Ohjauksessa nyt siis kahden sauvan "virtuaaliohjaus" , tänään kun ajelin aamulla töihin ja sauvoja taas irtoili huolimatta lemmareista niin porasin noihin reiät ja laitoin sokat. Josko nyt kestäs.
Petri
Ohjauksessa nyt siis kahden sauvan "virtuaaliohjaus" , tänään kun ajelin aamulla töihin ja sauvoja taas irtoili huolimatta lemmareista niin porasin noihin reiät ja laitoin sokat. Josko nyt kestäs.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sen verran vieraskoreutta ett maalasin penkin Riistaveen reissua varten
Pyörästä kun otin kaikki kiekot, etuhaarukan ja penkin irti ni mahtu hyvin pieneen farmariseattiin sisälle ja kakspyöränen vielä seuraksi. Ei mene montaa minuuttia purkamiseen eikä kasaamiseen.
Koeajajia riitti tälle pyörälle, useampi uskaltaa kokeilla kun kakspyöränen pelottaa jopa pitkäaikasia nojakisteja kun on niin matala.
Lauantaina ajoin tällä 60km lenkin joka taitaa olla pisin päivämatka, keskari oli vaatimaton 19km/h ja kauheesti kovempaa ei olis päässytkään. Vertailuksi edellisen päivän 115km lenkki 24km/h keskarilla.
Ajotavaksi on muotoutunut: oikealla kädellä ohjaan ja vasemmalla vaihdan. Jotenkin tuntuu jopa vakaammalta ohjata yhdellä kädellä, ilmeisesti koska ohjaus on niin herkkä.
Kovasti tuli ohjeita ja mielipiteitä jatkokehittelyyn, parhaat käytän törkeesti hyväkseni ilman korvausta
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Täytyy kyllä PW myöntää että tämä 3pyörä oli eritttäin inspiroiva laite..
Käsittämättömän toimiva konsepti.
toivottavasti jaksat ja viitsit jatkokehittää kyseistä kapistusta on se sen verta retee peli.
Livenä käsittämättömän matala.
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Mustasudenkorento kirjoitti:Täytyy kyllä PW myöntää että tämä 3pyörä oli eritttäin inspiroiva laite..
Käsittämättömän toimiva konsepti.toivottavasti jaksat ja viitsit jatkokehittää kyseistä kapistusta on se sen verta retee peli.
Livenä käsittämättömän matala.
Kyllähän tää reissu vahvisti omia ajatuksia ja sai intoa jatkokehittelyyn. Mukava kun muutkin tykkäs laitteessa olevan potentiaalia.
Taidan tällä lähtee viroon
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nexus 8 alkanut kettuilla eli rutista keskivaihteilla. Semmonen tuntuma ett rutisis ku vaihtaa pienempään päin 5, 4, ja 3 vaihteella mutt ei toiseen suuntaan vaihtaessa.
Keltaset säätöpisteet tarkistin, jotka pitäs olla 4 vaihteella kohallaan - oisko millin ero ollut, vaikuttaako noin pieni heitto ? Kaikki vaihteet kuitenkin löytyy.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Perhana kun en nyt erota sun kuvasta miten se vaijeri siellä kulkee
Samaa pulmaa oli mulla.Vitonen ei pysynyt olleskaan päällä. Suurin todennäköisyys ongelmille on se että vaijeri ei kulje hyvin ja se ei ole tirimmissä:
Ainakin 7-vaihteiset ovat vaijerin takertelulle paljon herkempiä värkkeijä kuin esim. 3vaihteiset. Niissä vaijerin voima välitetään rummun sisälle kiertämällä, kun kolmivaihteisissa se menee tapin sisään ulos liikkeellä. Vaijeria vetävä jousivoima on 7-vaihteisissa paljon heikompi kuin kolmi- ja ketjuvaihteisissa. Taitaa olla sama systeemi noissa 8vaihteisissakin? mun mielestä niiden myynti ja käyttö ulkona pitäisi kuluttajasuojalain nojalla kieltää.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
PW kirjoitti:Nexus 8 alkanut kettuilla eli rutista keskivaihteilla. Semmonen tuntuma ett rutisis ku vaihtaa pienempään päin 5, 4, ja 3 vaihteella mutt ei toiseen suuntaan vaihtaessa.
