Täällä vietetään 4 viikkois sairastelu synttäreitä. Aika on tuntunut vähintäin tuplalta tässä ootellessa. Välissä joku parempi päivä jolloin kuvitellu ett alkaa tervehtyä , seuraavana päivänä tauti siirtyny johonkin muuhun kehon osaan. Viime viikon möyriny vatsassa.
Pyörällä en oo uskaltanu ajaa ollenkaan. Kypsyttää. Ei oo tämmöstä tautii ikinä ollu.
Keväiset epidemiat johtuvat pitkästä talvesta ja sen pimeyden aihettamista puutoksista elimistössä. Tähän pohjaa sanonta: Kevät keikkuen tulevi. Ei tahdo pysyä kansa pystyssäkään enää pitkän talven jälkeen. Enää ei ole murheena ruoan loppuminen talven aikana, mutta esim. D-vitamiinitasot ovat alimmillaan juuri maalis huhtikuussa. Ota suojaisassa paikassa aurinkoa noin puoli tuntia maha paljaana iltapäivällä, niin saat 250 mikrogrammaa vastaavan annoksen D-vitamiinia. Toinen vaihtoehto on ottaa kunnon kuuri D3 vitamiinia. Itse syön 150 mikrogrammaa päivittäin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Täytyy myöntää, en tänä talvena syöny ollenkaan D-vitamiinia. Kun oli sitä kohuakin aiheesta syksyllä. Nyt oon ottanu pari viikkoo.
Toisaalta on näitä tauteja ollu melkeen joka kevät, ei kyllä näin pahana.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Täytyy myöntää, en tänä talvena syöny ollenkaan D-vitamiinia. Kun oli sitä kohuakin aiheesta syksyllä.
Kun on tutkimuksissa todettu että pillereissä on ilmoitettua vähempi D-vitamiiniä niin viisas suomalainen jättää syömättä kokonaan? Eikö silloin olisi järkevämpi syödä useampia pillereitä päivässä
Söin myöskin 3 antibioottikuuria talvella keuhkoputkentulehdukseen. 2 ekaa eivät tehonneet vaan keuhkot rohisivat edelleen. Otin kuurien aikana maitohappobakteereja ettei menisi pakki sekaisin. Eikä mennytkään eli kannatti ottaa. Niitä ei oteta antibioottien kanssa yhtäaikaa, koska ne tappavat "hyvätkin" bakteerit.
Vaikka keuhkoissa ei tunnu olevan mitään häikkää nyt, ei koneesta löydy läheskään samoja tehoja kuin syksyllä. Trackeri näyttää että nopeudet on pudonneet ainakin 10%. Jalat tuntuu jotenkin voimattomilta etenkin ylöspäin poljettaessa. Normaali pyörällä jaksaa vähän paremmin.
Maitohappobakteereita oon ottanu kans tuohon vatsaan, vaikee sanoo onko auttanu.
Omasta viisaudestani sitten tiedä, en oo sillä kehuskellu kait.
Kylkiluun katkasin vielä viikolla, kiva yskiä - saisko tällä säälipisteitä yhtään?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sunnuntai-iltana pyöräilin ekan kerran Tampesterin keskustaan ja totesin että ei ole pyöräilijää täällä(kään) ajateltu.
pyöräteillä kadunylityksissä rotvallia 0-5 sentin korkuisina. Pakko hiljentää kävelyvauhtiin joka kerran kun ei vielä osaa pyörää hyppyyttää.
särkänniemen kohdalla jouduin koukkaamaan hämeenpuiston suuntaan että pääsin vaihtamaan kadun toiselle puolelle.
Normaalin 5-senttisen rotvallin lisäksi oli asfalttiin jyrsitty 10 senttiä leveä ja 5 senttiä syvä ura, ilmeisesti sadevesiä varten!!!
Siitä oli pakko pamauttaa vinosti yli koska auton alle en viitsinyt mennä.
Ilmeisesti Michelin city protec plus-renkaiden pistosuojaus toimii koska ilmat pysyi renkaassa....
Muuten sascha kulkee kevyesti.
20km/h keskarit, jopa meikäläisen 0-kunnolla
15 kilsaa kotia yhrellä jalalla polkien, pistäkää paremmaksi...
Korkkasipa siis kierre poljinkammesta yhteen ylämäkeen, jotain 40 kilsan ajon jälkeen. onneks ei ollut kun tuo 15 takas, jotenkin pystyi nilkuttaan.
