Sivu 18/34
Re: pw1
Lähetetty: 20 Loka 2012, 18:48
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?
Kai niitä molempia kenkiä pitää kiristää lähemmäs kun palat kuluu
Näin minä ainakin olen tehnyt 
Jukka
Jaa, taas opin jotain - en siis oo lukenu käyttöohjeita
Oon säätäny vaan toista puolta enkä, oo kiristäny vaijeria ainakaan samaan aikaan kuten tuossa Nallen linkittämässä ohjeessa neovotaan.
Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Petri
Re: pw1
Lähetetty: 20 Loka 2012, 18:55
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 20 Loka 2012, 19:03
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.
Jukka
No niinpä kait joo, mie oon vissiin tehny vaan päinvastoin ett oon siirtäny vaan sitä vastapuolta ja puristava kappale on jääny siirtämättä. Noo ehkä tää nyt selkis ja asia korjantuu, kiitos taas. - kengän pohjatkin säästyy ku ei tertte kantapäällä niin paljoo jarrutella 
Petri
Re: pw1
Lähetetty: 25 Marras 2012, 10:24
Kirjoittaja PW
Puhkes edestä tuo Schwalben citymaraton niin ett ulkokumissa iso repeemä sisäpuolella josta sisuskumi pullahti ulos. Alle 4 kk kesti jotenkin tuntu alusta asti ett tuossa oli jotain vikaa. Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Nyt pitäs arpoo mitä laittas alle talvikumii vai jotain biltemaa, ens viikoks lupas tännekin pakkasta ja lunta.
Leveemmät kumit pitää laittaa kuitenkin eri haarukalle jos sais aikaseks asentaa molempiin haarukoihin renkaat, olis sitten helppo vaihtaa kelin mukaan.
Petri
Re: pw1
Lähetetty: 25 Marras 2012, 15:56
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti: Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Tuo on ollut valmistusvirhe. Kylkikudoksessa ollut tuossa kohdin katkos, josta sitten viimeiset langat katkesivat ja ulkokumi pullahti sisäkumeineen ulos ja puhkesivat molemmat. Tuolaisia nuo ovat eurooppalaiset renkaat. Käyttäisit kunnon kiinalaisia. 
Eikös näissä Schwalbelaisissa ole viime aikoina ollut enemmänkin näitä laatuvirheitä.
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 08:58
Kirjoittaja Wacky
Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 09:14
Kirjoittaja mhelander
Wacky kirjoitti:Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..
Näin lukee munkin Conti GP 4000 S gummien kyljessä, kuten myös TopContact 2 kitkarenkaissa (muistaakseni). Onko se hyvä vai huono asia jää nähtäväksi, GP:t on kyllä pelannu tosi hyvin.
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 10:00
Kirjoittaja Nojanalle
Minulla on noita Conteja , niin osa tulee näkyjään Intiasta. Muutamassa on lukenut made in Malesia. 
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 11:14
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:PW kirjoitti: Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Tuo on ollut valmistusvirhe.
Tai liikaa painetta?
Mä oon ollu ihan tyytyväinen Schwalben kumeihin, kokemusta Kojakeista, Marathon plussasta ja Marathon racereista.
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 12:59
Kirjoittaja Wacky
Nojanalle kirjoitti:Minulla on noita Conteja , niin osa tulee näkyjään Intiasta. Muutamassa on lukenut made in Malesia. 
Contin renkaista ne jotka käyttää heidän Black Chili kumiseosta on valmistettu saksassa. Sitä black chili kumiseosta ei nimittäin käytetä kuin saksan tehtaalla, tai näin muistan lukeneeni jostain heidän sivuilta.
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 13:46
Kirjoittaja Nojanalle
Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli. 
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin. 
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 18:57
Kirjoittaja PW
No, laitoin vanhan käytetyn vredesteinin alle katotaan kestääkö, olkoon euro vai aasia tuotantoo eihän näistä tiedä.
Kiekon kun laitoin haarukkaan ja pyöräytin ni jarru laahas - otin koko jarrun pois - eipä enää hankaa
noin se tais olla viime talvenakin
jarrukenkänä 48 numeroinen 
Petri
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 19:11
Kirjoittaja Wacky
Nojanalle kirjoitti:Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli. 
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin. 
Kieltämättä jännää, koska contin sivuilla lukee näin: The complex compound technology is so sensitive that tyres with BlackChili Compound can only be produced exclusively in our German Korbach factory.
http://www.conti-online.com/generator/w ... li_en.html
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 20:07
Kirjoittaja Nojanalle
Siinä näet , saa kirjottaa ja sanoo mitä tahtoo. Vastata ei tarvitse. Kuluttja vastaa sit jaloin , jos haluu olla erimieltä. 
Re: pw1
Lähetetty: 26 Marras 2012, 20:15
Kirjoittaja jviirret
Nojanalle kirjoitti:Siinä näet , saa kirjottaa ja sanoo mitä tahtoo. Vastata ei tarvitse. Kuluttja vastaa sit jaloin , jos haluu olla erimieltä. 
Tai sitten sinun Intiassa valmistetuissa kumeissa ei ole tuota "BlackChili Compound":a 
Jukka