nyt olla hukassa.
No on, mutta silloinhan pitäis mennä kauppaan ja ostaa valmis työkalu
Se mun luottosorvari on eläkkeellä oleva puolustusvoimien aseseppä ja pelle peloton. Mielellään kaikki pitää itse tehdä, koska voi.
Pääsin jo koeajolle. Ei ollut yhtään sääskiä haitolla, kun pakkasta oli -25°C
Lukkopolkimet ja talvikengät ongelma ratkesi astilautaan pultatulla klossilla. Astinlautaan vielä pikkupultit luistonestoksi.
Telemark taka-akselin sain kasattua suoraan hyllystä löytyneillä osilla.
Vilijami kirjoitti:Pääsin jo koeajolle...
Niin, mitkäs oli ensifiilikset yläohjauksesta tässä pyörässä?
Tämähän oli jo toinen yläohjaus tässä pyörässä. Se eka oli suoraohjaus piiitkällä tillerillä. Ei toiminut yhtään. Todella epävakaa ja alkoi puistaa puolelta toisella heti jos löysäsi irti tangosta. Tämä oli jo paljon parempi. Luontevan tuntuinen vailla kummallisuuksia. En kovan pakkasen takia hirmu pitkää lenkkiä käynyt. Selviää lopullisesti vasta myöhemmin.
Ehkä pitää ohjaustanko vaihtaa suorempaan, kuten 406 CF:ssä. Huono käsi ei oikein vielä hyvin pysynyt tangossa. Saattoi toki -25˚C olla huonontamassa tilannetta.
Onko ehdotusta miten jarrukahvaan saa kätevän seisontajarrulukituksen? Valmiita kahvojahan saa, missä on se lukitus, mutta kaukomaiden posti takkuaa -vissiin koronan takia- ni ei viitsi tilata.
Tarvisin oikeastaan kaksi. Toinen estämään rullaus ja toinen kallistuksen lukitukseen. Jos rakentelis levyjarrusatulan kiinnikkeet ja puristelin ketjuratasta sillä.
Vilijami kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 20:16Onko ehdotusta miten jarrukahvaan saa kätevän seisontajarrulukituksen? Valmiita kahvojahan saa, missä on se lukitus, mutta kaukomaiden posti takkuaa -vissiin koronan takia- ni ei viitsi tilata. Tarvisin oikeastaan kaksi. Toinen estämään rullaus ja toinen kallistuksen lukitukseen. Jos rakentelis levyjarrusatulan kiinnikkeet ja puristelin ketjuratasta sillä.
Velcrolla? Esim. sellasia kaapeleiden niputtamiseen tarkoitettuja lojuu aina siellä täällä.
On se kätevämpi kun rautakanki, jonka iskee maahan ettei pyörä lähde karkuun.
Samoja vinkkejä kaipaan minäkin 1CV:hen. Nyt rakenteluvaiheessa sisäkumista leikatut rinkulat on riittäneet, mutta jatkuvaan käyttöön joku näppärämpi konsti olisi kiva.
Tee-se-itse-miehenä katsot luonnollisesti sellaisen kahvan mihin voit lisätä lukitusvivun. Tämä on kuuklen kirjautumisen vaativalta Ural troikka sivulta löytämä.
Apuvälinepuolelta löytää valmiita kahvoja, mutta niiden vipusuhde voi olla jotain muuta kuin fillaripuolella
Esim tämä https://apuvalineavux.fi/jarrukahvat-rumpujarruille
Erkkola-mopossa on pieni etusormella käytettävä koukkuvipu tuota rautalankasyseemiä vastaamassa. Jarru kytketään vetämällä muilla sormilla jarruvipua ja etusormella käsijarruvipua. Käsijarru vapautuu pikku jousella pelkästään jarruvipua puristettaessa. Osittainenkin käsijarrutus onnistuu..
Tällaista lukitustappia myydään moottoripyöriin.
https://pro-hewa.fi/tuote/alumiininen-jarrukahva/ Tuolla muutama vaihtoehto .