Keltaset säätöpisteet tarkistin, jotka pitäs olla 4 vaihteella kohallaan - oisko millin ero ollut, vaikuttaako noin pieni heitto ? Kaikki vaihteet kuitenkin löytyy.
Vaijerin huono kulku siinä varmasti on syynä. Pastori ja jviirret tuossa antoivatkin ohjeet.
Keltaiset olivat ainakin ennen vaihdemekanismin kokoamismerkit ja säätömerkit punaiset. Voihan se olla, että ovat muuttaneet väriä. Ei sitä milliäkään kannata siiten jättää, vaikkei se suoranaisesti vaikuttaisikaan. Jarrukahvan vaijerikuoren päätyruuvista vaan pyörittelet kohdalleen, niin ei tarvitse miettiä vaikuttaako milli.
Nexus 8 vaihteet on tahdistettu siten, että vaihteen vaihtaminen vapauttaa vedon niin hetkellisesti, että se pääsee putoamaan uudelle vaihteelle vaikkei polkemista lopetakaan. Kyllähän tuokin aikaa myöten kuraantuu ja jäykistyy, vaikkei sinulla pitäisi vielä olla sen aika. Alas päin vaihtaminen on autossakin se vaikeampi laji, joten suosittelen, että hölläät polkemista vähän enemmän kuin tähän saakka alas vaihtaessasi.
jviirret kirjoitti:mun mielestä niiden myynti ja käyttö ulkona pitäisi kuluttajasuojalain nojalla kieltää.
Minulla on tuossa vieressä kaksi purettua Nexus 7 napaa. Molemmissa ruostevaurio. Kävin eilen hakemassa purkuosia vitosella Laukkaselta. En ole vielä sovittanut paikoilleen. Laukkanen oli muuttanut vastapäiseen Wurthin taloon yläpihan puolelle, kun talo purettiin alta. Uusikin toimitila on kattoon asti täynnä fillaritavaraa.
Mitähän varten Shimanon vaihdenavoissa ei ole rasvanippaa. Siitä kun ruuttaisi ylimäärin vähän liian pehmeää rasvaa, niin huuhtelisi samalla jarrutuksessa muodostuvan metallimuhjun, veden ja ruosteen pois. Millainenhan nippa Rohlofissa on? Näyttää Nexus 7 olevan teräksinen säppipyörä aina lieriömäisellä kohdalla. Pitäisi porata olakkeen kohdalle. Eihän sellaista saa tiiviisti istumaan millään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
PW kirjoitti:Nexus 8 alkanut kettuilla eli rutista keskivaihteilla. Semmonen tuntuma ett rutisis ku vaihtaa pienempään päin 5, 4, ja 3 vaihteella mutt ei toiseen suuntaan vaihtaessa.
Keltaset säätöpisteet tarkistin, jotka pitäs olla 4 vaihteella kohallaan - oisko millin ero ollut, vaikuttaako noin pieni heitto ? Kaikki vaihteet kuitenkin löytyy.
Vaijerin huono kulku siinä varmasti on syynä. Pastori ja jviirret tuossa antoivatkin ohjeet.
Keltaiset olivat ainakin ennen vaihdemekanismin kokoamismerkit ja säätömerkit punaiset. Voihan se olla, että ovat muuttaneet väriä. Ei sitä milliäkään kannata siiten jättää, vaikkei se suoranaisesti vaikuttaisikaan. Jarrukahvan vaijerikuoren päätyruuvista vaan pyörittelet kohdalleen, niin ei tarvitse miettiä vaikuttaako milli.