Tulee vaihdeltuu samoja polkimia useempien pyörien kans. Pitäis aina huolehtia että tulee kunnolla kiinni. varmaan päässyt nyt hölskyyn löyhänä.
Etuvetosesta katkes runkoputki irti poikki. Ajamaan ei päässy lukkopolkimilla kun ei avustajaa löytyny että olis saanu kengät kiinni. Matkaa kotiin oli jotain 16 kilsaa... lähdin käveleen maantieklossikengät jalassa ja sain apujoukot paikalle 1.8 kilsan päästä hakemaan.
Vitutus oli melkonen kun möykkäristä petti alumiinista tehty jousituksen linkku, ja sitten etuvedosta alumiininen runkoputken hitsaus repesi keskiön yläpuolelta.
Ja TIG:stä on kans kahva paskana, ei saa alumiinin kärkeä kiinni siihen ja sopivaa palikkaa uuden kahvan laittamiseen vanhan letkuun ei ole löytynyt... että sais parsittua noi ajokuntoon.
15 kilsaa kotia yhrellä jalalla polkien, pistäkää paremmaksi...
Korkkasipa siis kierre poljinkammesta yhteen ylämäkeen, jotain 40 kilsan ajon jälkeen. onneks ei ollut kun tuo 15 takas, jotenkin pystyi nilkuttaan.
Tulee vaihdeltuu samoja polkimia useempien pyörien kans. Pitäis aina huolehtia että tulee kunnolla kiinni. varmaan päässyt nyt hölskyyn löyhänä.
auts..
Siltatyömaahan liittyvää avautumista: minkä helevetin takia pitää peittää johdot, jotka on sillan toisessa päässä kulman takana parilla kakkosnelosella? Ei yhtään ohuempaa lankkua olis löytynyt, no ei varmaan jaksanut ettiä. Aivan normaalisti kolmeakymppiä tuohon päästin enkä huomannut koko lankkua, ihme kyllä en kaatunu mutta ketju kiilautu rungon ja eturattaiden väliin D: heitin sen lankun tien sivuun, vähän turhan paljon oli yleisöä kyllä paikalla....
Siltatyömaahan liittyvää avautumista: minkä helevetin takia pitää peittää johdot, jotka on sillan toisessa päässä kulman takana parilla kakkosnelosella? Ei yhtään ohuempaa lankkua olis löytynyt, no ei varmaan jaksanut ettiä. Aivan normaalisti kolmeakymppiä tuohon päästin enkä huomannut koko lankkua, ihme kyllä en kaatunu mutta ketju kiilautu rungon ja eturattaiden väliin D: heitin sen lankun tien sivuun, vähän turhan paljon oli yleisöä kyllä paikalla....
Jäikö etuvanne/kumit ehjiksi.
Meinaan vaan, että on ollut sellainen tälli
Tuurilla oot selvinnyt, jos mitään ei rikkoontunut.
Sellaista ei olekaan mitä ihminen ei pystyisi rakentamaan
Vanteeseen tuli pieni heitto rungon tarkistin eikä mitään näkyvää vauriota. eipä siinä, hitaammin tollasiin mutkiin ens kerralla..
Väärin ajateltu, siellä pitäisi olla varoitus merkki jossa kerrotaan että siellä on jotain poikkeuksellista ja olisi syytä varautua. Jos tiellä olisi vastaava viritelmä, siellä olisi useita merkkejä varoittamassa tulevasta. Koskahan klv semmoisen näkee, ei koskaan! Murrr
Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5
Väärin ajateltu, siellä pitäisi olla varoitus merkki jossa kerrotaan että siellä on jotain poikkeuksellista ja olisi syytä varautua. Jos tiellä olisi vastaava viritelmä, siellä olisi useita merkkejä varoittamassa tulevasta. Koskahan klv semmoisen näkee, ei koskaan! Murrr
Paras taso taitaa olla sellainen kartio. Vedetty asfaltti pois, > 5 cm korkea terävä reuna koko väylän leveydeltä, ja yksi tötterö.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Suomessa on viellä paljon kehitettävää kevyenkulkuväylien liikenne opasteissa. Ensinnäkin pitäs olla merki joka kertoo että pyörätie loppuu. Toiseksi jos tiellä on työmaa niin olisi siittäkin hyvä kertoo. Varsinkin jos eressä on koneita, niin pitäs ne vilkut olla siellä varottamassa tulevasta vaarasta. Tuntuu että nykyään piittaamattomuus on lisäntynyt näiden osalta.