Nexus 8 vaihteet on tahdistettu siten, että vaihteen vaihtaminen vapauttaa vedon niin hetkellisesti, että se pääsee putoamaan uudelle vaihteelle vaikkei polkemista lopetakaan. Kyllähän tuokin aikaa myöten kuraantuu ja jäykistyy, vaikkei sinulla pitäisi vielä olla sen aika. Alas päin vaihtaminen on autossakin se vaikeampi laji, joten suosittelen, että hölläät polkemista vähän enemmän kuin tähän saakka alas vaihtaessasi.
jviirret kirjoitti:mun mielestä niiden myynti ja käyttö ulkona pitäisi kuluttajasuojalain nojalla kieltää.
Minulla on tuossa vieressä kaksi purettua Nexus 7 napaa. Molemmissa ruostevaurio. Kävin eilen hakemassa purkuosia vitosella Laukkaselta. En ole vielä sovittanut paikoilleen. Laukkanen oli muuttanut vastapäiseen Wurthin taloon yläpihan puolelle, kun talo purettiin alta. Uusikin toimitila on kattoon asti täynnä fillaritavaraa.
Mitähän varten Shimanon vaihdenavoissa ei ole rasvanippaa. Siitä kun ruuttaisi ylimäärin vähän liian pehmeää rasvaa, niin huuhtelisi samalla jarrutuksessa muodostuvan metallimuhjun, veden ja ruosteen pois. Millainenhan nippa Rohlofissa on? Näyttää Nexus 7 olevan teräksinen säppipyörä aina lieriömäisellä kohdalla. Pitäisi porata olakkeen kohdalle. Eihän sellaista saa tiiviisti istumaan millään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Näiden Nexsussien peri synti. Päästää vetet ja lian sisään . Mikään ei pelaa pitkään. Parhaat kestää yhden talven. Paras on vaan pysyä kolmivaihteisissa , tai siirtyä ulkovaihteellisiin. Onko kellään kokemusta tästä Alfiinasta , onko yhtään parempi.
Selvästi suunniteltu hajoamaan jotta varaosia sekä uusia saadaan myytyä sopivalla tahdilla
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Laitoin ne pilkut kohilleen ja tuntu ett ongelma hävis. Miulla ei oo huonoja kokemuksia nexuksesta, pystypyörässä on semmonen 7 ja ei sille koskaan oo mitään tehty. Kesät talvet ulkona, ajoa tosin ei paljoo = toiminut ihan hyvin.
Pari romuista löytynyttä napaa oon joskus avannu enkä sieltä mitään ruostetta löytäny
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojanalle kirjoitti:Näiden Nexsussien peri synti. Päästää vetet ja lian sisään . Mikään ei pelaa pitkään. Parhaat kestää yhden talven. Paras on vaan pysyä kolmivaihteisissa , tai siirtyä ulkovaihteellisiin. Onko kellään kokemusta tästä Alfiinasta , onko yhtään parempi.
![]()
Oli suunnitelmassa tälle vuodelle, mutta taloustilanne esti :p
uudemmassa Alfinessahan on Rohloffin kaltainen öljynvaihtosysteemi. Vanhemmassa ei, raportit kuiteskin väittävät Nexusta paremmaksi.
Vaihdoin oikeen takakiekon tähän, lainasin PW1:stä. Kapeempi rengas ja painetta n.8bar. Näyttää heti urheiluvehkeeltä ja tilaa tuli "istuma-aukkoon" lisää. Semmonen perstuntuma ett joustoa penkkiin alko heti kaivata.
Aikasemmin oon ollu sitä mieltä ett tätä ei saa nurin mutt Nokialla leikittiin sen verran ett parikertaa sain kurvissa renkaan irtoomaan maasta.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nysse kampi sitt hajos, minkä kestävyyttä Jori jo ehti epäillä Viron reissulla Tän päivän ajossa jossain 40km kohalla alko kampi hakata oikeaan runkoon ja sitä yritin potkia vasemmalle koska aikasemminkin oli samankaltasta liukumis ilmiöö ollu. Kunnes honasin ett kampi on vinossa ja osottautu ett on halennu hitsisauman vierestä. Kuva kertonee enempi ku ...
Viisaammat kertonevat oliko hitsaus liian huono, materiaali liian heikko vai ? Olisko auttant jos kampiputken päät olis tulpattu ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.